Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche cayenne

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če mene vprašate, je pravi športni SUV samo eden – porsche cayenne. In ravno ta je za prestižno tradicionalno znamko pomenil pravi preporod, saj so jih do danes od leta 2002 prodali več kot 270 tisoč. To pa je že izjemna številka za Porsche. In ob novem se zdi, kot da letijo na krilih uspeha, toliko samozavesti vliva.
Porsche cayenne
Foto: Matej Mihinjač, Porsche
15. 5. 2010 ob 15:40
Komentarjev: 0
mednarodna premiera porsche cayenne
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred nekaj leti so na obrobju Leipziga prav za ta model (pa tudi za panamero) postavili čisto novo tovarno za manj športne modele, čeprav so njeni zaposleni najbolj ponosni na to, da so tu izdelovali tudi superšportno carrero GT. Še lepše pa je, da so ob njenem snovanju poskrbeli za 'igrišče' okoli nje, kot testni vozniki ljubkovalno pravijo 3,6-kilometrski testni stezi, ki vsebuje najbolj znane ovinke svetovnih dirkališč, in 6-kilometrskemu terenskemu poligonu, ki služi preizkušanju izvencestnih zmogljivosti cayenna.

Jasno je, da pri Porscheju vsem vozilom za osnovo pri oblikovanju služi 911. Seveda, legenda je dokazala, da s svojo silhueto še danes prepričuje kupce, zato je prav, da jo ostali modeli posnemajo. Pri cayennu je to videti praktično povsod in čeprav je tu motor nameščen spredaj, je ostalo veliko prostora za dinamiko. Spredaj ima bolj ostre linije, nižje postavljene vstopnike za zrak, motorni pokrov ima očitno gubo, ramena pa ostajajo široka. Čeprav je za 7 mm višji, izgleda nižje tudi po zaslugi črnih B in C-stebričkov.

Idej jim ni zmanjkalo niti znotraj. Nekatere stvari kot je sredinska konzola, posnemajo po panameri, nekaj elementov kot so štirje 'terenski' ročaji pa je čisto samosvojih. Ključ ostaja na levi, merilnik vrtljajev pa je, tako kot pri ostalih porschejih, sedaj na sredini. S podaljšanjem razdalje med osema (4 cm) so pridobili tudi nekaj več prostora, sicer pa je možno pomikati še zadnjo klop za 160 mm, zato je cayenne lahko povsem družinsko uporaben porsche.

Ampak to ni še nič. Porsche se mora dobro peljati in pri cayennu so to uspeli doseči s številnimi rešitvami. Kot prvo je od predhodnika lažji za kar 180 kilogramov, kljub temu da ima za 70 kilogramov več opreme. Lotili so se tako mehanike pogona, podvozja, šasije in karoserije, kot tudi elektrike, zato se hvalijo, da so maso dejansko zmanjšali za 250 kilogramov. Potem so tu izboljšani motorji, ki vsi po vrsti porabijo precej manj goriva (3 novi modeli cayenne porabijo manj kot 10 litrov), zasluge pa gredo sistemu 'start stop', izboljšanemu nadzoru hlajenja, dodelavam na motorju, rekuperaciji energije, zmanjšani masi in dodelavam na šasiji in vzmetenju. Z vsem naštetim so pri modelu cayenne S porabo goriva zmanjšali za 3,2 litra na 100 kilometrov. Seveda pa ne smemo pozabiti še na učinkovito elektroniko, ki skrbi, da vse skupaj odlično deluje na cesti in na terenu, za kar so opravili kar 5 milijonov testnih kilometrov.

Prava poslastica pa je model cayenne S hybrid, ki je najboljši odraz vse napredne tehnologije. Ne boste verjeli, očetje Porscheja so prvi hibrid izdelali že pred 100 leti. No, pri novem je motor trilitrski V6 s kompresorjem, električni se napaja iz nikelj-metal-hidridnih baterij (288 V) v zadku, skupaj pa proizvedeta 380 'konjev' ter kar 580 Nm navora pri 1000 vrtljajih, s čimer cayenne pospeši v šestih sekundah in pol do 100 kilometrov na uro, v povprečju pa porabi 8,2 litra bencina. Popolnoma novi menjalnik 'tiptronic', ki ga uporabljajo tudi ostali cayenni, ima 8 prestav, nekaj časa, kakšna dva kilometra, pa lahko vozi tudi samo na elektriko. Ko spustite plin, se motor celo izklopi (do hitrosti 165 km/h), da se baterije bolj učinkovito napajajo.

In kot da to ne bi bilo dovolj, so se lotili še gorskih koles. Polnovzmetenim biciklom so na zadnje kolo dodali elektromotor, ki deluje tudi kot generator, ter z njim povezali še zadnjo zavoro, da ne bi po nepotrebnem porabljal vaše energije, ko se vozite navzdol. Baterija se nahaja pod nosilno cevjo, kjer je sicer prostor za bidon, celotna zadeva pa doda dobrih 6 kilogramov pri masi kolesa. Res, da se večina mase sedaj nahaja na zadku kolesa, zato se malo poslabša vodljivost, zato pa pomaga pri premagovanju klancev in nekaj časa lahko celo samostojno vozi na elektriko. Nekje do hitrosti 15 km/h in po besedah razvojnega inženirja več kot deset kilometrov. Pravijo, da je to hibrid? Drugi pogon so vaše noge.

No, zdaj veste, s čim se bodo v prihodnosti vozili izbranci, ampak dejstvo je, da takšne tehnologije počasi in zanesljivo prihajajo tudi v bolj običajna vozila. Škoda le, da to ne bodo porscheji.

Na voljo so modeli cayenne (3,6 V6, 220 kW/300 KM), cayenne diesel (3,0 V6, 176 kW/240 KM), cayenne S (4,8 V8, 294 kW/400 KM), cayenne S hybrid (3,0 V6, 245 kW/333 KM + elektromotor s 34 kW/47 KM) in cayenne turbo (4,8 V8, 368 kW/500 KM), o podrobnostih pa v tehničnih podatkih spodaj.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |