Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Poletje bo očitno zabavno, saj Mazda predstavlja čisto novi MX-5 tudi na naših cestah. Legendarni roadster ohranja vse, po čemer je pač postal legendaren: motor spredaj, pogon zadaj, dva sedeža in majhna masa.
Mazda MX-5
Foto: Matej Mihinjač
8. 4. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Tudi cena ostaja zanimiva, najmanj 23.990 EUR za prvinski užitek na štirih kolesih, ki si ga v takšni obliki ne morete omisliti pri nobeni drugi znamki. Sam avto in novosti smo podrobno opisali že v lanski mednarodni premieri, zato so tokrat morda bolj zanimivi še nekateri drugi podatki. Na primer, da od sredine 60-ih let kar 23 let ni bilo modela, kot je bil MX-5, ker športni avtomobili v tem cenovnem rangu niso bili več okoljsko sprejemljivi in varni. Tudi zato so Japonci do danes prodali že več kot milijon teh športnih vozil, katerih 'ata' se je predstavil leta 1989 na avtosalonu v Chicagu. Lepše popotnice k ohranjanju izročila (pa čeprav z zelo grenkim priokusom zaradi izgube ponosa) si britanski športni avtomobili niso mogli predstavljati in še toliko let kasneje se zgodba nadaljuje.

Za MX-5 se zdi, da je postal v novi izdaji še bolj prvinski - vse samo zato, da se bo voznik s še večjim nasmeškom zapodil med ovinke. Oblika sicer nikoli ni šokirala javnosti, je pa mali športnik brez strehe na pogled vedno simpatičen, sploh zdaj, ko so linije še bolj napete in ko je zadaj pri vseh različicah dvojni izpuh. Na voljo je 7 barv, luči so obogatene z led-svetili, skelet in koža sta pa večinoma iz aluminija in jekla visoke natezne vrednosti, zaradi česar je masa novinca bistveno manjša od tiste pri predhodniku. Tudi sedi se 20 milimetrov nižje in 15 mm bližje sredini avtomobila, A-stebrička pa sta pomaknjena še malo bolj naprej za boljšo preglednost, ko se vam bo mudilo na vrh Vršiča.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena za kar najboljši občutek med vožnjo. Motor je bil že prej pomaknjen globoko proti sredini, zdaj pa je še 15 milimetrov bližje kabini in 13 mm bližje tlom. Podatki, ki dražijo čutila navdušenih voznikov, večinoma postanejo v drugem planu, ko pogledamo v cenik, pri MX-5 pa je bilo že od nekdaj pomembno, da je vse skupaj zelo dosegljivo.

Toliko užitkov težko dobite za 23.990 EUR, kolikor stane osnovni model G130 emotion, pri katerem so serijska 16-palčna lita platišča, led-luči, ročno nastavljiva klimatska naprava ter ogledala v barvi karoserije, za doplačilo 1.000 EUR pa dobite še pregleden 7-palčni zaslon. 1.800 EUR več je potrebno odšteti za močnejši dvolitrski motor različice G160, najdražji MX-5 pa je trenutno na voljo za 31.490 EUR. Jeseni oziroma pozimi bi morala biti svetu predstavljena še nova različica RF. Vsi avtomobili imajo 5-letno garancijo, Slovence pa naj bi v 60 odstotkih bolj navdušil močnejši G160 z opremo revolution. Doslej je bilo pri nas prodanih 210 vozil MX-5 in težko je verjeti, da se bo še kdaj ponovilo rekordno leto 2001, ko so prodali 102 vozili. Očitno je čas malih in lahkih športnikov v domovini minil, medtem ko po svetu spet beležijo odlične rezultate.

Še nekaj cen:
mazda MX-5 G130 emotion - 23.990 EUR
mazda MX-5 G130 challenge - 24.990 EUR
mazda MX-5 G130 attraction - 26.760 EUR
mazda MX-5 G160 revolution - 29.590 EUR
mazda MX-5 G160 revolution top - 31.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |