Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Subaru forester 2.0D lineartronic

Mednarodna premeira

Avtor prispevka: Anže Jereb
Subaru je sinonim za odlične terenske lastnosti in njihov forester je model, ki je na tem področju odličnjak. Očitno pa želi biti odličnjak tudi na urejenih cestah, zato je postal bolj uglajen.
Subaru forester 2.0D lineartronic
Foto: Anže Jereb
20. 4. 2015 ob 10:33
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera subaru forester
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po vzoru ostalih znamk iz generacije v generacijo bolj uglajen in cestno naravnan postaja tudi forester. Malo je namreč ljudi, ki bi takšen avtomobil kupili za vožnjo po brezpotjih in vse več jih uporablja SUV-je za prevoz otrok v šolo. Zato so dejansko foresterju sedaj namenili še brezstopenjski menjalnik, kar je precej hecna odločitev, vsaj zame. Ta Subarujev avtomobil namreč še vedno vidim v vlogi klenega terenca, umazanega do strehe in robustnega kot tank. Ampak sem očitno edini, ker pri Subaruju pravijo, da je samodejni menjalnik stvar, ki bo uporabnost avtomobila postavila na višji nivo. Pod uporabnostjo pa mislijo enostavnost in prijetnost, ko se bo družina peljala naokoli, ne enostavnost premagovanja terena.

Še vedno se spominjam na testnega foresterja izpred dveh generacij z zmogljivim dvolitrskim turbomotorjem v nosu in z dovolj moči, da bi Zemljino rotacijo obrnil v drugo smer. To je bil razgrajač in pol, žejen pa tudi bolj kot vaški pijanec. No, sedaj je forester bolj umirjen, nataknili so mu kravato in znotraj je zelo, recimo temu, moderen. Ob tem zadnjem dodatku, to je samodejni menjalnik, so ga tudi oblikovno malce popravili. Sprednji del ni več na voljo v dveh različicah, cestni ali bolj terenski, ostala je le še cestno agresivnejša maska. Luči spredaj so ostrejše, podaljški ga naredijo elegantnejšega in znotraj je forester dobil enak zaslon na dotik, kakršnega ima tudi novi outback. Deluje dobro, 'infotainment-sistem' se hitro poveže s telefonom in funkcije so uporabne. Znotraj je skratka okolje zelo prepričljivo.

Največja novost je torej samodejni menjalnik, pravzaprav brezstopenjski menjalnik CVT, ki ga Subaru ponuja pod oznako lineartronic. Preizkusili smo ga že v outbacku, ki je njihov najbolj premijski model in karakterno nekaj povsem drugega, in tam nam je bil všeč. Tukaj dejansko ni nič drugačen, v kombinaciji z dizelskim motorjem se mi zdi edina dobra kombinacija in zato menjalnik lineartronic lahko tudi dobite le z dizlom v nosu. Motornega navora je veliko in motor se ne vrti visoko, ker je pač dizelski, zato menjalnik ne povzroča neprijetnega hrupa, samo zagotavlja lepo in zvezno pospeševanje.

Predvsem pa lahko spet potrdim, da je takšna kombinacija izjemno nenaporna že za cesto, forester je presenetljivo uglajen, za takšen razred vozil se pelje zelo prepričljivo, k čemur nedvomno pomaga že nizko težišče, ki ga zagotavlja bokserski motor. Edino poraba goriva se mi je na mednarodni premieri zdela nekam velika, več kot devet litrov je zahteval forester, res pa smo se vozili predvsem po hribovitih makadamih. Občutek na volanu je skratka dober, nagibanja ni preveč, niti pretresanja na slabih površinah. Prostora pa tudi zlepa ne bo zmanjkalo.

Ena pomembna razlika v povezavi s tem menjalnikom je, da forester nima več mehanske, ampak elektronsko zaporo diferenciala. Subarujeve privržence je najbrž kar zmrazilo ob tej trditvi, je pa moje dvome o foresterjevih plezalnih vrlinah hitro ovrgel zahteven poligon za motokros, po katerem se je forester sprehajal kot za šalo. Klanci so bili izjemno zahtevni, spusti so nekajkrat prisilili avtomobil, da je v zrak dvignil kolo, a je vedno šlo brez slehernega problema. Brezstopenjski menjalnik je dejansko omogočil še enostavnejšo vožnjo, ker voznik v tem primeru nima sklopke in namesto njega večino dela opravi avtomobil sam. Obenem sistem X-mode, ki deluje do hitrosti največ 40 km/h, med zahtevno vožnjo nadzoruje delovanje pogona, motorja, menjalnika in celo blaženja, da zagotavlja čim več oprijema. In forester je tudi zelo zahtevne klančine zlahka premagal.

Letos naj bi pri nas prodali štirinajst novih foresterjev, za osnovnega pa bo v kombinaciji z dizelskim motorjem in menjalnikom lineartronic potrebno odšteti vsaj 36.890 EUR.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 3. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |