Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BinarKa

Ford ka 1.3 TDCi titanium digital

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če bi bil svet res tako preprost, kot ga vidijo računalniki, najverjetneje ne bi poznali razlike med vojno in mirom. Za njih obstajata zgolj dve skrajnosti, da ali ne.
BinarKa
Foto: Matej Mihinjač
23. 4. 2010 ob 14:55
Komentarjev: 0
video test ford ka 1,3 TDCi titanium digital
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za razliko od ljudi, ki po večini uporabljamo desetiški številski sistem, računalniki niso sposobni razviti lastnega razmišljanja, zato na svet gledajo skozi dvojiško oziroma binarno prizmo. Ford ka digital igra na podobno noto. Opazovalcu je ali všeč, ali pa ga preprosto ne more videti. Zgolj to, da sta avtomobila narejena na enaki osnovi, še ni zadosten pogoj, da sta skoraj enaka. Nekaj podobnega lahko rečemo za forda ka in fiata 500. Malokdo bo na prvi pogled opazil, da gre praktično za identični vozili. Če je zadnji nabit s temperamentom in pravo italijansko dušo, je ford ka toliko drugačen in poseben, da mu nikoli ne bi nihče pripisal brata, ki je po vrhu še njegov enojajčni dvojček. Zdaj že vrabčki na veji čivkajo, kako Ford svoja vozila oblikuje v kinetičnem dizajnu. Roko na srce jim je to še najbolj uspelo s fiesto in fokusom, pri kaju pa bi lahko nekaj rešitev pobrali od svojih italijanskih kolegov. Slednjemu manjka tista nostalgična duša, ki je nekaj desetletij nazaj 'fičkotu' prinesla nesmrtno slavo. Celotna kompozicija se zdi preveč sterilna in premalo nagajiva, zato so ji dodali še takšne vložke v zeleni barvi, ki poskrbijo za opaznost.

Od prve generacije v dolžino presenetljivo ni zrastel, le širši je za nekaj milimetrov. Na prvi pogled v kabini prevzamejo precej mešani občutki, predvsem zaradi divje barvne kombinacije. Ta se je izkazala za ne povsem posrečeno, ker se zelene površine kaj hitro umažejo. Tako je volanski obroč po skoraj 18.000 prevoženih kilometrih že potreben čiščenja. Tudi obvolanski gumbi bi bili ob zgornji polovici volana veliko bolj dostopni. Sedi se dobro in tudi preglednost je dovolj dobra, da boste kaja upali parkirati v še tako malo luknjo. Odlagalnih površin ni veliko. Pri Fordu s kajem ciljajo predvsem na ženske, zato mi ni jasno, zakaj ogledalca na senčnikih niso osvetljena. Tako bi se naše lepotičke lažje uredile. Je pa na sprednjih sedežih čisto dovolj prostora, da se bo z vašo boljšo polovico peljala še njena najboljša prijateljica in na njuno srečo ali vašo žalost je v prtljažniku še dovolj prostora za 210 litrov vrečk njunih najljubših blagovnih znamk.

Dobro tono težkega kaja poganja Fiatov 1,3-litrski turbodizelski motor. Za mestne opravke je odličen, za kaj več pa odločno preslaboten. Za pravi odziv ga je treba gnati globoko proti rdečim številkam, kar se pozna na glasnosti agregata, pa tudi pri porabi goriva. Že res, da ga je užitek vrteti po samotni podeželjski cesti, kmalu pa to postane utrujajoče. Krmiljenje bi lahko, sploh če ga primerjam s tistim iz fiata, bilo nekaj bolj trdo in neposredno. Podvozje je Fordovsko dobro preračunano, menjalnik natančen in hiter. Zavore bi lahko bile nekaj močnejše, kar pa pri mestni vožnji od semaforja do semaforja niti ne pride toliko do izraza. Neodločen je pri speljevanju in čeprav je precej varčen, se še vedno ne morem znebiti misli, da se takšnemu avtomobilu neprimerno bolj poda bencinski motor. Pa še cenejši je.

Za takšnega kaja boste malo manj kot 15 tisoč evrov. Če se komu zdi to pretirana vsota denarja, naj si pogleda identičen avtomobil pri sosedih Italijanih. Kaj kmalu bo ugotovil, da cene še zdaleč niso enake in v primeru kaja nič kaj pretirane, vsaj v primerjavi s tistimi pri Fiatu ne. Takšen avtomobil je seveda najbolj uporaben za nežnejši spol in njihove znane probleme s parkiranjem. Je pa res, da s takšnim 'vlečete' poglede nase iz vseh strani, celo voznikov avtomobilov iz dobesedno višjih cenovnih razredov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ka 1,3 TDCi titanium digital
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500 - 3500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3620 x 1660 x 1510
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 980 (435)
največja hitrost v km/h 161
pospešek 0-100 km/h v s 13,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7/5,2/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.650
cena testnega vozila v EUR 14.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.905

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |