Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kitajski volvo

Volvo V40 T4 momentum

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prav fin je novi volvo V40. Lepo potegne, dobro se drži ceste, dobro izgleda, ima kup modernih igračk… Ampak! Vsi feni volvov so mi rekli, da izgleda preveč japonsko. Hecno, če so pa lastniki švedske znamke zdaj Kitajci.
Kitajski volvo
Foto: Matej Mitruševski
22. 9. 2012 ob 15:30
Komentarjev: 0
video test volvo V40 T4 momentum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To, da je narejen na osnovi focusa, prav nikogar ne sme brigati, ker pomeni le, da se odlično pelje in da ima odličen motor. Res, tale 1,6-litrski turbobencinar namreč zmore kar 132 kilovatov, čeprav se v praksi zdi, da jih je kakšnih 20 manj, ampak pospeški so občutni in volvo je lahko prav hiter. Celo malo bolj športno uglašen izpuh ima in v prostem teku lepo pritajeno brunda, pri priganjanju pa zapoje z rezkim in še vedno zelo umirjenim spevom. Če od njega zahtevate najmanj, ga praktično ne slišite, tako da Fordovcem vse pohvale glede motorja. Poraba je seveda zelo odvisna od načina vožnje, kar od turbomotorja pač pričakujemo; najmanjše povprečje na testu je bilo 7 litrov, povprečno med 8 in 9, hitri pa bodo porabili nad 10 litrov na 100 kilometrov pri tej različici z oznako T4. Volvo svoje modele namreč ne označuje več s prostornino motorja, temveč kar s številkami na lestvici moči. Pri V40 je sicer najmanj dizelski D2, pri bencinskih motorjih pa največ trenutno kar T4, tako da gre pri testnem za vrh ponudbe po moči.

In morda zaradi tega lahko upraviči precej visoko ceno – kar dobrih 40 tisočakov v primeru testnega modela, ki pa še vedno ni imel popolne opreme. Manjkali so mu vsaj še najkvalitetnejši avdiosistem, digitalna televizija in samodejno parkiranje. Kot da kaj od naštetega res potrebujete. Sam ne bi izbral niti črnega usnja, ki ni naluknjano, in sem se v vročih poletnih dneh dvakrat pošteno spekel na njem pa tudi radarski tempomat mi ni všeč, ker prehitro zavira, zato bi raje imel navadnega. In ne vem, kako lahko pri vseh znamkah tako lepo skrijejo plastično ohišje tega radarja, pri volvu pa mora vedno gledati ven iz maske, da izgleda kot kakšen 'aftermarket-dodatek'. Ampak pri Volvu je varnost vedno prva in V40 je tukaj res korak pred ostalimi. Ne samo, da se zna v mestu pri majhnih hitrostih do 50 km/h sam ustaviti, če pred seboj zazna pešca, celo zračno blazino ima zanj pod pokrovom motorja, če bi ga res že zadel. Opozarja tudi na vozila v mrtvem kotu in na nenadno zaviranje vozila pred vami, ki se je včasih vklopilo, ko sem hotel (pre)blizu prehiteti koga pred seboj, in me pošteno prestrašilo.

Tudi z V40 pri Volvu niso izgubili občutka za pridih prestiža v kabini. Materiali so kvalitetni, čeprav plastika na prestavni ročici, notranjem vzvratnem ogledalu ali vratnih oblogah vseeno izgleda malo preveč ceneno, se pa zato prestavna ročica v temi sveti! Za 'lebdečo' sredinsko konzolo se še vedno skriva odprt predal, za prevelikim volanom (kar mi je pri volvih izjemoma celo všeč) pa se krasno namesti praktično vsak voznik in celo miže bi spoznal, v avtomobilu katere znamke sedim, tako da so dobro opravili svoje delo. Veliko slabše pa pri sami uporabnosti. Na zadnji klopi zaradi pomanjkanja prostora še sam težko sedim dlje časa pa sem povprečno visok. Sploh pa je slabo uporaben prtljažnik, ki ima zaradi oblike karoserije (za moje pojme nekje med kombilimuzino in karavanom, nekaj podobnega kot audi A3 sportback) absolutno previsok nakladalni rob in preozko odprtino. Večjih predmetov ne boste niti stlačili noter, če vam jih bo že uspelo dvigniti tako visoko. Je pa po drugi strani dno zelo praktično, ker je oblečeno v gumo in ker lahko notri namestite posebne prečke, ki skrbijo, da se drobnarije ne vozijo po celotnem prostoru.

Podvozje V40 ni neudobno, je pa kar trdo za neko udobno vožnjo, po kateri so tudi sloveli ti avtomobili. Glede na moč motorja že mora biti malo bolj čvrsto, vseeno pa mislim, da mora volvo ostati udoben avtomobil in upam, da se to ne bo preveč spremenilo v prihodnosti, saj sta bili seriji 60 in 40 še vedno razviti pred prihodom Kitajcev, ki bodo kmalu predstavili čisto novega XC90. Vendar me, vsaj glede na govorice, ni preveč strah, saj sem slišal, da naj bi na vse kriplje skušali ohraniti švedsko izročilo, ki ima svojevrsten ugled. Tudi novi V40 ga ima, saj je večini opazovalcev všeč, nostalgičnim pristašem znamke pa ne preveč. Ampak s tem avtomobilom Volvo posega v nek nov segment in če upoštevamo, da osnovni model stane kar ugodnih 22.900 evrov, je vse skupaj bolj razumljivo. In nič ni kitajskega na njem, brez skrbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo V40 T4 momentum
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1596
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 240 od 1.600 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4369 x 1802 x 1445
medosna razdalja v mm 2647
prtljažnik v litrih 335
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1474 (436)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 7,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/3,9/4,6
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 22.900
cena testnega vozila v EUR 32.332
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.332

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |