Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prednost evolucije

Fiat punto evo 1.4 multiair 16V fun

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Evolucija je naraven in še kako koristen pojav. Lahko si le predstavljate, kako bi bilo, če bi avtomobilski proizvajalci ostali pri lesenih platiščih in karoserijah, narejenih iz blaga. Marsikatere stvari, ki se nam zdi dandanes samoumevna, ne bi niti poznali. Kot vsi, se tudi pri Fiatu tega še kako dobro zavedajo, svojega 'novega' punta so tako poimenovali kar evo.
Prednost evolucije
Foto: Matej Mihinjač
7. 6. 2010 ob 12:45
Komentarjev: 0
video test fiat punto evo 1.4 multiair 16V fun
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na zunaj je precej podoben staremu, predevolucijskemu modelu. Za nepozorne. Vsi, ki živimo in dihamo z avtomobili, pa takoj opazimo drugačne luči, spremenjenene boke, plastično kirurgijo obraza in liposukcijo zadnjice. Končni izdelek je všečen, kirurga bi vsekakor lahko priporočil svojim prijateljem.

Notranjost v črni barvi ima vse predispozicije, da se bo potnikom zdela dolgočasna. Pa ni tako. Urejena v italijanskem slogu in izdelana z nemško preciznostjo daje od sebe pravi španski temperament. Materiali so občutno boljši, vse je na dosegu roke, sedeži odlično oprijemljivi, prostora pa je dovolj za nedeljski izlet tričlanske družine. S snaho vred. Edino odpiranje prtljažnika so Italijani preveč 'zakomplicirali'; roke so konstantno umazane, čeprav je zdaj končno gumb za odpiranje tudi na zadnjih vratih. To bi jim človek rade volje odpustil, če bi bilo po drugi strani spredaj več odlagalnih rež.

1,4-litrski 'espresso mlinček' od sebe da 77 kW, kar zadostuje v vseh normalnih pogojih vožnje. Res, da ga je za pravi odziv potrebno gnati globoko v rdeče polje, vendar to za vsakega pravega avtomobilskega navdušenca avtomobilu vdahne poseben, športen čar. Vseeno pa bi lahko bil še bolj odločen v nizkih vrtljajih. Če se motor počuti kolikor toliko olimpijsko, ostale komponente capljajo za njim. Kaj več od dinamične vožnje mimo priljubljenega vaškega lokala si boste težko privoščili. Najprej zaradi krmiljenja, za katero v mestu nihče ne bo posumil, da ni v redu. Na ovinkasti cesti pa je očitno, da ni dovolj komunikativno in po drugi strani počasno, kar ni v skladu s celotno, lahko rečem športno podobo vozila. Sploh, ker bi podvozje lahko preneslo še tako hiter vstop v ovinek in mu visoke izstopne hitrosti nikakor ne predstavljajo posebnega naprezanja. Tudi stopalka za plin je neodzivna kot zdolgočaseni uradnik za bančnim okencem. Sodobni motorji morajo ustrezati številnim kriterijem, ti pa so dostikrat krivi, da ni več tiste romantike, ki jo pričakujete, ko v tehničnih podatkih preberete število 'konj'. Napredna tehnologija multiair pomaga predvsem pri zmanjševanju porabe in emisij, s sistemom start&stop pa je na testu porabil kar ugodnih 7,5 litra na 100 km. Zavore sicer ne popuščajo, dandanes pa se zdi, kljub varčevalnim ukrepom, da bi bobnaste zavore lahko dokončno dobile častno mesto v avtomobilski zgodovini. Menjalnik še najbolj spomni na športen potencial motorja. Je natančen in hiter, pohvalim lahko tudi šesto prestavo.

Takle evo, s pridevnikom fun v imenu, vas bo stal 12.440 €, kar se niti ne sliši tako pretirano. Ko se sprehodite čez cesto in poizkusite še kakšen izdelek iz druge evropske dežele, pa vam postane jasno, da se za pravo mero zabave splača seči globlje v žep. Puntu sicer ne gre očitati ničesar, kar bi v očeh običajnega voznika zmanjšalo njegovo realno vrednost. Kljub vsemu pa smo od Italijanov vajeni bolj 'norih' izdelkov, ki jim športne duše in telesa ne moremo in nočemo zameriti. V njem bodo uživali vsi, ki so zadnji stavek preslišali, za vse ostale pa Italijani v hlevu tako ali tako skrivajo še kakšnega konja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat punto evo 1,4 multiair 16V fun
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 kW (105 KM) pri 6500
največji navor v Nm pri vrt./min 130 Nm pri 4000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1135 (440)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,7/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.930
cena testnega vozila v EUR 12.440
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.070

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |