Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Honda civic type R

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Prav neverjetno je, kako avtomobilski proizvajalci nemški Nürburgring v zadnjih letih izkoriščajo pri razvoju novih modelov. S tem sicer ni nič narobe, če ne bi bili ob tem še tako obsedeni z rekordnimi dosežki.
Honda civic type R
Foto: Gašper Miš
25. 10. 2017 ob 9:30
Komentarjev: 0

Nekako imam občutek, da nekateri kar nočejo, ali pa ne morejo verjeti, da nam ti podatki v večini primerov pomenijo bore malo. Če pa ste tudi vi obsedeni le s številkami, pa je novi civic pravi za vas. Čas 7 minut, 43 sekund in 8 desetink namreč pomeni, da hitrejšega serijskega avtomobila s sprednjim pogonom na tem planetu ne boste našli. Ja, je kar pomagalo, da je rekorder Nordschleifa nosil še oznako type R, ki pri Hondi pomeni le največ. Vseeno pa ni nova, ker na trgu vztraja že dobrih 25 let.

Za začetek se je pojavila na modelu NSX, kasneje pa so jo nadeli še accordu in integri, največkrat pa jo povezujemo prav s civicom. Pri Hondi tradicijo nadaljujejo tudi z novo 10. generacijo modela, ki legendarno oznako nosi že petič. Dirkaški DNA ima civic z interno oznako FK8 zapisan v genih, z omenjenim rekordom pa postavlja še nov mejnik med tako imenovanimi 'hot-hatchi'. Vem, da boste nekateri rekli, da gre le za malo osveženi civic type R prejšnje generacije, ampak ni tako. Nabriti civic je v deseti generaciji kar 17 centimetrov daljši, 9,5 samo med osema, in 2,5 centimetra nižji, kar mu obenem prinaša še nižje težišče. Kar se oblike tiče, zelo je agresivna in ga zato ne bo težko razlikovati od bolj krotkih različic. Te nimajo tako poudarjenih bokov, takšni rež za zajem zraka, treh kromiranih zaključkov izpušne cevi in nenazadnje velikega spojlerja ter strešnih usmernikov zraka na zadku. Notranjost pa ni tako prepričala, ne zato, ker bi bilo z njo kaj res narobe, pač pa zato, ker type R tu prinaša le edinstven zaslon merilnikov i-MID, ki lahko prikazuje tudi G-sile, zavorne sile, tlak turbine in podobno, nekaj okrasnih elementov v rdeči barvi in še 10 odstotkov lažja športna sedeža.


Tudi type R je v primerjavi s predhodnikom postavljen na povsem novo platformo, njegovo srce pa predstavlja močno izboljšan 2,0-litrski štirivaljni turbobencinski motor VTEC turbo, ki je za popolno vozniško izkušnjo spojen izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in se z veseljem vrti. Motor pri 6.500 vrtljajih na minuto po novem razvije kar 235 kilovatov moči oziroma 320 'konj' in 400 Nm navora že od 2.500 vrtljajev naprej. Čeprav boste v brošuri lahko našli tudi podatek o porabi goriva in emisijah CO2 na prevožen kilometer, sta bistveno bolj pomembna ta, da lahko nabriti civic do stotice potrebuje samo še 5,8 sekunde in da končna hitrost znaša kar 272 kilometrov na uro.

Seveda niso pozabili na športni izpušni sistem s kar tremi kromiranimi zaključki, kar civicu type R zagotavlja značilen zvok tako pri nizkih kot srednjih vrtljajih, obenem pa zmanjšuje resonančen zvok pri visokih. Omenimo še prilagodljive blažilnike in sistem 'agile handling assist', ki pri hitrem in ostrem spreminjanju smeri rahlo zavira notranji kolesi, kar poveča odzivnost in stabilnost vozila. Da bi bila ta še večja, so serijska 20-palčna platišča obuli v pnevmatike Continental sportcontact 6, nalogo varnosti pa tudi tokrat prepustili zavornemu sistemu znamke Brembo. Spredaj s kar 350-milimetrskimi koluti. Vseeno pa tudi oznaka type R ni več tako brezkompromisna kot včasih, zato lahko voznik izbira med tremi voznimi načini (comfort, sport in +r), pri najbolj športnem pa mu sistem 'rev match' pri prestavljanju navzdol sam dodaja plin in s tem nadomesti konvencionalno tehniko 'heel and toe'. Pravi puristi boste najbrž navdušeni še nad podatkom, da se da omenjeni sistem tudi popolnoma izklopiti, malo manj pa nad dejstvom, da je klasično ročno zavoro tudi pri modelu type R nadomestila izključno elektronska.


Kupci lahko novi type R pri nas že naročite, izbirate pa lahko med šestimi barvami karoserije in dvema paketoma opreme. Poleg osnovnega type R lahko posežete tudi po paketu type R GT pack, ki vse skupaj nadgradi še z značilnimi rdečimi poudarki na sprednjem podaljšku odbijača, stranskih pragovih in zadnjem difuzorju. Bolj pomembno pa je, da s paketom notranjost obogatite še z navigacijsko napravo Garmin, premium-ozvočenjem z 11 zvočniki, dvopodročno klimatsko napravo, prostorom za brezžično polnjenje mobilnih telefonov, rdečo ambientalno osvetlitvijo in sistemoma 'BSI' in 'cross trafic monitor', torej za nadzor vozil v mrtvem kotu in opozarjanja na prečni promet.

Osnovni type R stane 41.990 evrov (civic type R 2.0 VTEC turbo, 6-st. roč.), medtem ko boste za bolje opremljenega (civic type R 2.0 VTEC turbo GT pack, 6-st. roč.), kakršnega vidite tudi na fotografijah, odšteli še dodatna dva tisočaka. Pri zastopniku znamke so predstavitev zaključili še s podatkom, da je zanimanje za novi civic type R bistveno večje kot pri prejšnjem in da so letos za naš trg uspeli zagotoviti štiri vozila. Tri so kupce že našle, rdeči na fotografijah pa bi ga lahko dobil že v kratkem.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |