Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius plug-in

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko nam je Toyota pred 20-imi leti predstavila svoj prvi hibrid, si verjetno nihče ni predstavljal, da jih bo do danes japonska tovarna proizvedla že 10 milijonov! V EU je že vsaka tretja toyota hibrid.
Toyota prius plug-in
Foto: Matej Mihinjač
13. 6. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga.

Do leta 2020 naj bi bila ta številka še višja, že polovica vseh toyot v zahodni Evropi bo hibridna, s čimer bodo še utrdili svojo prevlado v tem segmentu vozil, ki se seveda iz leta v leto globalno povečuje. Še bolj zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga, in spet ima Toyota tukaj neprecenljive izkušnje, saj je pred 10 leti predstavila prvo tovrstno vozilo sploh - prius plug-in. Po vsem svetu so jih prodali 78 tisoč, skupno kar šestim od desetih voznikov pa je bilo eno mnenje - premajhen električni doseg.

Novi prius plug-in zato ravno z dosegom, ki ga lahko voznik prevozi s polno baterijo, prepričuje vse nejevernike, da je prišel čas, ko so tovrstna vozila zrela za vsak dan. Po zaslugi podvojene kapacitete baterije (8,8 kWh namesto 4,4, medtem ko se je masa povečala za 59 %, volumen pa 78 %) se je električni doseg prav tako podvojil; namesto 25 zdaj prevozi 50 kilometrov z napolnjeno baterijo. Vendar je uporabnih razlik še bistveno več. Polnilnik zaseda manj prostora, vendar namesto z 2 zdaj polni s 3,3 kilovata, prius plug-in pa se lahko samo na elektriko vozi tudi po avtocesti, saj z močnejšim elektromotorjem (68 kW) v relativni tišini doseže kar 135 km/h.

V bistvu za pogon služita dva elektromotorja, saj 2. motor sedaj ni več le primarni generator in starter kot pri običajnem priusu, ker so mu dodali enosmerno sklopko in lahko pomaga pri pospeševanju in vzdrževanju večjih hitrosti. Še več novosti je pri sami litij-ionski bateriji, ki ima 5 sklopov po 15 celic, bolj pomembno pa je, da je pod njo grelnik (165 W), da je avto pripravljen na vožnjo tudi pri temperaturah do - 20 stopinj Celzija. Ko je zunaj toplo, jo hladi zrak iz potniške kabine. Priložena sta dva kabla: s 16-amperskim boste na hitrem polnilniku baterijo napolnili v 2 urah, z 10-amperskim pa doma na navadni vtičnici v 3 urah in 10 minutah. Če ste slučajno vzeli v roke kalkulator in se vam številke ne ujemajo, bo morda zanimiv podatek, da se pri 16 A v teoriji baterija polni s 3,7 kW, v praksi pa s 3,3, medtem ko je neto kapaciteta baterije 7,4 kWh, saj se nikoli ne napolni čisto do konca, enako kot elektronika ne pusti, da se popolnoma izprazni. S tem bo baterija dlje uporabna, tovarna pa nanjo daje 10 let garancije.

Prius plug-in je zunaj kar opazno drugačen od običajnega, večina se strinja, da je precej bolj atraktiven, saj ima spredaj drugačno bolj agresivno masko z matričnimi LED-lučmi, žal pa je zaradi varčevanja pri masi registriran le za 4 osebe, da bi bile emisije CO2 krepko pod 30 g/km. Na voljo sta 2 barvi plastike na armaturni plošči, tempomat tukaj deluje vse do ustavitve, prius plug-in opazi tudi pešce in po potrebi sam zavre, za ogrevanje pa služi toplotna črpalka, ki deluje vse do - 10 stopinj Celzija. Zelo zanimiv dodatek je solarna streha (moč 179 W), ki je, spet zaradi mase, na voljo samo pri osnovnem paketu opreme, na leto pa naj bi v idealnih razmerah pri nas povečala doseg avtomobila za do 1.000 kilometrov. Samo zaradi dodatnega dosega se je seveda ne splača kupiti (doplačilo 2.450 EUR, kar bi bilo po današnjih cenah bencina in porabi 6 litrov dovolj za 32.600 kilometrov, 32 let pa priusa plug-in verjetno ne boste vozili), je pa zanimiva s tehničnega vidika, saj ima posebno solarno baterijo (6,5 Ah), ki polni hibridno, med vožnjo pa potem polni navadno 12-voltno baterijo, ki je namenjena električnim napravam v avtomobilu.

Še več si lahko o novem priusu plug-in preberete v mednarodni premieri, zato za konec še na hitro o cenah. Najcenejši je s subvencijo 4.500 EUR, ki je na voljo preko eko-sklada, naprodaj že za 29.950 EUR, s čimer je le za 1.050 EUR dražji od običajnega priusa sol, vendar ima v serijski opremi še navigacijsko napravo. Podobno je v primeru paketa opreme executive (navadni prius 30.790 EUR, plug-in 32.250), vendar ima slednji serijsko usnjeno oblazinjenje. Dokler bodo na voljo subvencije torej pričakujemo bistveno boljšo prodajo priključnega hibrida in lep dokaz je že prvi sveženj 19 pogodb, medtem ko jih je bilo prej v petih letih le 16. Kljub temu da gre zaenkrat za zelo redek avtomobil na naših cestah, je eden najpomembnejših, saj bo temelj za čisto prihodnost, ki si jo je zastavila Toyota, in sicer do leta 2050 emisije zmanjšati za več kot 90 odstotkov s hibridnimi vozili ter pogonom na vodik.

Cene:

toyota prius plug-in solar - 40.400 EUR (s popustom in subvencijo 32.400 EUR)
toyota prius plug-in sol - 37.950 EUR (s popustom in subvencijo 29.950 EUR)
toyota prius plug-in executive - 40.250 EUR (s popustom in subvencijo 32.250 EUR)

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |