Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peugeot 5008 in 308

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Se še spomnite starega peugeota 5008? Najbrž se in vem, da ste bili prav zato zelo začudeni, ko ste prvič videli novega. Bi lahko rekli, da je od njega ostalo le še ime, vsebina pa se je povsem spremenila.
Peugeot 5008 in 308
Foto: Gašper Miš
10. 9. 2017 ob 11:11
Komentarjev: 0

Prej klasični enoprostornik je po novem postal Peugeotov tretji križanec, oziroma SUV, kot mu pravijo sami. Da je videti podobno kot 3008, le malce bolj oglato, seveda ni presenečenje, ker si novinec z njim deli tudi enako platformo. EMP2 se imenuje in zaradi nje je v primerjavi s predhodnikom kljub večjim meram za kar okrog 100 kilogramov lažji. Proti manjšemu bratu, peugeotu 3008, pa je novi skoraj 20 centimetrov daljši, 2 višji, meter pa med osema pokaže še dodatnih 16,5 centimetra. To se seveda pozna predvsem v drugi sedežni vrsti, kjer so potniki v predelu kolen pridobili kar 6 centimetrov dodatnega prostora. Tudi prtljažni prostor je bistveno večji, kar 1.060 litrov sprejme, oziroma 540 več kot manjši 3008. Je pa res, da naveden podatek velja za različico s petimi sedeži, 5008 pa lahko naročite tudi z odstranljivima sedežema tretje vrste. Francozi med omenjenima modeloma prav tu vidijo največjo razliko, zato bosta nagovarjala povsem druga kroga kupcev.

Poleg platforme si križanca delita tudi druge podkožne komponente. Na primer motorno ponudbo. Na voljo sta dva turbobencinska motorja, in sicer 1,2-litrski puretech 130 s 96 kilovati (130 KM) ter 1,6-litrski e-THP 165, ki razvije 121 kilovatov moči (165 KM). Na drugem polu pa imamo kar štiri turbodizelske različice BlueHDi: 1,6-litrska lahko razvije 73 (100 KM) ali 88 kilovatov (120 KM), močnejša 2,0-litrska pa 110 (150 KM) oziroma 133 kilovatov moči (180 KM). Kljub temu da je novi 5008 od tal oddaljen 236 milimetrov, kar nikakor ni malo, je pogon speljan le na sprednji kolesi. O štirikolesnem sploh ne razmišljajo, ker bosta večini zadostovala že sistema grip control in hill descent.

Peugeot 5008 je na voljo s petimi paketi opreme, in sicer so to access, active, allure, GT line in GT. Boste pa kupci predvidoma povpraševali predvsem po bolje opremljenih različicah, medtem pa bo osnovna na voljo od 22.790 (5008 1.2 PureTech 130 BVM6 access), najdražja pa od 37.588 evrov (5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT). Poleg redne ponudbe so tudi tokrat pripravili nekatere vnaprej pripravljene, ki bodo na trgu najbolj prepričale. Kupci peugeota 5008 naj bi bili v povprečju stari med 35 in 50 let, šlo pa naj bi predvsem za družine z dvema ali tremi otroki. Kar 65 odstotkov teh bo križanca kupovalo prvič, kar obenem pomeni, da bo Peugeot lep krog kupcev, ki so prej vozili bodisi velike karavane ali enoprostornike, odpeljal konkurentom. Tudi na račun predstavitve na letošnjem ljubljanskem avtomobilskem salonu so v času predprodaje prodali že 50 vozil, do konca leta pa pričakujejo, da jih bodo še približno trikrat toliko. Leta 2018 bo prodajne salone zapustilo približno 500 vozil.


Ni pa 5008 njihova edina novost, ker obenem predstavljajo še prenovljeni 308, ki bo z vidika prodaje zanje najbrž celo bolj zanimiv. Prenova sicer ne prinaša nobene revolucije, le evolucijo tam, kjer jo je 308 že zares potreboval. Kljub temu da videz ni bil nikoli vprašljiv, so novincu namenili nekaj manjših lepotnih popravkov, kot so na primer vsa svetila in nova motorna maska. Kar se notranjosti tiče, smo potiho pričakovali bistveno več, predvsem v smislu kakšnih klasičnih stikal za klimatsko napravo, ali pa manjših sprememb, povezanih s pogledom na merilnike. Kot kaže zaman, saj peugeot 308 po prenovi omogoča le dodatno povezljivost s pametnimi mobilnimi napravami preko sistemov Android Auto, Apple Car Play in Mirror Link. Največ novosti je tako tam, kjer je za konkurenti tudi najbolj zaostajal, na področju varnostnih in asistenčnih sistemov. 308 ima zdaj že od drugega paketa naprej serijsko nameščen sistem prepoznave prometnih znakov, sistema za zaznavo nezbranosti voznika ter nenamerno menjavo voznega pasu in sistem samodejnega preklopa med dolžino svetlobnega snopa. Tretji paket, allure, pa prinaša še sistem samodejnega zaviranja v sili, ki sliši na ime active safety brake.

Pod motornim pokrovom tudi tu ni večjih novosti. Skupaj je tako na voljo sedem motorjev, ki razvijejo od 73 (100 KM) do 200 kilovatov moči (270 KM). Če so še pred leti kupci povpraševali predvsem po dizelskih različicah, se je odstotek s 60 proti 40 zdaj že obrnil v prid bencinskim. Na to kaže tudi to, da so se pri Peugeotu s prenovo odločili iz ponudbe odstraniti turbodizelsko različico modela GT. Ima pa zato bencinski GT zdaj na voljo nov menjalnik. Prej šeststopenjsko avtomatiko je zamenjala osemstopenjska, ki bo pot v kratkem našla tudi v ostale različice in hišne modele.

Poleg paketov access, active in allure pri prenovljeni 308ici novost predstavlja še paket GT line. Ta se umešča nad omenjene in pod športni različici GT in GTi. Tudi ti sta bili prenovljeni, kar velja tudi za karavanski 308 SW. Ker več opreme pomeni višjo ceno, pričakujte, da boste odšteli približno 500 evrov več kot prej, oziroma natančneje od 15.190 (308 1.2 PureTech 110 BVM5 access) do 25.490 evrov (308 2.0 BlueHDi 150 EAT6 GT line). Karavanski SW medtem ostaja približno 800 evrov dražji. Povprečni kupci peugeota 308 so pri nas stari med 30 in 65 let in ti bodo do konca leta pokupili približno 200 vozil. Prihodnje leto pa okrog 600, od tega slabo polovico karavanskih različic 308 SW.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |