Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vlečni konj

Hyundai i30 1.4 CVVT style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Južnokorejska avtomobilska zgodovina resda ni tako zveneča kot evropska, vendar iznajdljivi in delavni kot so, so počasi ujeli korak s proizvajalci s stare celine in Japonske. Ujeli že, ampak prehiteli jih kot kaže še nekaj časa ne bodo, saj turbobencinski agregati in dvosklopkovni menjalniki še vedno niso na njihovem 'meniju'.
Vlečni konj
Foto: Matej Mitruševski
6. 4. 2011 ob 12:34
Komentarjev: 0
video test hyundai i30 1.4 CVVT style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato pa ponujajo malce starejšo in tudi preverjeno tehnologijo. In tu je odgovor, zakaj hyundai i30 ne bo nikoli tako dober kot golf.

Nič zato. Posamezen kupec ima individualne želje glede avtomobila in kupec dotičnega vozila bo za svoj denar dobil kvaliteten in zajeten kos 'pleha'. Brez dodane vrednosti, se razume. K sreči so te tovarne 'prerasle' izdelovanje avtomobilov, ki so bili poceni, a hkrati slabo izdelani, z zastarelo tehnologijo in slabo pločevino. i30 kot nasprotje vsemu napisanemu, je z bratrancem cee'dom tako poskrbel za pravo prodajno eksplozijo pri nas.

Kot vzor, sta i30 služila BMW serije 1 (kar poglejte ta zadek) in koncern VW (modra osvetlitev) in to je stvar, ki jim jo verjetno najbolj zamerim. Nimajo svoje identitete in plujejo po avtomobilskem trgu kot ladja po morju brez kompasa. Če namerno ali slučajno podobnost z bavarcem spregledamo, boste veliko težje te modre merilnike. V sončnem vremenu boste morali nastaviti največjo svetilnost, ponoči na najmanjšo. In vas bo še vedno motilo preveč svetlobe. Verjetno nihče od odgovornih ni pomislil na uporabniku prijazno osvetlitev, rekoč: če jo vgrajuje Volkswagen, je to sigurno dobro. Tudi stikala za samodejni pomik stekel je deležno le voznikovo okno, vse ostale je treba vleči ali tiščati nekaj sekund. Namesto, da bi bili voznikovi roki čim več časa na volanskem obroču.

Za pogon tega skrbi osnovni agregat z 1,4 litra delovne prostornine in 80 kilovati. Kljub temu da je po ceni najugodnejši, je povsem primeren zanj, saj ga ni sram v dir pognati vse konjenice, po drugi strani pa je kar žejen. V povprečju se bo zadovoljil z 9 litri. Poraba je davek še vedno atmosferskih bencinarjev, čeprav konkurenca že pridno vgrajuje prisilno polnjene. Pa tudi dolgih prestavnih razmerij, kar pomeni često pritiskanje stopalke za plin. A vendar se porabe nikar preveč ne ustrašite. Pred nakupom vzemite kalkulator v roke in že dovolj enostaven račun bo povedal, če se vam izplača nakup 1.300 evrov dražjega in tudi precej bolj podhranjenega dizla. Podvozje je čvrsto in dopušča tudi bolj dinamično vožnjo (kakšno presenečenje, glede na to, da Hyundai nima nikakršnega dirkaškega pedigreja), manj tovrsten pa je volanski mehanizem, za dinamično vožnjo premalo neposreden in preveč skop z informacijami.

In sedaj še področji, kjer ta hyundai najbolj blesti. Prva stvar je cena. Ta vas bo s sistemom ESP, 6 zračnimi blazinami, samodejno klimatsko napravo, radijem, potovalnim računalnikom in elektriko stal manj kot 13 tisočakov in pol. Drugo poglavje je zanesljivost. 5 let brez omejitve prevoženih kilometrov. Precej tehten razlog za tiste, ki so do sedaj imeli slabe izkušnje z rabljenimi avtomobili.

Hyundai k sreči izdeluje že povsem primerljive avtomobile nekaterim evropskim proizvajalcem, blokada je samo še v glavi. In če vzamemo v obzir, da so prvi avtomobili iz Južne Koreje k nam prišli v začetku devetdesetih let (ko se je po cestah vozila že tretja generacija golfa), je hitrost razvoja osupljiva. Z ritmom, ki ga imajo, se za njihovo avtomobilsko industrijo ni treba bati. Se že veselim izboljšav, ki bodo prišle z naslednjo generacijo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 1,4 CVVT style
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1396
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 137 pri 5000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4280 x 1775 x 1480
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 340 - 1250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1268 (452)
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,3/6,1
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.590
cena testnega vozila v EUR 13.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.470

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 tedni  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 tedni  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  |