Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda CX-3

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Razred križancev je mlad že sam po sebi pa se je začel še ta deliti naprej na majhne, srednje, večje, enoprostorske ... se kar ne konča! Ampak zadeva niti ne moti, ko dobimo avto, kot je nova mazda CX-3.
Mazda CX-3
Foto: Matej Mihinjač
28. 5. 2015 ob 19:00
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera mazda CX-3
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po uspehu CX-5, ki so jih naredili že več kot milijon, so Japonci zelo samozavestni še z manjšim CX-3, za katerega verjamejo, da bo uspešnica na azijskih in evropskih cestah. 150 tisoč jih nameravajo prodati do konca leta po vseh svetu, od tega 38 tisoč v Evropi, v Sloveniji pa 200, ker bo dobava v prvem letu precej omejena. Med krizo se je prodaja Mazde zelo zmanjšala, zato v zadnjem času beleži izjemno rast; v lanskem letu se je povečala za kar 56 odstotkov, tako da naj bi letna prodaja leta 2017 spet presegla številko 800.000. Ciljev ne bo težko doseči z atraktivno in eno najmlajših palet modelov med vsemi znamkami.

Mali CX-3 izziva z izgledom, ki kar izžareva dinamiko. Je pa zgrajen na platformi nove mazde2, zato imata enako medosno razdaljo 2.570 mm. Zaradi dobrega vtisa, ki ga je na testu pustila dvojka, tudi od njenega 'napihnjenega' brata pričakujemo veliko. Ta je seveda s 155-milimetrsko oddaljenostjo od tal prirejen za občasne izlete z urejenih cest, berite pločnikov. Značilne družinske poteze so tudi tukaj začinjene z led lučmi spredaj in zadaj, dvema izpušnima cevema pri vseh različicah, na 'hribovske' ambicije pa opozarjajo tudi črne plastične obrobe blatnikov in enako črni stebrički B, C in D. Z dolžino 4.275 mm je še vedno krajši od povprečnih predstavnikov v 'golfovem' razredu, zato ga ne bo težko stlačiti v vedno premajhne parkirne prostore, hkrati pa tudi z višino 1.535 mm ohranja podlago za dovolj dobro aerodinamiko, elegantno podobo in majhno maso.

Tole je zdaj že peti model po vrsti s tehnologijo skyactiv, s katero varčujejo pri masi, da ohranijo agilnost in pomagajo rešiti svet. Še vedno zavračajo trenutno popularni 'downsizing', torej zmanjševanje prostornine motorjev in obešanje turbin, kar pri Volanu podpiramo, saj je vožnja s takšnim motorjem prijetnejša, z naprednimi tehnologijami pa prav nič bolj potratna. Ob splovitvi bosta zato na voljo dva dvolitrska bencinska agregata z 88 in 110 kilovati, torej s 120 in 150 'konji', in en 1,5-litrski turbodizelski. Ta je čisti novinec v družini, sicer nadgradnja šibkejšega iz mazde2, premore 77 kW, to je 105 'konjev', 270 Nm navora in spusti v ozračje samo 105 gramov CO2 na kilometer, kar pomeni, da skuri 4 litre dizla na 100 km. Pri tem in močnejšem bencinskem motorju (G150) lahko izberete tudi štirikolesni pogon 'i-activ AWD' in zanj seveda doplačate 1.800 EUR.

Pri Mazdi res hočejo, da se počutite z avtom kot eno, zato so spet ustvarili zelo prilagodljiv prostor, na primer izdatno nastavljiv volanski obroč ter po želji nizko postavljen sedež, da na koncu niti nimate občutka, da sedite v tipičnem križancu. Notranjost je zelo podobna tisti v dvojki, kar je dobro in slabo; dobro, ker je oblikovanje luštno, slabo pa, ker bo kdo pričakoval boljše materiale. Seveda ne v različici z opremo 'revolution top', ki je najbogatejša in ima celo usnjeno oblazinjenje na armaturki, ne le na sedežih. Pa vseeno: ne gre za avto višjega razreda, kljub temu da ponuja nekaj zanimivih dodatkov, kot je projekcijski zaslon.

Veseli, da niso zmehčali teže krmiljenja in tako ostaja podobno obteženo kot pri dvojki, kar je na avtocesti super in verjetno bo tam tudi največ časa, čeprav je presenetljivo vodljiv na zaprtih cestah. Kratke ovinke požira kot za šalo in že to bo prepričalo veliko voznikov na prvi testni vožnji pred nakupom. Prav tako bo kar nekaj manjših družin ta avto kupilo kot edinega pri hiši, kar pomeni, da mora imeti še kaj prostora. Čeprav izgleda, kot da je večina truda šla v oblikovanje, lahko zadaj sedimo tudi odrasli, ampak se bodo otroci počutili bolje, v prtljažnik z dvojnim dnom pa gre za 350 litrov robe. Dejstvo je, da je vsak mali karavan prostornejši in predvsem bolj pregleden, pri teh avtomobilih je zaradi širokih stebričkov preglednost nazaj vedno zelo slaba. Ampak boste pa v trendu!

CX-3 je že na kratki prvi vožnji dokazal, da je med najboljšimi. Osnovna cena bo z dvolitrskim bencinskim motorjem precej ugodnih 15.490 evrov. Doplačilo za dizelskega bo 1.800 EUR in ker so vsi motorji dokaj zmogljivi ter oprema dovolj bogata, je verjetno jasno, da bo teh avtomobilov kar nekaj tudi na naših cestah. Zakaj? Verjetno je jasno na prvi pogled.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  |