Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Z roko v roki

BMW 320d efficient dynamics

Avtor prispevka: Anže Jereb
Efficient dynamics pomeni, da je ta BMW še bolj ekološko osveščen od ostalih, zato pa ima tudi nekaj manj moči. Slednjo so zmanjšali na 120 kilovatov, zato je avtomobil manj živahen, a moči je še vedno dovolj.
Z roko v roki
Foto: Anže Jereb
8. 11. 2010 ob 19:53
Komentarjev: 0
video test BMW 320d efficient dynamics
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dandanes je stvarem zelo moderno natikati oznake, s katerimi želimo ponazoriti, da so bolj čiste, bolj varčne, skratka bolj ekološke. Zadnjič sem si tako kupil eko marelice, kar pomeni, da poznamo eko hrano, pa eko hiše, eko oblačila in tudi eko avtomobile. Zlasti o slednjih v zadnjih letih močno poslušamo, proizvajalci pa bolj ekološkim vozilom natikajo različne oznake. V primeru BMW-ja za prepoznavo skrbi oznaka efficient dynamics, s katero je opremljen tokratni 320d.

Efficient dynamics pomeni, da je ta BMW še bolj ekološko osveščen od ostalih, zato pa ima tudi nekaj manj moči. Slednjo so zmanjšali na 120 kilovatov, zato je avtomobil za odtenek manj živahen, a brez skrbi, moči je še vedno dovolj. Do sto kilometrov na uro pospeši v zglednih osmih sekundah, kar pomeni, da nikakor ne boste med počasnejšimi na cesti.

Efficient dynamics je pravzaprav oznaka za kopico prijemov, ki so jih morali inženirji postoriti, da so porabo zmanjšali na zavidljivo nizko raven. Najprej so se lotili zunanjosti in avtomobil pritisnili bližje tlom. Posledično se med vožnjo pod njim zrak manj vrtinči, zato je količnik zračnega upora manjši. Dodatno spuščanje bi brez sprememb na vzmetenju pomenilo bolj trdo in manj udobno vožnjo, zato so tudi tukaj naredili nekaj popravkov. Avtomobil je tako dovolj udoben, ampak se vam bo med zavoji vseeno hitro prikradel nasmešek na usta, saj je tudi 320d efficient dynamics vozno pravi BMW.

Nanj so nataknili še drugačne pnevmatike z manjšim kotalnim uporom in drugačna platišča, med vožnjo pa se vsa zavorna energija regenerira. Nekaj malega pripomoreta k majhni porabi še električni servo mehanizem in indikator prestav, več pa sistem start&stop, zaradi katerega se avtomobil na semaforjih ugaša.

Praktično vsi proizvajalci pri svojih ekoloških izvedenkah naredijo še nekaj popravkov pri menjalnikih. A večina poskrbi le za daljšo zadnjo oziroma zadnje tri prestave, zaradi česar pa med njimi nastanejo prevelike razlike. In včasih je zadnja prestava tako dolga, da se raje vozimo v eni nižje in pri uporabnih vrtljajih, a posledično izničimo celoten namen daljših menjalnikov.

Zato so tukaj daljše vse prestave, dodatna gred v motorju pa izniči tresljaje, ki bi pri najnižjih vrtljajih prehajali v potniško kabino. V praksi je tako motor povsem zadovoljen in miren med vožnjo že pri vsega 1000 vrtljajih. In se v šesti prestavi pri 130 km/h vrti z vsega 1900 vrtljaji v minuti. Pohvalno.

Pa skupek sprememb deluje? Seveda in to odlično. Deklarirane porabe 4,1 litra nam sicer ni uspelo doseči, smo se pa povprečno vozili s petimi litri, kar je vrhunski rezultat.

Ta avtomobil je lep dokaz, da gresta lahko tudi ekologija in dinamičen karakter z roko v roki. Tak 320d efficient dynamics namreč porabi malo goriva, a je vseeno pravi BMW. Z odlično vozno dinamiko in odličnim delovnim okoljem.

Pohvalno pri vsem skupaj je še dejstvo, da izvedenka efficient dynamics stane celo sto evrov manj od običajne. Če se lahko zadovoljite s petnajst kilovati manj moči v primerjavi s slednjo, se boste tudi vozili nekoliko ceneje. A le v primeru, da vas ne bo od nakupa odvrnila cena, za 320d efficient dynamics boste morali odšteti vsaj 33.500 evrov, v primeru testnega z nekaj dodatki pa še osem tisočakov več.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 320d efficient dynamics
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) pri 3250-4200
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1900-2750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4531 x 1817 x 1421
medosna razdalja v mm 2760
prtljažnik v litrih 460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1495 (445)
največja hitrost v km/h 228
pospešek 0-100 km/h v s 8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5/3,6/4,1
poraba na testu v l/100 km 5,3
cena osnovnega vozila v EUR 27.700
cena testnega vozila v EUR
33.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.170

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 1. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |