Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW xDrive

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če je letošnja zima bolj mile narave, je dan pred dogodkom BMW xDrive vseeno pokazala zobe. Dobro, tudi na Pokljuki, kjer se je ta odvijal, ni padlo ravno meter snega, a vseeno dovolj, da je bilo vzdušje pravo.
BMW xDrive
Foto: Gašper Miš
28. 2. 2020 ob 9:00
Komentarjev: 0

BMW je na dogodek, ki ga v Kranjski Gori ali na Pokljuki organizira že vrsto let, pripeljal praktično vso najnovejšo modelsko paleto: od najmanjše serije 1 do nove serije 8. To so v preteklih dneh obstoječi in potencialni novi kupci že dodobra preizkusili, tik preden se zimska arena BMW xDrive (kot so uradno poimenovali dogodek) poslovi, pa nam novinarjem predstavili še tri nove modele. Z dvema smo se v preteklosti že srečali, eden pa je povsem nov. Gremo po vrsti.

Začnimo z najbolj zeleno različico modela X5. Ker ta na zadku nosi oznako xDrive45e, govorimo o priključnem hibridu, ki je v novi generaciji postal zmogljivejši in obenem bolj varčen. Prvi razlog za to tiči v novem motorju, saj pod pokrovom hibrida ni več 2,0-litrskega štirivaljnika, pač pa zmogljiv 3,0-litrski šestvaljni bencinski motor. Druga, nič manj pomembna novost, je nova baterija. Ta je še naprej litij-ionska, a ima po novem kapaciteto 24 kilovatnih ur, kar je v primerjavi s prejšnjo, ki jih je imela le 9, precej več. Sama moč elektromotorja s 83 kilovati (113 KM) ostaja nespremenjena, je pa sistemske na račun novega motorja precej več. Namesto 230 kilovatov je te za kar 290, oziroma le nekaj malega manj kot okroglih 400 'konjskih' moči. Nov hibridni BMW X5 tako ni le hitrejši z mesta, tudi zgolj na elektriko gre zdaj hitreje, namesto 120 po novem 135 kilometrov na uro. V bistvu ravno dovolj, da na avtocesti ne boste povzročali zastojev. Kaj je še pomembno? To, da je avtomobil praktično v vseh pogledih boljši od predhodnika, predvsem pa, da z vstopno ceno 84.400 evrov (X5 xDrive45e, 8-st. sam.) niti ni bistveno dražji od priljubljenih različic xDrive40i in xDrive30d. Če ob tem upoštevamo še, da je od obeh bolj zmogljiv, že v osnovi bolje opremljen (med del serijske opreme spada tudi prilagodljivo zračno vzmetenje, nameščeno tako na prvo kot zadnjo os) pa je razlika v ceni še manjša.

BMW X5 xDrive45e

Tu je že druga novost, ki jo boste na cesti še težje zgrešili. Najbrž tudi zato, ker v dolžino meri skoraj pet metrov, v širino več kot dva, v vsakem primeru pa tehta več kot dve toni. Govorimo že o tretji generaciji kontroverznega modela X6. Osnova ostaja znana, zgoraj omenjeni BMW X5, le da je tu bolj kot uporabnosti vse podrejeno sami obliki. Ta je na račun nizke strehe bolj dinamična, avtomobil pa na cesti bolj markanten. Poleg same oblike sem prepričan, da bodo kupci nove generacije navdušeni tudi nad ogromnima osvetljenima ledvičkama. Ja, prav ste prebrali, za doplačilo sta ti lahko osvetljeni, a se mi bolj kot to zdi pomemben podatek, kaj se skriva za njima. V vsakem primeru šest- ali osemvaljni motor, ki z oznakami 30d, 40i, M50d, M50i ter X6 M razvije od 195 (265 KM) do kar 411 kilovatov moči (600 KM), navora pa je od 450 do bikovskih 760 'njutonmetrov'. Novi X6, ki je že v osnovi spojen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic in štirikolesnim pogonom xDrive, je v primerjavi z X5 dražji za približno šest tisočakov, cene pa se začnejo pri 83.550 evrih. Toliko stane vstopni dizelski model (X6 xDrive30d, 8-st. sam.), bencinski bo vaš za najmanj 88.150(X6 xDrive40i, 8-st. sam.), najdražji pa ostaja BMW X6 M, za katerega boste že v osnovi odšteli več kot 170 evrskih tisočakov.

BMW X6 M50i

Za konec je tu še glavna novost, in sicer povsem novi BMW serije 2 gran coupe. Čeprav ime pravi drugače, tole ni noben kupe, pač pa štirivratna limuzina z nizko streho in vrati brez okenskih okvirjev. Temelji na novi seriji 1, kar pomeni, da takšne dvojke ni metati v isti koš kot serije 2 coupe, saj ta tako zunaj kot znotraj že povzema nov oblikovalski jezik. Kaže se z velikima med seboj povezanima ledvičkama, že serijskimi LED-žarometi spredaj (za doplačilo so na voljo tudi prilagodljivi LED) in ozkimi lučmi na zadku, ki se razprostirajo čez lep del prtljažnega pokrova. Ko smo že ravno pri prtljažniku: ta ima zaradi limuzinske zasnove relativno majhno odprtino, je pa dno skoraj povsem ravno in sam volumen meri 430 litrov. To je kar 50 več, kot jih sprejme prtljažnik enice, oziroma 40 več, kot jih ponuja pravi kupe serije 2. Prostora na zadnji klopi je na račun nizke strehe seveda nekoliko manj, a ni prehudo, najbolj udobno pa se sedi spredaj, kjer ste obdani z moderno armaturno ploščo s samimi finimi materiali in nasploh najnaprednejšo elektroniko, ki jo danes ponujajo Bavarci.

BMW serije 2 gran coupe je na voljo s tremi prisilno polnjenimi motorji, in sicer dvema bencinskima in enim dizelskim. Vstopno izbiro predstavlja model 218i, kjer se pod pokrovom nahaja 1,5-litrski trivaljni bencinski motor, ki razvije 103 kilovate moči oziroma okroglih 140 'konjičkov'. Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni, za dobrih dva tisoč evrov doplačila pa vam lahko Nemci ponudijo tudi sedemstopenjski robotiziran z dvema sklopkama. Verjetno še najbolj priljubljen bo gran coupe z oznako 220d, kjer govorimo o 2,0-litrskem štirivaljnem dizelskem motorju, ki v povezavi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom razvije 140 kilovatov oziroma 190 'konj', tokrat pa smo lahko preizkusili 'le' najbolj nabriti M235i xDrive. 225 kilovatov moči (306 KM) ter 450 Nm navora se v tem primeru preko prav tako osemstopenjskega samodejnega menjalnika ne prenaša na sprednji kolesi, pač pa na vsa štiri. Ne manjka niti Torsenova mehanska zapora diferenciala, ki je v tem primeru del serijske opreme, vse to pa pomeni, da je takšna dvojka precej hiter avtomobil. Celo manj kot pet sekund potrebuje do sto, medtem ko je končna hitrost elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro.

BMW M235i xDrive gran coupe

Dvojka gran coupe je v primerjavi z glavnima konkurentoma (audi A3 limuzina in mercedes-benz A limuzina) malenkost dražja, a je v tem primeru bolj pomemben podatek, kakšna je cenovna razlika v primerjavi s kombilimuzinsko enko. Od nje je v povprečju dražja za med 3 in 4 tisočake, cene pa se posledično začnejo pri 31.250 evrih za bencinski 218i (218i gran coupe, 6-st. roč.), nadaljujejo pri 39.300 evrih za dizelski 220d (220d gran coupe, 8-st. sam.), vrh ponudbe pa s ceno 57.700 evrov predstavlja M235i xDrive (M235i xDrive gran coupe, 8-st. sam.). Kupcem je na voljo še ogromno dodatne opreme, tudi v obliki paketov advantage, sport line, luxury line, M sport in M performance.

Cene:

BMW X5 xDrive45e, 8-st. sam. (290 kW) – 84.400 EUR
BMW X6 xDrive30d, 8-st. sam. (195 kW) – 83.550 EUR
BMW X6 xDrive40i, 8-st. sam. (250 kW) – 88.150 EUR
BMW X6 M50d, 8-st. sam. (294 kW) – 109.000 EUR
BMW X6 M50i, 8-st. sam. (390 kW) – 123.100 EUR
BMW X6 M, 8-st. sam. (411 kW) – 170.550 EUR
BMW 218i gran coupe, 6-st. roč. (103 kW) – 31.250 EUR
BMW 220d gran coupe, 8-st. sam. (140 kW) – 39.300 EUR
BMW M235i xDrive gran coupe, 8-st. sam. (225 kW) – 57.500 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 15 urami  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  |