Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

MAN na IAA 2018

Mednarodna predpremiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ves čas govorimo samo o spremembah na področju mobilnosti avtomobilov, kaj pa se dogaja pri težkih vozilih, ki jih je na naših cestah polno? Kot sem izvedel na MANovem dogodku, ogromno. In prav je tako!
MAN na IAA 2018
Foto: MAN
7. 10. 2018 ob 18:00
Komentarjev: 0
2018 mednarodna premiera MAN pre-IAA
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Težka vozila v našem prometu služijo za prevoz tovora in oseb. Tovor so načeloma vse stvari, ki jih imate doma na krožniku, v dnevni sobi, v omari, ko iščete obleke, torej vse, osebe pa, hja, vi, ko greste v službo, če se ne vozite s svojim avtom.

Tudi na tem področju se podjetja hitro prilagajajo trendom. MAN je na primer začel z elektromobilnostno revolucijo z modelom eTGE. Prvim kombijem, ki ga bo poganjala izključno elektrika in ki bo razveseljeval obrtnike in dostavne službe. Kaj je bolj idealno kot zmogljiv kombi, ki ima ogromno navora, je tih, ima veliko nosilnost in se zelo poceni premika?

V teoriji bo naredil do 170 kilometrov, kar v naši praksi pomeni kakšnih 100 in kar je še vedno idealno za mojega kolega vodovodnega inštalaterja, ki na dan v Ljubljani in okolici ne prevozi več kot 100 kilometrov. Na izbiro bo imel dve verziji, odvisno od izpita, ki ga je naredil: z B-kategorijo 3,5-tonsko z nosilnostjo 1 tone, s C pa 4,25 tone z nosilnostjo 1,75 tone. Za ta kombi velja zelo veliko zanimanje, proizvodnja se začne vsak čas, prodaja že konec leta, cena pa 68 tisoč evrov, ampak tukaj morate všteti še vse možne stroške za servis in gorivo v, recimo, 10 letih. In upoštevati, da bodo mestna središča kmalu zaprta za vozila s klasičnimi motorji.

V Avstriji MAN že preizkuša tudi električni tovornjak in sam sem ga imel priložnost voziti med prvimi na svetu. To je res posebne vrste stroj, ker si še nedolgo nazaj nisem mogel predstavljati, da bo elektrika premikala 20-tonsko gmoto, čeprav v resnici ni to več nič posebnega. eTGM bo imel lahko skupno maso 26 ton, 12 litij-ionskih baterij pa ima skupno kapaciteto kar 185 kWh. Baterijo je možno polniti s 150 kW, s polno pa naj bi bil doseg do 180 kilometrov. Električni motor ima največjo moč 265 kW, torej 360 KM, navora pa od nič vrtljajev kar 3.100 Nm! Občutek med vožnjo je res nekaj posebnega, pospešuje skoraj kot običajen avto, v prometu bi bili z njim med speljevanji na semaforjih celo vedno prvi, ker ima toliko navora z mesta. Ves čas vožnje je prisoten značilen pritajen električni ’žvižg’, sicer pa vse skupaj poteka izredno umirjeno in tiho, sploh pa enostavno, ker nima prestav, le na velikost bi se moral navaditi voznik avtomobila.

Ves čas pišem samo o vozilih, kaj pa nove tehnologije? Ena od meni bolj zanimivih stvari je storitev profi driver, ki poleg ostalega šoferjem nudi izpopolnjevanje njihove vožnje. Kako postati bolj varčen, boljši, celo hitrejši voznik. 2 meseca spremljajo vašo vožnjo, ki jo potem strokovnjak obdela, nato pa imata 3-mesečni tečaj, v katerem v praksi obdelata rešitve in baje so učinki vedno zelo lepo merljivi. Pomislite, da šofer, ki skuri za 6.000 evrov nafte na mesec, kar naenkrat prišpara vsak mesec 400 evrov. To je 5.000 evrov na leto in kar naenkrat 10 ali 12 odstotkov postane še kako veliko.

Novost pri tovornih vozilih so tudi varnostni sistemi. Zanimivo, da po novem ne boste mogli več izklopiti zaviranja v sili, EBA, aktivni radarski tempomat, ki se pri MANu imenuje ACC stop & go, pa bo zdaj lahko tudi popolnoma ustavil vozilo in speljal. Nadgradnja vsega skupaj je novi elektrohidravlični servo, ki bo tudi pri težkih vozilih sam vrtel volan, doslej so sistemi samo opozarjali na napake voznika.

Pri avtobusih je poleg omenjenega še ena zelo zanimiva novost, ogledala, ki to niso, ampak za prikaz slike za vami služijo kamere in zasloni. Velika prednost moderne rešitve je v temi in slabem vremenu, ko vseeno dobro vidite, kaj se dogaja ob vas.

Seznam novosti pa se še kar ne konča. Seveda bodo v prihodnosti tudi ta vozila znala voziti sama. Ampak do tja je še dolga pot in tudi veliko birokracijskih ovir. MAN se je lotil raziskovalnega projekta, ki ga prvič preizkušajo v prometu v pravi logistični mreži s posebnimi dovoljenji države. Torej smo že zdaj lahko preizkusili v praksi, kako deluje 2. stopnja avtonomne vožnje od petih, ko bodo vozila lahko vozila brez voznika. ’Platooning’ ji rečejo pri MANu in gre za prav posebno tehnologijo, ki varčuje z gorivom z vožnjo brez velikih vmesnih razdalj. Vozilo spredaj se upravlja ročno, vozilo za njim pa samodejno sledi. Uporabljeni so radarji, lidarji in kamere ter nadgrajeni s povezavo wi-fi med voziloma. Vozniki so posebej uposobljeni in opravijo še namensko šolo vožnje za ’platooning’.

Šofer pošlje sporočilo tistemu pred seboj in ko mu da dovoljenje, se vozili povežeta. Potem vse lahko izvaja vozilo samo, šofer mora le roki držati na volanu. Zelo zanimivo, naprej se bodo takole vozili na primer avtobusi na posebnih prilagojenih trasah, radi bi odstranili vozila, ki opravljajo nevarna dela, na primer tista, ki so zraven pri košnji na avtocesti, ko ni potrebno posebno znanje vožnje, kasneje pa še vse kaj drugega.

Vse tehnologije smo preizkusili na prav posebni lokaciji, čisto novem berlinskem letališču, ki bo kmalu odprl svoja vrata in postal eno bolj obiskanih v Evropi, za nas pa je bilo predvsem zanimivo, kako se v praksi obnesejo vse moderne tehnologije. Ni jih malo, kot vidite. Dejstvo je, da bodo nekoč znali takšni kolosi voziti sami, do takrat pa bo še vedno moral nekdo obvladati 40 ton in za vas v najbližjo trgovino pripeljati stvar, ki jo imate ravnokar na sebi, jo držite v roki ali žvečite v ustih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |