Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Povratek na sceno

Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Obstaja nekakšno veselje, ker se je japonska znamka Suzuki vrnila na naš trg in to s prav finim avtomobilom. Novi suzuki SX4 S-cross je namreč zanimiv paket. In ker gre za čisto nov model, bi bil lahko tudi samo S-cross. Predolgo ime ima.
Povratek na sceno
Foto: Gašper Miš
31. 12. 2013 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

dobra alternativa uveljavljenim avtomobilom v razredu
kljub ustroju se S-cross zelo dobro pelje po cesti
na terenu je z dobrim pogonom dokaj prepričljiv
vodljivost in občutek na volanu sta dobra
kabina je dovolj prostorna glede na mere
prtljažnik ponuja veliko uporabnega prostora
motor je kljub štirikolesnemu pogonu varčen
na zadnji klopi hitro zmanjka prostora za glave potnikov
armaturna plošča je 'starojaponsko' dolgočasna
posoda za gorivo je premajhna
sklopka ni dovolj trdoživa za pogoste izlete z urejenih cest
nima pomočnika za spuščanje po klancu
premajhna ponudba motorjev
kljub akciji previsoka cena v primerjavi s konkurenco
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (17 glasov)
video test suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In če sem ravno pri stvareh, ki pri avtu z uporabniškega vidika sploh niso pomembne, pri prodaji pa še kako, ker danes itak vse kupujejo oči, se mi zdi, da oblika ni tako prepričljiva, kot bi lahko bila. Suzuki je v zadnjem času že večkrat pokazal hudo oblikovane prototipe in bi lahko bolj pogumno oblikoval serijske avtomobile, tukaj pa vse skupaj izgleda bolj ali manj kopija najuspešnejših predstavnikov tega razreda križancev. Od qashqaija je recimo za točno 3 centimetre manjši. Tako v dolžino, kot širino in medosno razdaljo.

K sreči niti najmanj ne razočara tam, kjer sem vedno najbolj strog. Med vožnjo. Ampak po vrsti... Najprej se boste srečali z 1,6-litrskim dizelskim motorjem z 88 kW (120 KM) in ugotovili, da je glasen. Ko se boste malo vozili, se boste na to navadili, se prepričali, da je dovolj zmogljiv, čeprav tako kot vsi 'turbodizli' v spodnjih vrtljajih len in zato včasih na terenu neodločen pri speljevanju. Ko boste izpraznili PREmajhno posodo za gorivo (47 litrov) in jo šli napolnit, pa boste ugotovili še, da je precej varčen. Kljub štirikolesnemu pogonu ne porabi bistveno več od 6 litrov na 100 kilometrov, kar je dober rezultat.

Kot drugo boste ugotovili, da ima prijeten menjalnik s precej natančnimi gibi, vendar se mora najprej ogreti, saj se precej zatika, ko je hladno kot v tem času. Potem se vam bo zdelo podvozje precej čvrsto, kar pomeni trdo, včasih tudi glasno blaženje na slabih cestah, zato pa zelo dobro lego na lepih cestah, tudi po zaslugi štirivodilne preme zadaj. Mislim, da ima tale SX4 S-cross ene najboljših voznih lastnosti med majhnimi križanci, kar je navadno lastnost, ki jo pri takšnih avtomobilih najbolj kritiziram. Suzuki očitno še vedno zna narediti avtomobil za malo bolj zahtevnega voznika. Dober je občutek na volanu in tudi pogon se lepo in hitro prilagaja razmeram.

Morda niste vedeli, da je zgodovina Suzukijevega štirikolesnega pogona dolga že 45 let. Začela pa se je z jimnyjem, ko je šef znamke Osamu Suzuki želel majhen avto, ki bi se bil sposoben voziti tudi po terenu. No, danes je to vse kaj drugega kot terenski avto, gre pa presenetljivo dobro po večini podlag, če je le dovolj prostora spodaj (16,5 cm od tal). Tudi edini med vsemi ponuja toliko različnih možnosti. Kar štiri, od samodejne za vsak dan, sport za boljšo odzivnost, snow za vožnjo po spolzkem in lock za primere, ko se ustavite in je potrebno speljati iz kakšnega globokega blata ali snega. Če so gume zmožne. Nad 60 na uro pa se potem sam nazaj vklopi program snow, tako da temu suzukiju manjka le ena pomembna stvar za nevešče voznike - pomoč za spuščanje po klancu. Prva prestava je vseeno predolga in na zaledeneli cesti bi to še kako prav prišlo. S tem bi bil tole eden najbolj terenskih križancev, tako pa ga recimo škoda yeti še vedno prekaša. Tudi za sklopko se zdi, da malo preveč trpi na terenu, zato velja razmisliti o samodejnem menjalniku (na voljo samo pri bencinskem motorju), če boste pogosto zavili z urejenih cest.

V kabini že v štartu nisem pričakoval kaj dosti, več ali manj dolgočasno oblikovano armaturno ploščo in merilnike, vse skupaj ni na nivoju najnovejše evropske konkurence, je pa zato enostavno in uporabno, čeprav zelo moti, da se potovalni računalnik nastavlja samo enosmerno z gumbom desno od volana, za kar se je potrebno stegniti. Odlična so odlagalna mesta med sedežema, za spremembo celo uporabna, če spet primerjam s konkurenco. In od slednje ima tale SX4 S-cross tudi precej večji in uporabnejši prtljažnik, ki meri kar 430 litrov. Veliko prostora je seveda še pod polico. Tudi sama kabina je presenetljivo prostorna, celo zadnja klop ni utesnjena za noge, je pa za glavo, če ste visoki.

In če želite uživati v vsem, kar vidite na fotografijah, boste morali kar lepo razvezati svoj mošnjiček. Za 26 tisočakov vas bo ob akcijski ceni olajšal takšen suzuki, da boste lahko imeli led dnevne in ksenonske luči, ki so na voljo samo pri tej opremi elegance. Prav tako ogrevane usnjene sedeže in panoramsko streho z oknom. Morda bo koga zmotilo, da je poleg Fiatovega dizelskega pri SX4 S-crossu na voljo samo še enako velik bencinski, ki ima prav tako 88 kilovatov. In to je to. Pa vsega skupaj štirje paketi opreme. Enostavnost ponudbe pač. Tako kot je sam avto enostaven in mi je ravno zato všeč, bo pa povratek na domačo sceno zaradi napak prejšnjega zastopnika znamke zelo težak. Morda je Suzuki tudi malo prepozno predstavil ta model, ker se je konkurenca že dobro zasidrala, zato pa imajo zdaj kupci še eno alternativo na izbiro, ki povrhu vsega niti malo ne razočara.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS allgrip elegance +
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4300 x 1765 x 1575
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370 (500)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,0/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 17.900
cena testnega vozila v EUR 28.000
cena testnega vozila z dodatno opremo in popustom v EUR 26.350

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |