Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford mustang

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko se usedeš za volan avtomobila z logotipom rezgetajočega konja na nosu in pred seboj zagledaš nerazumljivo velik pokrov motorja, pumpa v telesu dvigne število svojih udarcev.
Ford mustang
Foto: Jure Cehner
31. 8. 2015 ob 8:55
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera ford mustang
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In potem se po pritisku na gumb zbudi vseh osem valjev, ki zarohnijo v značilnem jeznem tonu - takrat se ti na telesu naježijo vse dlake. Če vprašate mene, je ravno ford mustang največja ikona ameriškega avtomobilizma, kljub corvetti, camaru in ostalim strojem, ki so že pred petdesetimi leti skrbeli za obračanje glav. Takšna 'starina' še danes izgleda noro in le predstavljajte si, kako slinasti so bili ob njem ljudje pred petimi desetletji. Saj se najbrž spominjate zadnje reinkarnacije filma 'Gone in 60 seconds', v katerem je imela zelo pomembno vlogo Eleanor, tako so poimenovali mustanga iz leta 1967, in od takrat naprej bi vsak imel prav Eleanor. V bistvu tudi jaz, ker izgleda brutalno. In čeprav je vse do sedaj mustang vsakih toliko let na ceste zapeljal v novi generaciji, se mi zdi, da prav noben ni bil že na pogled dovolj oster in prepričljiv. Sedaj pa je …

Tale rumeni je popolnoma nov in pri Fordu so se potrudili, da kupci ne boste vzdihovali le za njihovimi starimi mustangi. Zato izgleda brutalno, meni osebno prvič dovolj prepričljivo in podobno originalu. Za dobrih 43.000 je tole verjetno eden najbolj nastopaških avtomobilov, zajeten nos in markantna rit ga naredita opaznega, znotraj pa so se pri Fordu pohvalili, da niso sklepali kompromisov in so uporabili le res kakovostne materiale. V bistvu je tako: materiali so res dokaj dobri in ne povsem ameriško plastični, nekaj je celo pravega aluminija in ponekod je plastika mehka, ampak vseeno niso največ, kar avtomobilska industrija dandanes zna ponuditi. Focus ima bolj kakovostno notranjost, ampak to sploh ni pomembno, ker je vse na svojem mestu, kljub trdemu podvozju pa med vožnjo nič ne škripa ali poka.

Za evropski trg ima mustang dodelano podvozje, zadaj je sedaj serijsko prvič neodvisno vzmetenje, pri nakupu na oni strani luže pa je za enako podvozje potrebno doplačati. Zato se morda na tem mestu lahko dotaknem vožnje. Mustang se pelje bolj prepričljivo, kot sem računal, da se bo. Seveda je še vedno pravi ameriški mišičnjak, kar pomeni, da zaradi ogromnega pokrova motorja ne vidite pred avtomobil čisto nič, in ugotavljanje, kako blizu avtomobila (ali stene parkirnega mesta) pred vami ste, je res le ugibanje. Tudi preglednost nazaj zaradi širokih bokov ni najboljša; pač, čuti se, da avtomobil ni najmanjši. Je pa občutek na volanu precej dober in podvozje dovolj čvrsto, da se mustang v zavoj zapodi brez pretirane drame in v njem tudi lepo vztraja. Seveda tole ni avtomobil za dirkališča, je pa vseeno zelo prepričljiv in na obupnih madžarskih cestah je bil pogosto prehiter. In z osemvaljnikom v nosu se mi je pretrdo podvozje na trenutke zdelo kar malo navihano.

Če ga primerjam s camarom, se pelje dosti bolje, in tudi sedeža lepo objameta hrbet, po drugi strani pa sta dovolj udobna. Zame in najbrž za vse, ki niste zelo visoki, imata le preveč poudarjen bočni del, ki moti, saj se roka med prestavljanjem vanj nenehno zadeva. Sicer pa se sedi odlično, predvsem pa me je presenetila izjemno kratka in natančna prestavna ročica. Menjalnik je odličen in omogoča hitro prestavljanje, oziroma bi ga, če predolg hod sklopke ne bi vsega skupaj malo pokvaril. V kombinaciji z osemvaljnikom je namreč hod pedala predolg, očitno zaradi navora mora biti, pri turbomotorju je občutno krajši in je prestavljanje hitrejše.

Hja, potem pa motorja. Dva sta na voljo in če vprašate mene v takšno avtomobilsko legendo sodi le eden, večji. Tisti s prostornino petih litrov in z osmimi valji, ki ob prebujanju jezno zarenči, najlepši zvok pa ponudi že ko vrtljaji dosežejo številko 1.000 in ušesne bobniče razvaja z grgranjem. Ta stroj se rad zavrti in pri visokih vrtljajih postreže s spet drugačno noto, popije pa ne tako strašno veliko. Po celodnevnem priganjanju, pogosto tudi hitrostih, ki bi madžarskim policistom dvignile pritisk, sem zaključil s porabo, manjšo od 14 litrov, kar se mi ne zdi veliko. Itak pa se s takšnim avtomobilom ne boste vsak dan vozili na dolge relacije.

Me pa kar malo jezi, da niti za manjši 2,3-litrski turbobencinar ne morem reči, da je slab. 225 kilovatov pomeni, da tudi ta pospešuje zelo suvereno, prav nič brutalno, temveč povsem zvezno, ampak konkretno nabira hitrost. Ima le štiri valje, zato mi nekako ne gre najbolj skupaj z duhom mustanga, ampak zvok sploh ni slab, tudi ta zna zarenčati. Preizkusil sem ga v kabrioletu, ki ima malce manj čvrsto vzmetenje in priznati moram, da se je peljal celo bolj prepričljivo, manj ga je pretresalo in v zavoj se je zagrizel bolj lahkotno, res pa so bile ceste zelo slabe. Tudi prestavljanje je zaradi drugačne sklopke lahko občutno hitrejše.

S tem motorjem je mustang pri nas tudi občutno cenejši, davščine med obema naredijo za 18.000 evrov cenovne razlike, v Nemčiji denimo le štiri tisočake. Da je to brca v zadnjico našim veleumom, ki so si dajatve zamislili, najbrž ni potrebno posebej izpostavljati. Torej, oba sta zmogljiva, močnejši z osemvaljnikom in 312 kilovati pač še bolj poseben in takšnega bi vseeno izbral sam, ima bolj ameriški karakter. Sicer pa boste v mustangu vsekakor opaženi, ker je pravi nastopač, gre konkretno, pelje se lepo, prtljažnik pa tudi ponuja precej prostora. Lahko celo izberete kabriolet s platneno streho, ki se odpre v le nekaj sekundah, pri tem manevru pa se lahko premikate s hitrostjo največ 5 km/h. So poskrbeli, da vas bodo celo med tem vsi opazovali.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |