Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW serija 5

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri BMW-ju so preteklo leto pri nas prodali preko 2.200 vozil in s tem zabeležili skoraj 33-odstotno rast. Letos že v prvem mesecu predstavljajo pomembno novost, in sicer sedmo generacijo serije 5 z interno oznako G30.
BMW serija 5
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2017 ob 0:00
Komentarjev: 0

Petica je v svoji sedmi generaciji postala 37 milimetrov daljša, 8 širša in 2 višja. Daljša je tudi medosna razdalja, ki po novem meri 2.968 milimetrov. A ob tem ni postala težja, ravno nasprotno. Zaradi izdatne uporabe lahkih materialov, predvsem aluminija in magnezija, je v poprečju za kar 100 kilogramov lažja od predhodnice. Čeprav ne uporablja prednosti kompozitnih vlaken, kar velja za razred večjo sedmico, so lažji materiali vseeno lepo prispevali k nižjemu težišču in posledično boljši legi na cesti.

Oblikovno lahko rečemo, da gre prej za evolucijo kot revolucijo, petica pa po novem malo spominja na sedmico. Tokrat so izbrali bolj varno pot, da se ne bi ponovila zgodba izpred petnajstih let, ko je takratni BMW-jev oblikovalec Chris Bangle zarisal poteze peti reinkarnaciji. Novosti so vseeno prinesle zavidljive rezultate, rekorden je količnik zračnega upora, ki meri 0,22, to pa novinko postavlja pred konkurente, celo tiste z zvezdo na nosu, ki se za doseganje boljše aerodinamike zanašajo na hitreje padajoč zadek. No, morda tu pripomore strešna linija, ki se v slogu kupejev precej hitro spusti. Sicer lahko omenimo še aktivne lopute v obeh ledvičkah, serijska LED-žarometa s samodejnim preklopom med dolgim in kratkim snopom, opcijsko pa tudi zmogljivejše, ki ob prilagodljivem snopu svetijo celo 500 metrov pred vozilo.


Še več podobnosti s sedmico je v notranjosti, lahko bi rekli, da so za osnovo vzeli kar tisto armaturo in jo potem le primerno pomanjšali. To nikakor ni slabo, saj je ergonomija sedmice v samem vrhu, materiali pa izjemni. Središče armaturne plošče predstavlja 10,25-palčni zaslon na dotik, ki prepozna tudi nekaj osnovnih kretenj. Nova je še navigacijska naprava, kot tudi multimedijski sistem iDrive, ki se lahko še naprej upravlja preko gumba na sredinski konzoli. Med pomembnejše novosti lahko štejemo še akustično vetrobransko steklo, bistveno večji projekcijski zaslon in prostor za brezžično polnjenje novejših mobilnih naprav. Petica je postala tudi prostornejša, prtljažni prostor po novem sprejme 530 litrov, zrasel je za 10 litrov. Če komu tudi to ne bo dovolj, bo primoran počakati na prihod kombijevskega touringa, ki ga bodo predstavili marca na ženevskem salonu.

Seveda ne smemo mimo vseh najnaprednejših varnostnih in asistenčnih sistemov, ki smo jih večinoma spoznali že pri seriji sedem. Najnaprednejši je skupek sistemov, ki omogočajo polminutno avtonomno vožnjo, in to vse do hitrosti 210 kilometrov na uro. Najhitrejše petice lahko poženete tudi 40 kilometrov hitreje, a ne na ta način. Sam sistem, za katerega so v času razvoja izdelali kar 256 prototipov in opravili približno 2 milijona kilometrov, omogoča tudi samodejno prehitevanje, če seveda voznik to nakaže s smernikom. Spet drugi se boste bolj razveselili dejstva, da dražja sedmica ni več edina, ki ponuja možnost pametnega ključa z zaslonom. Sicer je tukaj ta opcijski in stane malo manj kot 300 evrov, a lahko na njem potem spremljate najrazličnejše podatke o vozilu, lahko pa ključ služi tudi kot pomoč pri parkiranju. Pride prav, sploh, ker petica že dolgo ni več tako majhen avtomobil.


Kupci boste lahko sprva izbirali med štirimi prisilno polnjenimi motornimi različicami, in sicer sta tu dve dizelski in dve bencinski. Osnovna dizelska ima ob dveh litrih prostornine štiri valje, nosi oznako 520d in razvije 140 kilovatov (190 KM) ter 400 Nm navora. Močnejša trilitrska z dvema valjema več ob oznaki 530d razvije 195 kilovatov (265 KM) ter 620 Nm navora, na bencinski strani pa je na voljo 2,0-litrski štirivaljnik z oznako 530i in 185 kilovati (252 KM) ter 350 Nm navora. Trenutno najmočnejša različica 540i ima 3,0-litrski šestvaljni motor, ki razvije 250 kilovatov moči (340 KM) in 450 Nm navora. Razen osnovne dizelske so vse serijsko spojene s samodejnim menjalnikom z osmimi stopnjami, štirikolesni pogon xDrive pa lahko v tem trenutku naročite pri vseh motornih agregatih. Spomladi se ponudbi pridružujejo še varčna različica 520d efficient dynamics, priključno-hibridna 530e iz družine iPerformance in nenazadnje športna M550i xDrive. Piko na i, torej model M5, pričakujemo kasneje.

Osnovnemu paketu opreme se pridružujeta še liniji sport line in luxury line, na voljo je tudi športni paket M sport. Prodaja limuzinske različice steče 11. februarja, je pa petico že mogoče naročiti, znane so tudi cene. Te za zdaj znašajo od 52.767 (BMW 520d, 6-st. roč.) do 68.717 evrov (BMW 530d xDrive, 8-st. sam.) za turbodizelsko, oziroma od 58.017 (BMW 530i, 8-st. sam.) do 71.017 evrov (BMW 540i xDrive, 8-st. sam.) za turbobencinsko izvedenko. Različice s štirikolesnim pogonom xDrive so v povprečju od 2.500 do 3.500 evrov dražje. O prodajnih načrtih še ni besed.

Cene:

BMW 520d, 6-st. roč. (140 kW) – 52.767 EUR
BMW 520d, 8-st. sam. (140 kW) – 55.217 EUR
BMW 520d xDrive, 8-st. sam. (140 kW) – 57.767 EUR
BMW 530d, 8-st. sam. (195 kW) – 65.767 EUR
BMW 530d xDrive, 8-st. sam. (195 kW) – 68.717 EUR
BMW 530i, 8-st. sam. (185 kW) – 58.017 EUR
BMW 530i xDrive, 8-st. sam. (185 kW) – 61.067 EUR
BMW 540i, 8-st. sam. (250 kW) – 67.367 EUR
BMW 540i xDrive, 8-st. sam. (250 kW) – 71.017 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 12 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |