Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Družinska umetnost

Citroën C4 picasso e-HDi 115 exclusive

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Letno preizkusim okoli 200 avtomobilov in težko si je za vsakega izmisliti nekaj zanimivega. Enostavno so si preveč podobni. Najsrečnejši sem, ko dobim na test avto, ki kar sam govori o sebi. Novi citroën C4 picasso.
Družinska umetnost
Foto: Gašper Miš
28. 11. 2013 ob 7:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

svežina oblikovanja novega picassoja je zelo očitna
v kabini je ogromno prostora z veliko steklenimi površinami
sprednji sopotnikov sedež je nadvse udoben z oporo za noge
panoramsko vetrobransko steklo je lahko tudi uporabno na križiščih
armaturna plošča izgleda pospravljeno zaradi zelo majhnega števila gumbov
prestavna ročica menjalnika je postavljena tako, da je med sedežema veliko prostora
dizelski motor je miren in zelo zmeren pri porabi goriva
prtljažnik ima nizek nakladalni rob, vrata se odprejo široko
premalo gumbov za upravljanje naprav je neergonomsko
umikanje pogleda s ceste zaradi pritiskanja na zaslon na dotik ni varno
sistem, ki upravlja z elektronskimi napravami, je premalo odziven in prepočasen
robotizirani menjalnik prestavlja zelo počasi
sedenje v drugi vrsti ni za tiste z dolgimi nogami, ker je dno visoko
zadek vozila bi bil lahko bolj originalen
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (29 glasov)
video test citroën C4 picasso e-HDi 115 exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kaj je tako posebnega? Vse! Poglejte masko, ste že videli takšno? Sploh pri Citroënu. Avto je res svež in zelo simpatičen. Ko sem ga prvič videl na fotografijah, mi ni bil niti malo všeč, zdaj, ko ga videvam na domačih cestah v živo, je pa prav privlačen. Pri boku ne moreš izumljati veliko novega, čeprav odraža prostorno kabino, zadek je pa skoraj brez idej. Še za luči se zdi, da so jih ukradli novemu golfu.

Pa ni samo zaradi svežega izgleda zanimiv tale picasso. Znotraj vas bo šele presenetil. Sploh s steklenimi površinami. Ko sem se prvič usedel vanj, sem mislil, da sem v kakšni izložbi v Amsterdamu, ker je toliko oken. Družine bodo tega še kako vesele, da bodo lahko otroci uživali v pogledu na okolico, ki brzi mimo njih in ne le na tablice na vzglavnikih. Ker je vetrobransko steklo panoramsko, imata potnika spredaj seveda nad glavama pomični rolo s senčnikoma, da sonce ne nažiga direktno v glavo.

Francozi so tukaj še posebno pozornost namenili sovozniku, verjetno so imeli v mislih sovoznice, saj so jim, ob doplačilu, seveda, namenili odličen sedež z električno pomično oporo za noge, kot jo imate na primer v poslovnem razredu na letalu! Ali pri zobarju, ampak tule za spremembo nič ne boli. Še masira povrhu vsega, čeprav gre za čisto enostavno napihovanje ledvene opore, česar je deležen tudi voznik. Veliko prostora je seveda tudi v drugi vrsti, prtljažnik ima zelo priročno nizko dno za nakladanje in veliko široko odprtino, če vam je prekratek, pa je pri Citroënu na voljo še daljša različica grand.

Največja novost za voznika pa je seveda delovno okolje z dvema velikima zaslonoma. Če je tisti na vrhu sredinske konzole normalno velik in ima zanimive soft-touch tipke, da vse skupaj izgleda zelo pospravljeno, je pa tisti nad njim, vgrajen globoko v armaturno ploščo, naravnost ogromen. Merilnik hitrosti in vse kontrolne lučke se sedaj izpisujejo tam, tako da postajajo avtomobili res digitalni. In ker seveda nič na tem svetu ni idealno, ima seveda tudi picasso svoje muhe. Nekatere so prav nadležne.

Ker so gumbi na spodnjem zaslonu na dotik, jih je med vožnjo enostavno manj varno uporabljati. Ne morete jih slepo vrteti, ampak vedno znova umikati pogled s ceste in preverjati, če ste pravilno pritisnili. In vse skupaj deluje zelo neodzivno. Na hitro se nič ne zgodi, si morate včasih prav vzeti čas, da je ok. Z vidika oblikovanja mi je sistem zelo všeč, z vidika uporabe pa prav nič. Seveda so vsi gumbi za radio tudi na volanu, tako da boste na sam zaslon največ pritiskali za klimo, ampak bi bilo veliko bolje, če bi bil vsaj kakšen pravi gumb posebej za nastavljanje temperature in prezračevanja.

Ena zelo fina posebnost je ročica menjalnika. Super je nameščena ob volanski obroč, ker s tem nastane ogromno prostora med sedežema, kar so Američani že zdavnaj pogruntali. Je pa včasih nerodna, ker po nesreči sprožite brisalnike, ker je tudi njihova ročica blizu, ampak se boste hitro navadili na to, nikakor pa ne na sam menjalnik. Avtomatika se krasno poda takšnemu tipu avtomobila, če gre za takšen robotiziran menjalnik, kot ga imata Citroën in Peugeot, pa pač ne. Prestavlja tako počasi, da včasih mislite, da je pozabil. In vsi v avtu se naučijo kimati vmes. V primerjavi s sodobnimi menjalniki z dvojno sklopko se zdi tole kot predpotopna tehnologija. Tudi če prestavljate sami, gre vse skupaj absolutno prepočasi. Sam bi vsekakor izbral ročnega in kot vidim, je celo Citroën sam spoznal napake in medtem razvil tudi nov klasični samodejni menjalnik s šestimi stopnjami, ki ga ima različica grand.

Zato pa je motor veliko boljši, 1,6-litrski e-HDi sicer na papirju obljublja izjemno majhno porabo, 4 litre, v resnici pa ta znaša nekje 6 litrov, kar niti ni veliko za tako prostoren avtomobil. Motor ni preglasen in ima čisto dovolj moči, 84 kilovatov oziroma 114 'konjev', tako da tudi zavarovanje ne bo predrago. Vožnja je udobna, tukaj ni kaj oporekati, se pa tudi pri Citroënu pozna, da so vseeno naredili vse skupaj malo trše, da ni toliko nagibanja in da je vodljivost boljša. Ni vrhunska, ker se še vedno čutita višina in teža picassoja, vseeno pa je občutek dosti boljši kot pri predhodnikih.

Kljub nekaterim motečim napakam se mi zdi tale novi picasso krasen avtomobil. Mogoče tudi zato, ker je testna različica najboljše, kar lahko kupite, saj stane skoraj 30 tisoč evrov. Več praktično ne morete dobiti, tako da bi jaz na vašem mestu črtal nekaj zadev s seznama, menjalnik skoraj gotovo, in potem bo tudi cena bolj normalna. C4 picasso namreč tisto svojo osnovno funkcijo opravlja tako dobro in na tako poseben način, da začnete razmišljati samo še o družini, če je še nimate. Noseča žena na primer ne bo hotela s sedeža spredaj desno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroen C4 picasso e-HDi 115 exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 84 (114) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 270 pri 1.750
menjalnik robotiziran samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4428 x 1826 x 1625
medosna razdalja v mm 2785
prtljažnik v litrih 537
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370 (570)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/3,8/4,0
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 18.810
cena testnega vozila v EUR 29.830
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.830

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |