Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford power of choice

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ena od znamk, ki se je najbolj uspešno spopadla s trendom zmanjševanja prostornine motorjev, je prav Ford. Njihova serija bencinskih motorjev ecoboost nas namreč vedno znova prepriča. Ampak Ford ne spi!
Ford power of choice
Foto: Matej Mihinjač
1. 10. 2013 ob 12:00
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera - Ford power of choice
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi njim je jasno, da je prihodnost električna, zato je v pripravi vrsta hibridnih in električnih vozil, nekatera so celo že naprodaj. Od leta 2004 je na primer samo Ford prodal že 270 tisoč hibridnih vozil, prvi električni prototip pa so ustvarili skupaj z Edisonom že pred 100 leti! Dva poskusa sta bila tudi kasneje, na primer model comuta leta 1966 (na levi), z največjo hitrostjo 40 km/h, ali pa leta 2000 model eKa (na desni) z 200 Nm in 130 km/h. Večina novejših hibridnih vozil je bila doslej naprodaj samo čez lužo, na primer izredno zanimiv C-max energi.

Gre za avtomobil, ki ga mi zelo dobro poznamo, le da ga poganja sklop dvolitrskega bencinskega in električnega motorja, ki skupaj proizvajata kar 140 kW (190 'konjev'). Tako kot pri večini hibridov, je tudi tu Atkinsonov motor za večjo učinkovitost z zelo visoko kompresijo, manjšo moč pa seveda nadomesti elektromotor. Menjalnik je v tem primeru elektronsko nadzorovan brezstopenjski, samo na elektriko pa se lahko pelje vse do 100 km/h. Gre za prvi Fordov priključni hibrid s kapaciteto baterij 7,6 kWh in elektromotorjem s 35 kW moči, pričakovana tovarniška povprečna poraba pa naj bi bila pod 4,5 litra bencina na 100 kilometrov. Avtomobil se je med prvo vožnjo odlično izkazal, samo na elektriko prevozi dovolj, da bi ga morala večina Slovencev, ki živi dokaj blizu svoje službe, tankati le nekajkrat na leto na kakšnih daljših vožnjah. Le cena je tista, ki bo večino verjetno odvrnila od nakupa, ampak moramo najprej počakati, da sploh (če) pripelje k nam.

Zelo podobno tehnologijo ima tudi fusion, ki se bo v Evropi seveda imenoval mondeo. Le da je ta klasični hibrid brez možnosti polnjenja na domači vtičnici in z manjšimi baterijami, tako da elektrika bolj ali manj le pomaga pri speljevanju. Ima tudi posebno aktivno masko z režami, ki se zaprejo pri večjih hitrostih, da ima manjši zračni upor in zaradi tega je ravno tudi dno vozila. Povsem novi so še merilniki pred voznikom, ki prizakujejo vse in še več, predvsem pa vas naučijo varčno voziti, ko prikazuje, kako rastejo listi na drevesu, če lepo vozite.

Najbolj napreden od vseh pa je focus electric. Ime jasno pove, da je to povsem električni avtomobil, kar pomeni, da med vožnjo nima nobenih izpustov. Razen potnikov, če so jedli  fižol. Motor razvije kar 107 kW (145 'konjev'), največja hitrost pa je omejena na 135 km/h. Veliko bolj impresiven je pospešek z mesta, ker zelo konkretno potegne in se zdi, da se sploh ne konča, ker je vse zvezno. Takšen avto sicer že od decembra 2011 izdelujejo v Severni Ameriki, v Evropi pa so ga začeli letos poleti, tako da bo zdaj končno tudi blizu nas naprodaj. Za 39.990 tisoč evrov na primer v Nemčiji.

Morda je zanimivo, da imajo vsi takšni focusi kar vgrajen 6,6-kilovatni polnilnik, tako da se litij-ionska baterija napolni v največ štirih urah, kar zadostuje za 162 kilometrov vožnje v idealnih razmerah. Sama baterija ima sicer kapaciteto 23 kWh ter je tekočinsko hlajena, da bi zdržala čim dlje. Pri Fordu pravijo, da bi morala preživeti 250 tisoč km, kolikor znaša življenjska doba avtomobila, na samo baterijo pa dajo 5 let garancije.

Še bolj z zanimanjem pa pričakujem tehnologijo eWheelDrive, ker tole bo pa res revolucija. Gre za motorje, ki so vgrajeni kar v kolesa avtomobila, s čimer se naenkrat sprosti ogromno prostora v samem avtomobilu, ali pa je lahko samo vozilo še manjše. In najlepše, takšna kolesa se bodo lahko celo obračala in potem si predstavljajte, ko boste pripeljali do premajhnega parkirnega prostora in avto kar pravokotno parkirali vanj. V fiesti, ki jo kot prototip uporabljajo v tem trenutku, imajo takšni motorji kar 350 Nm navora, tako da ravno počasna ta vozila ne bodo. Zato še vedno upam, da bo Ford z vsemi temi tehnologijami uspel ohraniti tisti dober občutek med vožnjo, zaradi katerega jih vedno rad vozim. Po čisto kratki vožnji so prvi občutki spodbudni.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
KONČNO NEKDO. TO JE TO. če bi imel sedaj 40k za avto bi brez razmišljanja kupil takega. lepo čisto električnega. to da pa bodo koncno dali motorje v gume to pa bo tako najboljše.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |