Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peugeot 308 GTi

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred zaključkom letošnjega leta je na slovenske ceste zapeljala najmočnejša serijska različica peugeota 308. Nosi oznako GTi, pod njenim pokrovom pa od moči razganja turbobencinski motor z dvesto kilovati.
Peugeot 308 GTi
Foto: Anže Jereb
3. 12. 2015 ob 8:45
Komentarjev: 0

Da je 1,6 litra prostornine ob pomoči turbopuhala dovolj za tolikšno moč, smo preizkusili že na dirkališču Nordschleife, kjer smo se preganjali s tem RCZ R. Motor peugeota 308 GTi je v osnovi enak, so pa ga še malce dodelali, zaradi česar je čistejši, varčnejši in za ščepec močnejši, obenem pa celo še bolj zanesljiv. Kovani bati so hlajeni s posebnimi škropilniki in se zaradi specialne oblike hitreje hladijo. Gorivo se vbrizgava pod pritiskom 200 barov, rezultat pa je seveda 200 kW moči in pospešek do stotice v šestih sekundah. Pri speljevanju z mesta za prvi kilometer vožnje 308 GTi potrebuje 25,3 sekunde, zanimiv pa je tudi podatek o povprečni porabi goriva, na uradnem testu je GTi zahteval le šest litrov, v praksi pa bo številka nedvomno večja. 330 Nm navora je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, vrednost pa ostaja na voljo vse do 5.500 vrtljajev v minuti.

Pomembni in zanimivi so še ostali podatki. 308 GTi tehta le 1.205 kilogramov, torej manj od vseh tekmecev, motor pa mora tako z vsako konjsko močjo premikati le 4,46 kilograma mase vozila. Sprednji koluti merijo zajetnih 380 milimetrov, nanje pa pritiskajo 4-batne zavore, od običajnih različic je GTi tudi 11 milimetrov bližje tlom, ravno toliko je širši tudi sprednji kolotek, zadnji pa za milimeter. 19-palčna platišča, na katerih so pnevmatike dimenzij 235/35 R19, so izdelana iz karbona in tako od za palec manjših aluminijastih vsa skupaj lažja za 9,6 kilograma. Ker govorimo o nevzmeteni masi, je številka kar zanimiva.

Tudi 6-stopenjski ročni menjalnik je prirejen in ojačan ter pripravljen na zahtevne roke, ki ga bodo mučile s hitrimi prestavljanji. Da voznika v zavojih ne bo grabila panika, pa skrbi še 35-odstotna zapora sprednjega diferenciala Torsen, ki pomaga izničevati podkrmiljenje. Da bo v kabini zvok bolj agresiven in prav takšna še stopalka za plin, je tudi v 308 GTi na voljo gumb sport, ki spremeni določene parametre vozila.

Torej, tehnikalije so zanimive in precej impresivne, zato se že veselimo, da 308 GTi dobimo na test in lahko povemo še kaj o samih občutkih. Že pogled na zelo agresivne sedeže nam je dal slutiti, da ta tristoosmica ni ravno pomehkužene sorte. No, še cena. Uradna na ceniku znaša 31.160 EUR, vsaj do konca leta pa ob njihovem financiranju ponujajo 308 GTi za 28.290 EUR, oziroma za tisočak več, če financiranja ne boste izbrali. Ne vemo za vas, ampak nam se vedno zdi zanimivo, ko med druščino nabritih bombic pripelje nov kandidat.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |