Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mestna nabiralka kilometrov

Fiat panda 1.3 multijet 16V lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pando imata kar dve moji sosedi, obe sta v pokoju, avtomobil uporabljata samo za opravke po mestu ter krajše vožnje in sploh ni težko ugotoviti, zakaj sta si izbrali ravno tega.
Mestna nabiralka kilometrov
Foto: Matej Mitruševski
28. 11. 2012 ob 19:00
Komentarjev: 2
video test fiat panda 1.3 multijet 16V lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaradi svojih majhnih dimenzij in škatlaste zasnove je avtomobil pregleden in zelo enostaven za manevriranje, brez problemov se ga parkira v še tako majhna parkirna mesta, zaradi višje oddaljenosti sedeža od tal pa je enostavno vstopanje in izstopanje, kar cenijo predvsem starejši. To pa so zelo pomembne prednosti pred njegovo mestno konkurenco, ki česa podobnega ne ponuja. Oblikovno je od prejšnje generacije ta mestni avtomobil močno napredoval. Linije v slogu zaobljenega kvadrata se nahajajo po celotnem vozilu, znotraj in zunaj, ter takšnega malčka naredijo nekaj posebnega. Kljub temu da je od predhodnika opazno drugačen in sedaj njegova postava deluje dosti bolj mišičasto kot prejšnja suhcata zasnova, osnovne poteze ostajajo podobne. Kratki previsi in relativno dolga medosna razdalja pa nakazujejo tudi na to, da bo s štirikolesnim pogonom, ki bo v pandi tudi kmalu na voljo, zmogel premagati kakšno vzpetino, kot je bila tega zmožna prva generacija.

Armaturna plošča prenaša obliko zunanjosti v okolje potnikov. Poteze merilnikov, radijskega sprejemnika in klimatske naprave so usklajene v zaobljen pravokotnik, še celo menjalna ročica pri tem ni izjema, čeprav ravno ta zaradi oblike in grobih šivov lahko žulji voznike, ki roke ne odmaknejo z ročice (čeprav bi jo morali). Nad sovoznikovim predalom boste takoj opazili dodatno odprtino v armaturni plošči, kamor lahko odlagate razne drobnarije, v bližini pa boste pogrešali zgolj mesto, kamor odložite mobilni telefon, a se v malčku nahaja tudi vmesnik za prostoročno telefoniranje, tako da ta lahko ostane nekje na varnem mestu. Tako kot oblika, vas ne bodo razočarali niti materiali, ki na otip delujejo prijetno, na črni plastiki pa se namesto običajnih tekstur ponavljajo napisi panda. Prikupno.

Pelje se dobro, seveda tam, kjer je panda doma: po mestu in na krajših vožnjah. Volanski mehanizem je dovolj mehak za hitro vijuganje in parkirne manevre, dodatno pa ga lahko omehčate z gumbom 'city'. Vožnja po ozkih mestnih ulicah in parkiranje je zaradi odlične preglednosti in enostavnih škatlastih potez zelo enostavno. Tudi če v vozilu ne bo nameščenih parkirnih senzorjev, kot so bili v testnem, ne boste ničesar pogrešali. Ko se mestne in primestne vožnje razvlečejo na daljše poti in ko zavijete na avtocesto, pa kmalu ugotovite, da to ni teren za 'prikupno obiralko bambusov'. Tam začne glasno rjoveti, oziroma bolje rečeno jamrati in tuliti od nezadovoljstva. Vrtljaji pri potovalnih hitrostih so previsoki, glasnost radia pa je potrebno z vsakim dodatnim kilometrom hitrosti povečevati. Tudi visoko sedenje in slabša nastavitev volanskega obroča narekujeta položaj sedenja, pri katerem postane vožnja po nekaj časa naporna in utrujajoča.

Turbodizelski motor na testu res ni bil požrešen in je ponujal več kot dovolj navora. S svojo odzivnostjo je celo poskrbel, da je pospeševanje iz počasnih in srednje hitrih ovinkov postalo nepričakovano zabavno. Sicer se je s svojo porabo petih litrov odlično izkazal, a vseeno bi značaju, predvsem pa namembnosti, pandi bolj pristajal bencinski. S tem avtom se ne boste vozili daleč in dodatna dva litra porabljenega goriva na sto kilometrov ne bosta hitro upravičila toliko višje začetne cene. Bencinski je dobra dva tisočaka cenejši, kar je pri poceni avtomobilih zelo veliko in če boste z njim prevozili manj kot 15.000 kilometrov letno, bo trajalo predolgo, da boste povrnili to razliko.

V primerjavi z ostalimi mestnimi malčki je v osnovi dober tisočak dražji, slovenski uvoznik pa vsaj v tem trenutku ponuja 1.500 evrov popusta, kar ga cenovno izenači z ostalimi, v nekaterih primerih pa postane panda celo cenejša. V vsakem primeru pa bosta ob nakupu še vedno prevladala višji položaj sedenja in prikupen dizajn pred ceno. In skoraj gotovo bo še vedno ostal zelo priljubljen malček pri ženskah in starejših, čeprav zna s svojo novo obliko pritegniti še kakšnega dodatnega kupca. Da se toliko loči od svoje mestne konkurence, štejemo pandi vsi v uredništvu v zelo velik plus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda 1,3 multijet 16V lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3653 x 1643 x 1551
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1110 (400)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/3,9
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.490
cena testnega vozila v EUR 13.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.931

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Ne vem kako da pando pri nasPande ne reklamirajo. Panda 4x4 pa je sploh zakon.Tudi vi bi se lahko malo bol
(pred 6 leti )
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Sečkan avtomobilček samo malenkost predrag
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |