Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel insignia GSi

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Se spominjate Oplovih vozil z oznako GSi? Tiste, ki se je prvič pojavila že leta 1983 z modelom kadett, potem zajela precejšen del flote, izginila pa pred točno dvajsetimi leti. No, sedaj se je vrnila …
Opel insignia GSi
Foto: Anže Jereb, Opel
2. 3. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera opel insignia GSi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Preden sem se usedel v insignio, ki je kot prva ponovno prejela oznako GSi, mimogrede, kmalu pride na ceste še corsa GSi in pozneje še nekateri ostali modeli, sem se spomnil na tiste čase, ko so imele bolj nabrite verzije Oplovih modelov strašne težave s podkrmiljenjem. In hitra vožnja ni bila nič drugega kot čakanje, kdaj boš v zavoju usekal naravnost ven. Ti časi sploh niso tako daleč nazaj, le kakšnih osem let nazaj.

Potem so Oplovi inženirji še enkrat zajeli sapo in se malo spravili v red, eden od sadežev bolj temeljitega razmišljanja pa je bila tale insignia OPC s štirikolesnim pogonom. Mnogo boljša, na našem testu po prelazih nad Livignom se je kar dobro obnesla, vseeno pa je bila z maso vlačilca pretežka za res pravo uživanje.

Nova insignia je bistveno lažja, zajetnih 160 kilogramov.

Nova insignia je bistveno lažja, zajetnih 160 kilogramov, če sem natančen, in to sploh ni zanemarljivo. Kot tudi ni zanemarljiva oznaka GSi. Jaz se še vedno dobro spomnim astre GSi, ki je bila z dvolitrskim bencinskim motorjem in 150 ’konjički’ takrat moj sanjski avto. Pravi strah in trepet cest, he he. No, vsaj za nas, mulce …

Da dobro izgleda, še posebej v takšni napadalni rdeči barvi, je jasno. Vem pa, da vas bolj zanima, kako se pelje. Podatki pravijo takole: na slovitem Nordschleife je za 12 sekund hitrejša od prejšnje z oznako OPC, čeprav je bila tista celo močnejša. Od navadne je centimeter nižja, stoji na 20-palčnih platiščih, za zaviranje skrbijo zavore Brembo in vzmetenje je seveda občutno bolj čvrsto. Zato je jasno, da ob vsem skupaj zelo lepo sledi ukazom.

Ne zdi se mi pretrda, to je pomembno, ker se tisti bolj uglajeni in zahtevni kupci sicer ne bi želeli odločati zanjo. Med različnimi voznimi programi lahko izbirate in v načinu sport podvozje otrdi, motor postane odzivnejši, krmiljenje pa bolj direktno. Da bo vse pod nadzorom, skrbijo še odlični sedeži, zlasti sprednja dva, ki so ju posebej razvili za GSi. Fenomenalna sta in lepo objameta hrbet, vsak tehta le 26 kilogramov, kar je celo manj od mase sedeža v corsi OPC, pa čeprav je tisti ročno pomičen, tega pa poganjajo motorčki in ponuja celo masažo.

ESP oziroma ESC po Oplovo je mogoče povsem izključiti, čeprav se ob prevelikem kotu zdrsa potem vseeno 'zbudi' in pomaga rešiti nastalo godljo. Ampak kar dolgo počiva in dovoljuje precej igranja. Občutek na volanu je super in insignia sploh ne deluje okorno, prav lahkotna je in prijetna, lepo skriva maso in mere. Skratka, pravo nasprotje prejšnje OPC je. Nos lepo grabi, če kdaj malo uide zadek, pa tudi ne bo hudega. Nasploh pa je lega zelo nevtralna in avto prav lepo čepi na cesti.

Tudi insignia ima dvolitrski motor.

Prej sem omenjal dvolitrski motor v stari astri GSi … tudi insignia ima dvolitrski motor. Pravzaprav dva, oba prisilno polnjena, a priporočam le turbobencinski. Ponuja 260 ’konjičkov’, to je 191 kilovatov, ob štirikolesnem pogonu pa pomeni, da stotico ugleda po 5,9 sekunde, predvsem pa se zaradi odlične trakcije odločno požene že z mesta in pospeševanja po občutku delujejo bolj surovo.

Zakaj ne priporočam še turbodizelske alternative? Ker v takšen avtomobil pač sodi zmogljiv bencinski stroj, sicer pa z dizelskim v tem primeru ni prav nič narobe. Ob dveh litrih prostornine in dveh turbopuhalih ponuja 210 'konj' in kar 480 Nm navora. V praksi je precej živahen, čeprav ga od moči ravno ne razganja, mu pa manjka prava zvočna nota. Bencinar je bistveno bolj zanimiv. V obeh primerih je menjalnik samodejni, osem stopenj ponuja in je večino časa super, ob res zahtevnih pospeševanjih pa se mi je zdel na trenutke prepočasen.

Tudi na stezo smo se zapeljali z insignio GSi, sicer je bilo mokro in zato za komponente manj naporno, ampak se je res dobro izkazala. Na dirkališčih se navadno hitro pokažejo slabosti takšnih ne ravno dirkaških avtov, tam hitro opaziš, da je podvozje premehko in se avto preveč nagiba, da so zavore preslabotne za res ekstremne obremenitve, ampak insignia ni imela težav. Pohvalno. Predvsem pa ves čas lahkotno.

Cena? 34 'jurjev' za bencinsko limuzino in malo manj kot tri več za dizelsko. Evo, še en razlog za priporočilo bencinske različice, za razliko v nabavni ceni se boste kar nekaj let brezskrbno vozili naokoli. Zdaj pa hitro razbit prašička in vzet vse ven. Ali bi raje OPC? Sumim, da bo tudi ta kmalu ugledal luč sveta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |