Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BinarKa

Ford ka 1.3 TDCi titanium digital

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če bi bil svet res tako preprost, kot ga vidijo računalniki, najverjetneje ne bi poznali razlike med vojno in mirom. Za njih obstajata zgolj dve skrajnosti, da ali ne.
BinarKa
Foto: Matej Mihinjač
23. 4. 2010 ob 14:55
Komentarjev: 0
video test ford ka 1,3 TDCi titanium digital
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za razliko od ljudi, ki po večini uporabljamo desetiški številski sistem, računalniki niso sposobni razviti lastnega razmišljanja, zato na svet gledajo skozi dvojiško oziroma binarno prizmo. Ford ka digital igra na podobno noto. Opazovalcu je ali všeč, ali pa ga preprosto ne more videti. Zgolj to, da sta avtomobila narejena na enaki osnovi, še ni zadosten pogoj, da sta skoraj enaka. Nekaj podobnega lahko rečemo za forda ka in fiata 500. Malokdo bo na prvi pogled opazil, da gre praktično za identični vozili. Če je zadnji nabit s temperamentom in pravo italijansko dušo, je ford ka toliko drugačen in poseben, da mu nikoli ne bi nihče pripisal brata, ki je po vrhu še njegov enojajčni dvojček. Zdaj že vrabčki na veji čivkajo, kako Ford svoja vozila oblikuje v kinetičnem dizajnu. Roko na srce jim je to še najbolj uspelo s fiesto in fokusom, pri kaju pa bi lahko nekaj rešitev pobrali od svojih italijanskih kolegov. Slednjemu manjka tista nostalgična duša, ki je nekaj desetletij nazaj 'fičkotu' prinesla nesmrtno slavo. Celotna kompozicija se zdi preveč sterilna in premalo nagajiva, zato so ji dodali še takšne vložke v zeleni barvi, ki poskrbijo za opaznost.

Od prve generacije v dolžino presenetljivo ni zrastel, le širši je za nekaj milimetrov. Na prvi pogled v kabini prevzamejo precej mešani občutki, predvsem zaradi divje barvne kombinacije. Ta se je izkazala za ne povsem posrečeno, ker se zelene površine kaj hitro umažejo. Tako je volanski obroč po skoraj 18.000 prevoženih kilometrih že potreben čiščenja. Tudi obvolanski gumbi bi bili ob zgornji polovici volana veliko bolj dostopni. Sedi se dobro in tudi preglednost je dovolj dobra, da boste kaja upali parkirati v še tako malo luknjo. Odlagalnih površin ni veliko. Pri Fordu s kajem ciljajo predvsem na ženske, zato mi ni jasno, zakaj ogledalca na senčnikih niso osvetljena. Tako bi se naše lepotičke lažje uredile. Je pa na sprednjih sedežih čisto dovolj prostora, da se bo z vašo boljšo polovico peljala še njena najboljša prijateljica in na njuno srečo ali vašo žalost je v prtljažniku še dovolj prostora za 210 litrov vrečk njunih najljubših blagovnih znamk.

Dobro tono težkega kaja poganja Fiatov 1,3-litrski turbodizelski motor. Za mestne opravke je odličen, za kaj več pa odločno preslaboten. Za pravi odziv ga je treba gnati globoko proti rdečim številkam, kar se pozna na glasnosti agregata, pa tudi pri porabi goriva. Že res, da ga je užitek vrteti po samotni podeželjski cesti, kmalu pa to postane utrujajoče. Krmiljenje bi lahko, sploh če ga primerjam s tistim iz fiata, bilo nekaj bolj trdo in neposredno. Podvozje je Fordovsko dobro preračunano, menjalnik natančen in hiter. Zavore bi lahko bile nekaj močnejše, kar pa pri mestni vožnji od semaforja do semaforja niti ne pride toliko do izraza. Neodločen je pri speljevanju in čeprav je precej varčen, se še vedno ne morem znebiti misli, da se takšnemu avtomobilu neprimerno bolj poda bencinski motor. Pa še cenejši je.

Za takšnega kaja boste malo manj kot 15 tisoč evrov. Če se komu zdi to pretirana vsota denarja, naj si pogleda identičen avtomobil pri sosedih Italijanih. Kaj kmalu bo ugotovil, da cene še zdaleč niso enake in v primeru kaja nič kaj pretirane, vsaj v primerjavi s tistimi pri Fiatu ne. Takšen avtomobil je seveda najbolj uporaben za nežnejši spol in njihove znane probleme s parkiranjem. Je pa res, da s takšnim 'vlečete' poglede nase iz vseh strani, celo voznikov avtomobilov iz dobesedno višjih cenovnih razredov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ka 1,3 TDCi titanium digital
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 1500 - 3500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3620 x 1660 x 1510
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 980 (435)
največja hitrost v km/h 161
pospešek 0-100 km/h v s 13,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7/5,2/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.650
cena testnega vozila v EUR 14.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.905

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |