Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda octavia

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
O novi četrti generaciji priljubljenega modela octavia in njeni zgodovini ste lahko na Volanu že brali, zato si danes, ko ta uradno začenja svoj pohod, poglejmo, kaj novega prinaša in kakšno bomo Slovenci kupovali.
Škoda octavia
Foto: Gašper Miš
1. 7. 2020 ob 15:55
Komentarjev: 3

Naj vam v uvodu postrežem z nekaj zanimivimi podatki. Če ste se kdaj spraševali, po čem so Čehi octavio sploh poimenovali, ste najbrž hitro pomislili na latinsko besedo 'octa', torej 'osem', in v bistvu ste imeli kar prav. Niste pa vedeli, da je prva octavia, tista, ki je po cestah vozila že pred več kot 60 leti, veljala za osmi model, ki je po vojni zapeljal iz tovarne v Mladi Bolesavi. Tam so slabih štirideset let kasneje ime obudili, od leta 1996 do danes pa v treh modernih reinkarnacijah z njo prepričali že več kot 7 milijonov kupcev, zato tudi vi zagotovo poznate koga, ki jo je ali pa jo še vedno vozi.

Če bi napisal, da Škoda novo generacijo predstavlja v precej turbulentnih časih, se seveda ne bi zlagal, je pa res, da ima avtomobil vsaj pri nas odlično popotnico. Predstavlja ga ena redkih, če ne celo edinih znamk, ki je v prvi polovici letošnjega leta zabeležila celo 8-odstotno rast prodaje. S prihodom nove octavie bo trgovcem še lažje, saj se pri nas vsak tretji kupec, ki zaide v Škodin prodajni salon, odloči prav za ta model. To v številki pomeni, da se jih letno proda med 2.000 in 2.500, kar je zares zavidljiv rezultat. Da je v primerjavi z odhajajočo generacijo nova bistveno bolj dinamična, da že serijsko sveti s pomočjo polnih LED-žarometov (opcijsko tudi matričnih LED), da je lahko že običajna postavljena na velika 19-palčna lita platišča (kar je prej veljalo le za nabrito octavio RS) in da ima povrhu še odličen količnik zračnega upora (ki pri limuzini znaša le 0,24, pri kombijevski različici pa še vedno odličnih 0,26), najbrž ni tako pomembno kot dejstvo, da je mersko pridobila v čisto vse smeri.


Z le centimetrom manj kot 4,70 metra dolžine (podatek, ki prvič velja tako za limuzino kot octavio combi) je novinka 19 milimetrov daljša od svoje predhodnice, kombijevska različica pa je pridobila še dodatne tri, skupaj torej 22. Da je octavia, ki je že prej veljala za eno bolj prostornih predstavnic razreda, v notranjosti tako še bolj gosposko odmerjena, je jasno, poglejmo pa, kakšne so razlike. Če se za začetek dotaknem kar velike črne luknje, ki se skriva za prtljažnimi vrati, gre opaziti, da so to še povečali, in sedaj pri limuzini meri kar 600 litrov, medtem ko jih kombijevski zadek pogoltne še 40 več. S podiranjem zadnje klopi (ki se sicer ne podre v čisto ravno dno), lahko ustvarite tudi do 1.700 litrov uporabnega prostora, je pa res, da se mi bolj kot same številke zdi super, da je prtljažnik v praksi spet lepo oglat in da ima številne zanke ter pritrditvena mesta, da tovor ne leti vse povprek. Pametnim rešitvam pri Škodi pravijo kar 'simply clever' in nova octavia jih ima največ do sedaj. Tudi največ prostora na zadnji klopi ima, vozniku pa bo bolj pomembno to, da bo lahko prvič sedel na odličnih sedežih z AGR-certifikatom, da bosta lahko ta tudi masirana, da ga bosta spredaj obdajali akustični stekli, da bo vožnja res prijetna in da bo na vse njegove želje odgovarjala asistentka Laura.

Nasploh je notranje okolje v četrti generaciji octavie prijetno in vidi se, da z razgibano armaturno ploščo Čehi prvič resneje igrajo na čustva. Kot prvo boste opazili, da so notranjost dodobra prečistili in številne funkcije klasičnih stikal premaknili kar na osrednji zaslon. To velja tudi za klimatsko napravo, ki jo upravljate preko bodisi 8- ali pa 10-palčnega zaslona na dotik, kar se v praksi ne zdi ravno intuitivna rešitev, saj stvar zahteva nekaj privajanja in odvračanja pogleda s ceste. Po drugi strani je v avtomobilu več prostora za odlagališča in predale, v enem pa boste lahko polnili tudi svoj mobilni telefon. Da bodo polni še mobilniki ostalih družinskih članov, skrbi 5 USB-priključkov tipa C, novost v octaviji pa predstavlja še povsem nov volanski obroč. Ta bo kmalu na voljo tudi v drugih modelih, njegova posebnost pa je ta, da namesto štirih prečk uporablja le dve. Meni se zdi super, ker deluje kar malce futuristično, če prisegate na klasiko, pa lahko še vedno izberete trikraki športni. Od drugega paketa naprej so pred njim serijski še 10,25-palčni digitalni merilniki, medtem ko boste 10-palčni osrednji zaslon v serijski opremi našli le pri paketu style. V novi generaciji so prvič na voljo še projekcijski prikazovalnik, tripodročna klimatska naprava, elektronska ročna zavora ter nekaj novih sistemov. Omeniti velja tri, in sicer izboljšan sistem front assist, ki lahko po novem aktivno pomaga obvoziti oviro, nadzira in preprečuje trke pri zavijanju v levo ter opozarja na nevarnost trka ob izstopu iz vozila. Posodobljen je še sistem travel assist, ki zdaj prepozna že do 18 prometnih znakov, v kombinaciji z robotiziranim menjalnikom DSG pa deluje še nov sistem za vožnjo v zastojih.

Octavia je za zdaj na voljo s štirimi motorji, in sicer dvema bencinskima ter dvema dizelskima. V prvem primeru govorimo o litrskem trivaljnem motorju TSI Evo, ki razvije 81 kilovatov moči (110 KM), na voljo pa je tudi močnejši 1,5-litrski TSI Evo, kjer je motor štirivaljni, moči pa za 110 kilovatov (150 KM). S prav tako štirimi valji razpolaga še 2,0-litrski TDI Evo, ki bo pri nas verjetno najbolj priljubljen, je pa res, da je na voljo v dveh konfiguracijah moči. Če smo pred dnevi vozili močnejšega s 110 kilovati (150 KM) ter robotiziranim menjalnikom DSG, smo tokrat preizkusili šibkejšega s 85 kW (115 KM). Moram priznati, da moči drastično ne primanjkuje, nas je pa kombinacija tega motorja in ročnega menjalnika presenetila s porabo goriva, ki se je na dobrih sto kilometrov dolgi poti le stežka povzpela nad 5 litrov. Navor na sprednji kolesi tri različice za zdaj prenašajo le preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko je sedemstopenjski robotizirani DSG rezerviran le za močnejši TDI Evo. Tudi na področju menjalnikov Škoda z novo generacijo stopa korak naprej, saj omenjeni DSG prvič deluje po principu 'shift-by-wire', kar pomeni, da med ročico in samim menjalnikom ni mehanske povezave. Ko smo ravno pri ročici, te v bistvu pri octavii ni več, ker jo, podobno kot pri novem golfu, tudi tu nadomešča nekakšen majhen ’joystick’, ki se ne glede na izbrano prestavo vrne v prvotni položaj.

Če se komu ponudba ne zdi dovolj bogata, bo na svoj račun prišel kasneje. Takrat bo v kombinaciji robotiziranega menjalnika in štirikolesnega pogona na voljo še 2,0-litrski TSI s 140 kilovati (190 KM), prav tako 2,0-litrski TDI Evo pa bo na voljo še v močnejši različici s 147 kilovati (200 KM). V ponudbi bo tudi 96-kilovatna (130 KM) octavia G-TEC na zemeljski plin, dve blagohibridni z oznako e-TEC, ki bosta delovali s pomočjo prej omenjenih bencinskih motorjev TSI Evo ter 48-voltne napetosti, še posebej zanimiva pa bosta dva priključna hibrida. Da ju boste lažje prepoznali, bosta na zadku nosila oznako iV ter iV RS, v obeh primerih pa bo šlo za kombinacijo 1,4-litrskega turbobencinarja in elektromotorja s 13 kWh litij-ionsko baterijo. Ta bo zagotovila bodisi 150 (204 KM) ali 180 kilovatov sistemske moči (245 KM) in takšna octavia bo lahko (podobno kot Volkswagnov passat GTE, ki uporablja enake komponente) na elektriko prevozila tudi več kot 50 kilometrov. Robotiziran menjalnik DSG bo v tem primeru šeststopenjski in ne sedemstopenski 'shift-by-wire', ki ga boste našli pri ostalih različicah.

Motorna ponudba bo odvisna tudi od karoserijske različice, saj se prostornejši octavii combi, ki je na voljo prva in bo z naskokom najbolj priljubljena, nekje konec poletja pridružuje še limuzinska. Ta je do sedaj predstavljala le 10 odstotkov celotne prodaje, po novem pa pričakujejo, da jih bodo prodali nekaj malega več, ker se zavedajo, da je avtomobil bolj privlačen. Na voljo bo tudi športna octavia RS ter dodatnih 15 milimetrov od tal oddaljena različica scout. Če je zanjo še do nedavnega veljalo, da je štirikolesni pogon del serijske opreme, jo boste lahko po novem izbrali tudi z le sprednjim. Vi izberite kar prvo in se raje dlje odločajte o tem, katerega izmed treh paketov opreme boste izbrali.

Active, ambition in style so na voljo, med prvimi naročenimi vozili pa octavie active ne boste zasledili. Pričakujejo, da bo ta bolj zanimiva za flotne kupce, medtem ko boste fizične stranke izbirale med bolje opremljenima, na primer paketom ambition, ki ga vidite na fotografijah, ali style, ki smo ga prav tako preizkusili. Iz prve roke vam povem, da z izjemo malce večjega zaslona, ki bi lepo poživel sicer precej temno notranjost, nisem pogrešal ničesar, mogoče bi izbral samo še prilagodljiv radarski tempomat, je pa res, da bi bilo v tem primeru potem smiselno izbrati še robotiziran menjalnik DSG. Posledično bi narasla tudi cena, pa čeprav najcenejšo limuzino dobite že za konkurenčnih 17.746 (octavia 1.0 TSI Evo active, 6-st. roč.), kombijevsko pa 18.446 evrov (octavia combi 1.0 TSI Evo active, 6-st. roč.). To pomeni, da boste za dodatnih 40 litrov prtljažnika plačali 700 evrov več, za takšno, ki bo pri nas predvidoma najbolj priljubljena, torej z 2,0-litrskim motorjem v nosu ter šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pa boste odšteli okrog 22 tisočakov. Če vam denarnica omogoča, greste lahko tudi ’all-in’ ter do prihoda različic iV RS in scout pripravite najmanj 27.145 evrov (octavia combi 2.0 TDI evo DSG style, 7-st. rob.), kolikor v osnovi stane trenutno najdražja.

Cene:

škoda octavia 1.0 TSI Evo active, 6-st. roč. (81 kW) – 17.746 EUR
škoda octavia 1.0 TSI Evo ambition, 6-st. roč. (81 kW) – 18.893 EUR
škoda octavia 1.5 TSI Evo ambition, 6-st. roč. (110 kW) – 20.890 EUR
škoda octavia 1.5 TSI Evo style, 6-st. roč. (110 kW) – 22.726 EUR
škoda octavia 2.0 TDI Evo active, 6-st. roč. (85 kW) – 20.343 EUR
škoda octavia 2.0 TDI Evo ambition, 6-st. roč. (85 kW) – 21.110 EUR
škoda octavia 2.0 TDI Evo DSG ambition, 7-st. rob. (110 kW) – 24.609 EUR
škoda octavia 2.0 TDI Evo DSG style, 7-st. rob. (110 kW) – 26.445 EUR
škoda octavia combi 1.0 TSI Evo active, 6-st. roč. (81 kW) – 18.446 EUR
škoda octavia combi 1.0 TSI Evo ambition, 6-st. roč. (81 kW) – 19.593 EUR
škoda octavia combi 1.5 TSI Evo ambition, 6-st. roč. (110 kW) – 21.607 EUR
škoda octavia combi 1.5 TSI Evo style, 6-st. roč. (110 kW) – 23.444 EUR
škoda octavia combi 2.0 TDI Evo active, 6-st. roč. (85 kW) – 20.984 EUR
škoda octavia combi 2.0 TDI Evo ambition, 6-st. roč. (85 kW) – 21.810 EUR
škoda octavia combi 2.0 TDI Evo DSG ambition, 7-st. rob. (110 kW) – 25.309 EUR
škoda octavia combi 2.0 TDI evo DSG style, 7-st. rob. (110 kW) – 27.145 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Kaj te nobeden video več ne dela...?
(pred 4 meseci )
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Od Škode je vse lepo, sploh pod imenom oktavija. Če komu ne ustreza pa si naj kupi denimo Volvota, a pri tem seže ene tri krat globlje v žep...
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ta ogaben karavan za sjudi brez stila. Limuzina je 5x lepsa
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |