Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vredna greha

Alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Proti tej rdeči krasotici še Demi Moore ne bi imela možnosti. Je prefinjena, je spogledljiva, je čudovita. Zapeljivka, vredna greha. Ja, to je alfa 159 sportwagon. Takšno eleganco linij, zlito z agresivno impozantnostjo oblike ter brezčasnostjo detajlov, zmore napraviti le italijanska ročna umetnost.
Vredna greha
Foto: Matej Mihinjač
27. 5. 2010 ob 13:59
Komentarjev: 1
video test alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pet let ji nič ne de. Še vedno je sveža. Po prenovi, ki se je je komajda dotaknila, je zaradi novih barvnih odtenkov, ki jih ponuja, še mamljivejša. Samo poglejte to kombinacijo na stodevetinpetdesetici; hišna, pastelno rdeča barva karoserije, in grafitno siva osemnajstpalčna platišča tipa 8C, pod katerimi se šopirijo še ognjenordeče zavorne čeljusti. Za povrh pa še z opremo distinctive in izbranim paketom 2 dobljeno za dober centimeter in pol nižje nastavljeno podvozje. Zadetek, ki bi mu v loterijskem žargonu rekli 'sedmica'.

Podoben zadetek je notranjost. Preverjen elegantno športni kokpit, podrejen izključno voznikovim ambicijam, prija znova in znova. Aluminij sredinske konzole poudarja dinamičnost, dirkaške stopalke iz tega lahkega materiala jo še nadgrajujejo. Popolnost kupejevske utesnjenosti pa dodaja še črno obarvana tapiserija strešne obloge in vseh stebričkov. Kakovost izdelave je dobra, ni pa vzorna. Biser v tej alfi je zagotovo volan. Prav takšen je kot v tistih, ki se ponašajo z opremo TI, le rdeč šiv mu manjka. Debel in grobo profiliran odlično sede v roko, s svojo neposrednostjo, odlično odzivnostjo, konkretno trdoto pri sukanju ter suverenim povratnim podajanjem informacij z vozišča še oplemeniti karakternost avtomobila. Tako kot ročica menjalnika s svojim natančnim in vrhunskim občutkom pri prestavljanju.

Tako dobro ni bilo v alfi že dolgo. Druga zgodba so sedeži. Na žalost tudi v najnižjem položaju za sedenje previsoki, za korekten bočni oprijem pa preplitki. In zadnja klop je zares samo klop. Ni pa to edina alfina muha. Glede na to, da gre pri tej kombijevski različici za vsaj 'malo' družinski avtomobil, bi pričakovali v njem več kot le dva, pa še ta bolj 'mini' predala za odlaganje. No, avtomobilu, ki je namenjen predvsem uživanju v vožnji, gre zlahka oprostiti to, da je dostop do prtljažnega prostora precej neroden zaradi visokega nakladalnega roba, večje trpljenje pa bodo ob slabem vremenu in umazaniji na cestah vedno popackani prsti zaradi pritiskov na gumb ob odpiranju prtljažnika. Ter še huje; vedno umazana kolena, ki bodo fino obrisala odbijač ob seganju vanj. Po drugi strani pa razveseli lastnika predal v odprtini namesto rezervnega kolesa ter štiri mreže, ki znajo biti ob prevozu manjših stvari še kako uporabne.

Uživanje v vožnji. To je tisto, za kar zna ta alfa najbolje poskrbeti. 1750 TBi, oziroma 'turbo benzina', prinaša tej 159-ici nov, preko variabilnega turbopuhala, prisilno polnjen 1,75-litrski bencinski motor, ki hkrati izpodriva predhodni 2,2-litrski JTS. Razlog za 1750 pa tiči v preteklosti. Dobrih 40 let nazaj je Alfa Romeo predstavil model 1750 berlina, ki je bil opremljen z motorjem te iste kubature z zmogljivostjo kar 112 konjskih moči. Prav ta motor so kasneje v osemdesetih v 75-ici nadgradili še s turbino in vmesnim hladilnikom zraka ter iz njega iztisnili celih 155 'konjev'. Tako pri 1750 berlina kot pri 75-ici so bile zmogljivosti avtomobilov vrhunske, odlična lega na cesti pa je znova in znova zaznamovala športnost karakterja teh vozil. Tokrat je 1750 najmočnejši, saj premore 147 kW (200 KM) moči. Bolj pa blesti zaradi 320 Nm navora, ki ga doseže že pri 1400 vrt./min, kar pomeni pri vožnji odlično odzivnost že pri najnižjih vrtljajih.

Njegovo delovanje je zelo kultivirano, nikoli robustno. Kljub odličnim zmogljivostim agregata ter zelo dobro preračunanemu šeststopenjskemu menjalniku pa ob priganjanju motor ne oživi ravno tako, kot bi pričakovali. Četudi pri vedno zveznem in konkretno suverenem vleku tja do rdečega polja. Veliko razočaranje pa se skriva v porabi avtomobila. Normalna vožnja z njim terja okoli 12 litrov bencina, odločnejša pa tudi 16. In to res ni malo. Sicer so pa vozne lastnosti na račun odlično izdelane kinematike podvozja, zmogljivosti, spredaj in zadaj prisiljeno hlajenih kolutnih zavor, navkljub prednjemu pogonu, vzorne. Mirnost in uglajenost sta zaveznici udobja, obvladljivost in neposrednost sta zaveznici temperamenta.

Alfa 159 sportwagon ugaja ravno tam, kjer je potrebno. V prikupnosti. In v tistem, kar zmore in česar ne more ponuditi. Prav zato je tako zelo posebna in ravno zato je mnogim tudi všeč. Res je, vredna je greha.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki alfa romeo 159 sportwagon 1750 TBi distinctive II
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1742
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1400
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4661 x 1830 x 1452
medosna razdalja v mm 2703
prtljažnik v litrih 445/1235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1555
največja hitrost v km/h 233
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,0/6,2/8,3
poraba na testu v l/100 km 12,1
cena osnovnega vozila v EUR 29.440
cena testnega vozila v EUR 32.640
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.841

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTk5MDg3XzM0NzYwOTYzMTk5MzE1M18yNjI1OTY1MTBfbi5qcGcxMzQ4OTM4MTQ3.jpg
sk3lt4h pravi:
Petarda
(pred 7 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |