Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Križanci, elektrika in visoke pete

Avtosalon Ženeva 2017

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ogromni avtosalon v ženevskem Palexpu je za novinarsko strujo zopet odprl svoja vrata. Kot vrli Američani na črni petek smo se zakadili skozi vrata, da vam lahko čimprej serviramo kup informacij o letošnjih novostih.
Križanci, elektrika in visoke pete
Foto: Gašper Miš
7. 3. 2017 ob 14:00
Komentarjev: 0
Ženevski avtomobilski salon 2017
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z ženevskim avtosalonom so vsako leto povezane velike številke. 87, 800, 900, 700 tisoč! Prva cifra predstavlja število zaporednih salonov. Ja, že 87-krat razvijalci tukaj razkazujejo svoje mišine. Druga številka so kilometri iz Ljubljane, ki so jih zadnjice celotnega uredništva morale pretrpeti, da so prišle sem. Tretja je število avtov, ki se bohotijo tu v Palexpu, četrta pa so obiskovalci, ki se bodo tu trli med stojnicami. 700 tisoč jih bo, ja, kot bi se menjala dobra tretjina Slovenije. Salon za ljudstvo uradno odpre svoja vrata v četrtek, 9. marca, novinarska struja pa se je nagnetla v megalomansko halo že v torek.

Kot veleva tradicija, vam bomo vse novosti nizali v tem prispevku in po abecednem vrstnem redu. Prispevek se sproti dopolnjuje tako z vsebinami kot s fotomaterialom, zato je vredno nekajkrat dnevno oprezati za novimi informacijami.

Abarth

Pri italijanski tunerski znamki Abarth se očitno še kar niso naveličali boljšati fiata 500. Predstavili so abartha 595 pista, ki ga poganja standardni 1,4-litrski štirivaljnik t-jet, ki premore 117 kilovatov oz. 159 'konjev'. Mala raketa se do stotice požene v 7,3 sekunde.

Alpine

Pri Renaultu so že kar nekaj časa kuhali ponovno rojstvo znamke Alpine. In s katerim modelom bolje obuditi znamko kot z ikoničnim modrim dirkačem iz šestdesetih let – A110, poznanim tudi kot berlinette? Mi nimamo boljše ideje. Motor je seveda sredinsko nameščen, novinec pa se bo zakadil direktno v Porschejevega caymana, katerega si je od vseh konkurentov najbolj nagledal. Gre za pravo reinkarnacijo dirkaške legende. Renault alpine A110 krasijo okretnost, kompaktne mere in nizka teža. Platforma in zgornji del avtomobila sta povsem aluminijasta. Več najdete na tej povezavi.

Aston Martin

Lani so praktično ukradli cel šov tule v Ženevi, ko so pri Aston Martinu predstavili svežega DB11. Tokrat pa ohranjajo interes s personalizacijskim programom Q. Tistemu, ki je personaliziral tega, ki so ga pokazali tokrat na svoji stojnici, je očitno zelo všeč modra. Ne samo, da bodo lahko imeli kupci posebne izdaje modra platišča in luči, na voljo bo še cel kup dodatkov iz karbona, kot so sprednji usmerjevalnik zraka, stranska pragova in nekateri drugi. Notranjost je bolj umirjena s črnim usnjem in modrimi dodatki, oznakami Q na vzglavnikih in vratnih panelih, vsaka izdaja pa prejme še poseben set štirih kovčkov. Kako radodarno. O njem smo pisali tukaj.

Audi

Nasploh je bilo pri Audijevih stojnicah tokrat vse v znamenju rdeče barve. Pohitrili so svoj model A3 sportback, ki sedaj sliši na ime RS3 sportback. Skupno proizvede 294 kilovatov, kar je okroglih 400 'konjev', in 480 Nm navora. Dovolj, da se do sto izstreli v 4,1 sekunde. Že vstopni model se bo lahko pohvalil s črnim usnjem napa na sedežih, digitalnimi merilniki in športnim volanom s prisekanim dnom. Nekako že mora izstopati, če pa morate zanj pljuniti najmanj 54.600 evrov, kajne? Če vas zanima več, kliknite sem.

Nemci so pokazali tudi bolj nabrito in zelo oranžno verzijo športnega koncepta Q8, ki napoveduje SQ8. Koncept Q8 smo videli v Detroitu že v začetku leta in njegova odrezavost se nadaljuje tudi tokrat, vendar z malenkostnimi spremembami. Poganjal ga bo šestvaljni trilitrski motor TFSI, ki bo spojen z 20-kilovatnim elektromotorjem ter električnim kompresorjem za zmanjševanje zamika pri pritisku na stopalko za plin. Behemota, ki bo konkuriral Range Roverju, se lahko nadejamo enkrat prihodnje leto.

Novih audijev A4 smo se na cestah že kar navadili, četudi jih morda ne prepoznamo, ker so skoraj na las podobni prejšnji generaciji. No, kmalu boste začeli videvati še A5, tokrat pa si Nemci predstavili še češnjo na torti - audi RS5, najbolj nabrito izvedenko. Pod pokrovom ropoče novi 2,9-litrski bencinski V6 TFSI z močjo okroglih 450 'konjev' oz. 331 kilovatov in 600 Nm navora. Da se ne bo pomešal med normalne A5, so se napihnili dovodi zraka, zadnji difuzer, res ogromni izpušni cevi in še nekaj dodatkov, ki pripomorejo k vsesplošni agresivnosti. Po novem bo do stotice potreboval 3,9 sekunde, merilnik hitrosti pa se bo ustavil pri 280 kilometrih na uro. Po uradnih podatkih naj bi porabil le 8,7 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Zdaj se lahko pričnete krohotati; vsi vemo, da bo globoko v dvomestnih številkah.

Bentley

Vedno večji in stalen pritisk na proizvajalce, kar se tiče emisij in ekonomičnosti njihovih avtov, jih sili k temu, da se ponovno podajo za risalne mize in pregledajo, kaj se da storiti za manjšo porabo goriva. Ena izmed trenutno najbolj aktualnih rešitev je električni pogon in tudi Bentley je podlegel tem pritiskom, kajti pripeljali so čisto svež koncept, ki sliši na ime EXP 12 speed 6e in je, prav ste uganili, električen. Pri tej prestižni znamki zagreto verjamejo, da mora biti vsak avtomobil, ki ga pošljejo na ceste, ekvivalenten njihovim trenutnim bencinsko gnanim vozilom, torej z enim polnjenjem se mora biti zmožen pripeljati od Londona do Pariza ali iz Milana do Monaka. Hočejo tudi indukcijsko polnjene, ker se jih zdijo kabli neugledni. No, avtomobil je še daleč od proizvodnje, četudi se izgled že zelo bliža končni podobi.

BMW

Teh avtov pa se bo v naslednjih mesecih na naših cestah že trlo. Nikakor ne dvomimo, da bo BMW serije 5 touring, karavan torej, prodajni hit. V primerjavi s prejšnjo generacijo je zrasel v vse dimenzije, daljši je namreč za 36 milimetrov, pa tudi v rit se je zredil, zdaj pogoltne 10 litrov več kot prej, skupno torej 570 litrov. Kar je še vedno malo v primerjavi s karavansko izvedeno mercedes-benza E; v njega lahko stlačimo namreč kar 640 litrov. 

Ni pa to edina novost, ki so jo BMW-jevci pripeljali na tokratni salon. Predstavili so tudi novo izvedenko i8, ki je le še ena v vrsti od protonicov. Kliče se protonic frozen black edition njegova posebnost pa je v črni mat barvi, kombinirani s kovinskimi poudarki. V notranjosti vozila v oči padejo svetlo rumeni kontrastni šivi na sedežih in glavni konzoli. Naslonjala so odeli v antracitne barve, varnostne pasove v sivo, dodani pa so tudi keramični poudarki. Po tehnični plati se ne razlikuje od klasičnega modela BMW i8. Šminka, torej.

Citroën

Da se klasični enoprostorci vsaj za nekaj časa poslavljajo, je jasno že lep čas in novi citroën C3 picasso bo očitno zadnji v dolgi vrsti avtomobilov, ki so se v novi generaciji predstavili kot križanci. Koncept C-aircross je predogled modela C3 picasso, za katerega pravijo, da ima mednarodno naravnano obliko, s katero se bo boril v segmentu križancev. Tukaj najdete še kakšen podatek več.

Dacia

Novi dacia logan MCV stepway je nadgradnja logana MCV in hoče kapitalizirati na prodajnem uspehu sandera stepway. Črna plastika je trenutno popularna, zato se ji niti ne upirajte. Dacie so robustne že same po sebi, s temi dodatki pa boste lahko premagali še kakšen kamen več. Lahko bi rekli, da je logan MCV stepway cenejša interpretacija škode octavia scout.


Dendrobium

Novi batmobil! No, ni res, ima pa tale prav tako zelo kul ime – dendrobium. Singapurski električni koncept s strani Vanda Electrics in Williams Advanced Engineering je tole. Tehnikalije na tej točki niso preveč pomembne, ker je še študija, ampak govorijo o približno 1.500 konjskih močeh. In dveh sekundah in pol do stotice. Kaj sploh pomeni njegovo ime? Streha in vrata se bodo odprli popolnoma sinhronizirano in na teatralen način, odprti avtomobil pa domnevno spominja na popolnoma odprti cvet orhideje vrste dendrobium, ki je v Singapurju avtohtona vrsta. Zdaj veste.

DS

DS7 crossback, ki so ga predstavili Citroënovi žlahtniki, je prestižni SUV z občutkom za detajle. V dolžino meri 4,57 metra, v višino 1,62 metra in širino 1,89 metra. Notranjost pa je tista, ki je še posebej skrbno oblikovana. Gumb sredinskega zaslona je vdelan v kristalno steklo, tipke na sredinski konzoli pa so bile deležne dekoracije clous de Paris, urarske tehnike končne obdelave iz 16. stoletja, ki še danes krasi številne prestižne ročne ure. Znamka DS se sprehaja po tanki črti med modo in avtomobilizimom.

Ferrari

Zbogom, F12, pozdravljen, 812 superfast. Ime namiguje na to, da je zelo hiter, in mi jim verjamemo. Pri Ferrariju so ob razgrnitvi dodali, da je novinec narejen za tiste kupce, ki zahtevajo najzmogljivejše in ekskluzivne ferrarije. Tudi zato se ponaša s 6,5-litrskim bencinskim dvanajstvaljnikom, ki proizvede kar 588 kW (800 KM) moči in 717 Nm navora, zavrti pa se vse do 8.500 vrtljajev. Italijani so na svoj novi izdelek zelo ponosni, saj so ob predstavitvi večkrat povedali, da noben drug avtomobil s spredaj nameščenim motorjem ne premore dobrih 123 'konjev' na liter. Več o rdečem lepotcu si preberite tukaj.

Ford

Ford fiesta, kot veste, spada med tri najbolje prodajane avtomobile v Evropi, zato so pri Fordu nedvomno vložili ogromno truda v razvoj sveže generacije. Model praznuje častitljivih 40 let in so ga prodali v več kot 17-milijonski nakladi. Novinka je postala večja, na voljo bo imela več opreme, varnostnih sistemov in boljših materialov. Slovencem, ki smo jih v zadnjih štirih letih kupili 3.700, bo na voljo nekje sredi leta.

Ampak nas bolj zanima izvedenka ST. Ford fiesta ST v novi generaciji prinaša povsem nov 1,5-litrski trivaljni agregat z 200 "konji", ki bo imel tudi funkcijo izklopa enega valja. Nič kaj športno, kajne? No, pustimo se presenetiti; glede na Fordov športni renome, se verjetno nimamo kaj bati. V športni fiesti bo prvič nabor treh voznih programov, kupci pa boste lahko izbirali med tri- ali petvratno karoserijsko zasnovo.

Honda

Naslednji je pa kultni avto, katerega razgrnitev so čakali vsi pravi oboževalci znamke. Pa ga imamo, serijskega, naslednjega honda civic type-R. Motor ostaja turbobencinski dvolitrski VTEC, je pa bolj nabrit. Avto je širši, daljši, nižji - vse za to, da bo ukradel nazaj rekord za avto s sprednjim pogonom na Nürburgringu. Na prvo žogo bi mu moralo uspeti, čeprav se konjenica ni bistveno povečala. 320 'vrancev' premore oz. 235 kilovatov. Čas do stotice še ni znan, a bo verjetno pod 5,5 sekunde. Več si lahko preberete tukaj.

Manjkal seveda tudi ni NSX, ki ga vidite spodaj v sila eminentni družbi.

Hyundai
 

Pri naslednjem modelu so zopet pomembni le litri. In to ne tisti pod havbo, vendar tam zadaj. 602 oz. 1650 s podrtimi zadnjimi sedeži jih je moč stlačiti notri. Govora je seveda o karavanski izvedenki že znanega novega hyundaija i30 – i30 wagon. O kombilimuzinski različici si lahko več preberete na tej povezavi.

Italdesign

Legendarna avtomobilska dizajnerska hiša Indesign, ki je že od leta 2010 dalje del skupine Volkswagen, je razkrila svoj novi superavto zerouno, in sicer pod znamko Italdesign Automobili Special. Proizvedenih bo le pet enot, s tem modelom pa se vračajo med aktivne butične proizvajalce superšportnikov. Avto je sestavljen na modularni platformi in združuje mešanico aluminija ter karbonskih vlaken, pod pokrovom motorja pa se skriva 5,2-litrski V10, takšen, kot ga najdemo v lamborghiniju huracan ter audiju R8.

Tale koncept pa nas je navdušil bolj kot vsi ostali. V teoriji pride tudi od točke A do B hitreje kot katerikoli avto na salonu. No, če je dosti zavojev vmes, seveda, ker jih enostavno preleti. In če bo dejansko sploh kdaj ugledal tekoče trakove. Pri Italdesignu se igrajo z idejo letečih avtomobilov. Ta pa zmore kar oboje, asfalt mu namreč tudi ni tuj. Potniška kapsula se lahko pritrdi bodisi na cestno platformo s kolesi, ki ni nepodobna 'skejtu' ali pa na zračni modul, ki je podoben dronu in ima štiri propelerje. Zelo primerno so ga poimenovali airbus. Očitno je letalski velikan pozabil zaščititi ime…

Jaguar

Pri Jaguarju poudarjajo, da bo imel I-pace s polno baterijo domet vsaj 450 kilometrov, do 100 km/h pa se bo z mesta lahko pognal v štirih sekundah. Litij-ionska baterija kapacitete 90 kWh bo prebivala med obema osema in bo poganjala dva elektromotorja, ki bosta poganjala vsak po svojo os, moči pa bo za okoli 294 kW (400 KM) in 700 Nm navora. I-pace bo narejen na posebni popolnoma aluminijasti platformi, kompaktna oblika elektromotorjev (234 mm x 500 mm) pa bo kriva za veliko prostora v kabini. Več si preberite tukaj.

Kahn Design
 

Aston martin DB9 volante? Ja in ne. Pri butičnem proizvajalcu Kahn so pošteno predelali to britansko ikono, v tej inkarnaciji pa sliši na ime WB12 vengeance. Ne vemo sicer, komu se bo maščeval, verjetno vsem bogatunom, kajti za lastništvo bo zahteval okoli 300 tisočakov.

Kia

Dame in gospodje, nova kia picanto. Drzen in zabaven mestni avtomobil, kot mu pravijo odgovorni, ima vpadljive linije, zaradi katerih bo na cestah gotovo takoj prepoznaven in nemara celo zaželen. Korejci so pri malčku povečali medosje za 15 milimetrov, tako da skupno meri 2.400 milimetrov, oblikovalci pa so sprednji kolesi postavili bolj naprej, da je tudi sprednji previs krajši, posledično pa deluje bolj športno in ima manjši obračalni krog. Več na tej povezavi.

Lamborghini
 

Noben avtosalon ne bi bil popoln brez kultnega italijanskega proizvajalca Lamborghini. Nekaj več moči, še večji dovodi zraka, oznaka performante in imate recept za rekord na Nürburgringu za serijski avto. 6 minut, 52 sekund je potreboval lamborghini huracan performante, da je prevozil zeleni pekel. To mu je kajpak omogočil še močnejši 5,2-litrski motor V10, ki proizvede 640 'konjev' in oskubljena masa, 40 kilogramov manj tehta zdaj. Do stotice? Pičle 2,9 sekunde.

Land Rover

Govorili bomo o range roverju, da ne bo pomote. Velar je super privlačen novinec, ki se po merah in ceni uvršča med evoqueja in sporta, bo pa najbolj cestni range rover doslej, pravijo razvijalci. Nekoliko na to spominja že drzna oblika, ki je prefinjena zmes terenca in cestnega avtomobila, pri čemer ločena barva strehe še poudarja zelo atletsko postavo. A za razliko od tekmecev, kot so BMW X4 ali mercedes-benz GLC coupe, velar ne pretirava z nizkim zadnjim t.i. 'kupejevskim' delom, pa čeprav je s koeficientom upora 0,32 to najbolj aerodinamičen range rover doslej. Znotraj se bohoti s kar tremi ogromnimi zasloni, vseeno pa izgleda dovolj klasično.

Lexus

Najbolj prestižni lexus do zdaj, LS 500h, so predstavili že na detroitskem avtomobilskem salonu, zdaj pa je na vrsto prišel še hibrid. 3,5-litrski motor V6 z dvema turbinama in dvema elektromotorjema se bohoti pod havbo, temu primerna pa je tudi notranjost, ki je popoln in zelo japonski odmik od nemških dizajnov. Oblikovno je novinec seveda podoben klasični različici, tako da lahko pričakujemo dosti dodatkov iz kroma, ogromno masko in veliko sladkorčkov v notranjosti, tudi sedeže, ki so električno pomični v 28 različnih smeri, za slednje tudi ogrevanje, hlajenje in funkcija masaže. O klasični različici si lahko več preberete tukaj, o hibridni pa tukaj.

Mazda

Pri mazdah zadnje čase skoraj nimamo več kaj grajati in enako je veljalo za aktualno CX-5. No, tole na sliki pa je že nova 900. Slovencev je posadilo prejšnjo v svoje garaže, tanovo pa jih bo zagotovo še več. Samo poglejte ta strupen pogled. Ker želijo aplicirati na bolj premožne kupce, je CX-5 postal malo bolj prefinjen, oblikovno pa spominja na nedavno izdani CX-9. V notranjosti se posodobitev odraža v boljših materialih in večjem naboru opreme, prav tako pa so nadgradili elektroniko in aktivne varnostne sisteme. Še več, v kabini je zdaj tudi nekoliko več prostora.

McLaren
 

Pri McLarnu so začeli že kar z malo tradicijo: na zadnjih štirih sejmih tu v Ženevi so vsako leto predstavili nov avtomobil in leto 2017 kajpak ni izjema. 650S tako nadomešča krasotec 720 S. Saj veste, kaj pomeni ta številka v imenu, ne? Ja, konje, itak. In kaj je še najbolj zanimivo? Merilniki, ki se zasučejo, če želite, da se vam izpisujejo le najbolj osnovne informacije, ko ste na stezi.

Mercedes-Benz

Pri Mercedes-Benzu so na tokratni salon pripeljali celotno floto. Prvi v vrsti je brezstrešna različica kupeja razreda E s platneno streho. Da se odpre ali zapre porabi 20 sekund časa. Nič kaj pretirano razburljivega. Zato pa toliko bolj požene kri po žilah naslednji. To je karavanska verzija AMG-ja E 63. Zmogljivosti ostajajo skoraj enake, kakšno stotinko pri pospeševanju bo pa le treba žrtvovati na račun večjega prtljažnega prostora, ki pri karavanski različici znaša kar 640 litrov; če se podrejo zadnji sedeži, pa kar 1.820 litrov. Ja, toliko tovora lahko nabašete v avto, ki do stotice potrebuje okoli tri sekunde in pol.

A vsem impresivnim številkam navkljub je glavnino pozornosti ukradel naslednji monstrum. Kot veste, je Mercedes-Benzov razred G poseben že kar sam po sebi. Tega so pa v roke zdaj dobili še pri Maybachu in iz njega naredili kabrioleta. Nekaj podatkov: V12, biturbo, 463 kW oz. 630 'konjev', 4x4, skratka vse, kar se spodobi za zver takega kova.

Pri Mercedes-Benzu pa so pripeljali še en kričeč model, ki buri domišljijo. Moramo priznati, da je pri celotnem uredništvu vzbudi zelo primalne instinkte, tiste, ki so nam ostali iz pradavnine. Kar imeli bi ga in dominirali po cesti s to neandertalsko čeljustjo, ki so mu jo nadeli. Aja, oprostite, mercedes-AMG GT concept je to. Pravijo, da je na 90 odstotkih proizvodne različice, kar je glede na trenuten izgled lahko samo dobro.

Mitsubishi
 

Eclipse cross. Gotovo nismo edini, ki Mitsubishiju malce zamerimo, ker so tako ikonično ime pokojnega kupeja in kabrioleta izbrali za novi križanec, vendar sami pravijo, da so to naredili namerno. Želijo nas namreč prepričati, da je novi eclipse cross oblikovan z nekaterimi kupejevskimi linijami, obljubljajo pa tudi športne vozne lastnosti. No ja, bomo videli. V vsakem primeru so oblikovalci avtomobilu nadeli oster obraz s številnimi koti. Kakorkoli že, več si lahko preberete na tej povezavi.

Nissan

Pri Nissanu se tokrat ni dogajalo dosti, omembe vredna je le prenova priljubljenega križanca qashqai. Vizualno so spremembe dokaj zadržane, največ novosti je namreč pod kožo. S tem imamo v mislih predvsem nove asistenčne sisteme, med drugim tudi predstavitev tehnologije ProPilot, ki bo do neke mere omogočala avtonomno vožnjo.

Opel

Novo lastništvo, novo ime. No, ime Opel ostaja, tudi insignia, le grand sport so prilepili poleg. S tem pa se tudi vici na račun zajetnosti oplov končujejo, nova insignia bo namreč za 175 kilogramov lažja od predhodnice. Pa dosti lepša. No, ne da je bila stara grda, nikakor, sam tale je razred više. Aja, če ne veste, skupina PSA Peugeot Citroën je kupila znamko Opel in Vauxhall. 2,2 milijardi evrov so pljunili za njih. Kar pa ne pomeni, da bodo avti drugačni, kot bi od Opla sicer pričakovali, celoten razvoj bodo seveda še vedno imeli v svojih rokah. No, poleg navadne limuzinske različice, so pokazali še karavansko sports tourer. 520 litrov bo mogoče nabasati v prtljažnik.

Že pred časom so pri Oplu naznanili, da bo naslednja generacija modela meriva križanec in ne več mini enoprostornik, niso pa povedali, da bo prejel tudi novo ime. Crossland X tako daje vtis, kot da lahko premaga še tako težak teren, čeprav se bo še vedno najbolje počutil na cestah. Povečana oddaljenost od tal bo po drugi strani še vedno kriva za to, da se bodo zanj odločali tisti, ki jim je to všeč ali po godu. Dolg je 4,21 metra, torej je 160 milimetrov krajši od modela astra, obenem pa je pri višini 1,58 metra tudi 10 centimetrov višji. To pomeni, da je crossland X večji od nissana juke in peugeota 2008, je pa manjši od modelov mokka X in renault kadjar. Več si preberite tukaj.

Pagani

Pagani huayra roadster, torej brezstrešna različica. Nova raketa je s svojimi 1218 kilogrami - za lažjo primerjavo, to je 76 kilogramov manj kot osnovni golf - zmožen ponuditi kar 1.8 G bočnega pospeška. Z veseljem so nam sporočili, da so izpolnili tudi enega ključnih ciljev, in sicer da mora biti roadster lažji od kupeja ter obenem dovolj čvrst, da prenese prej omenjene sile pospeškov. Na voljo bosta dve različni strehi: zelo lahka različica trdega karbonskega pokrivala s centralnim steklenim elementom, ki kabino prekrije hitro, je povsem preprosta za namestitev ter poskrbi za videz kupeja. Druga pa je mehka streha, s karbonom ojačene tkanine, ki se nahaja znotraj vozila in je namenjena urgentni uporabi ob poslabšanju vremena. Razpre se jo ročno v nekaj potezah. Za pogon pa še vedno skrbi 6-litrski Mercedesov V12.

Peugeot

Karavanska oblika shooting brake se očitno res vrača. Peugeot pravi temu konceptu instinct, poanta pri njem pa je super napredna povezljivost in avtonomna vožnja. Pa tudi notranjost nam je znana. Gre za nam omiljeni iCockpit po ekstremni evoluciji.

Pininfarina

Nad dvema avtoma Pininfarine, prestižne italijanske oblikovalske hiše, smo se imeli tokrat možnost sliniti. In ne bi si mogla biti bolj različna. Prvi je hybrid kinetic H600, koncept luksuzne, hibridne in skrajno varčne limuzine. Za drobovje skrbi kitajski Hybrid Kinetic, če bo kdaj ugledal luč sveta, pa vam ne moremo povedati. Drugi pa nam je bil še bolj zanimiv. Razvija ga Pininfarina v sodelovanju s formulaško legendo Emersonom Fittipaldijem. Celoten naziv je konceptnega avtomobila je tako, vdihnite, fittipaldi EF7 vision gran turismo by Pininfarina, mi pa ga bomo klical pa kar fitty. Pomembnejše je, kaj se skriva v drobovju, in sicer atmosferski V8 z nekaj manj kot 600 'konji'.

Porsche

Novi porsche panamera je že stari znanec vseh avtonavdušencev, tole pa je še sport turismo. Karavanski porsche, ja. Roko na srce, izgleda krasno. Prtljažni prostor ponuja 520 litrov prostora, torej 25 več kot klasični panamera, vendar je zaradi drugačno oblikovane strehe možno prevažati večje elemente, prav tako pa sta posledično zadaj večji odprtini za dostop potnikov in več prostora za glave. Aktualna platforma, na kateri je grajen, pa jim omogoča toliko modifikacij, da se celo igrajo še z nekaj drugimi idejami za različne izvedenke panamer. Po tehtnem premisleku, seveda… Več si preberite tukaj.

Renault

Samo izurjeno oko bo opazilo spremembe, ki so jih pri Renaultu namenili prenovljenemu capturju. Večino energije so raje kot v spremenjene panele vložili v več možnosti za personalizacijo. No, nekaj vizualnih sprememb vendarle je ter tu in tam kakšen kos nove tehnologije, med drugim tudi osveženi LED-žarometi. Tudi notranjost je nova, zdaj veliko skladna, armaturna plošča pa se kar zlije s sredinsko konzolo. Dokaj všečno.

Gotovo ste na cestah že videli Renaultov ponesrečen poizkus, ki so mu nadeli ime koleos. Roko na srce, avtomobil se ni dobro prijel, čeprav je nekaterim bil celo tako všeč, da se z njim še danes vozijo naokoli. Francozi so ga zato pred časom nehali prodajati v Evropi, seveda pa prodaje nikakor niso ustavili na Kitajskem, kjer so ga praktično razgrabili, tako so bili navdušeni nad njim. Zdaj prihaja nova generacija, ki so jo ravno zaradi priljubljenosti prve predstavili v Pekingu, seveda pa bo kot največji SUV v ponudbi sedel na vrhu cenika, nad capturjem in kadjarjem, pohvalil pa se bo lahko s praktičnostjo in prostornostjo. Več si preberite tukaj.

Seat

 

Predstavljamo mini leona! Ja, tako bi novo ibizo morali poimenovati pri Seatu, kajti je izklesan leon, ki je izgubil nekaj kilogramov. Pa ne da je kaj narobe s tem, zdaj pač oba izgledata krasno. Kar nas je najbolj navdušilo, je to, da je zdaj v prtljažniku prostora za 355 litrov, kar je za ta razred ogromno.

Subaru
 

Še celo 'hardcore' znamka, kot je Subaru, ne more pobegniti poplavi križancev. Trg jih očitno brezkompromisno zahteva. No, tole je čisto sveži XV, narejen na popolnoma novi platformi, štirikolesni pogon pa bo serijsko. Pri Subaruju se tudi križancev lotijo, kot se zagre. Kajne, renault in ostali?

Suzuki

Pri Suzukiju so nam pokazali novega malčka swift. Pri slednjem so nam v oči padli podatki o varčnosti, saj bi naj klasični 1,2-litrski atmosferski motor, porabil le 4,17 litra na vsakih 100 prevoženih kilometrov. Še bolj varčen bo hibridni swift, ker naj bi v enakih pogojih v povprečju porabil samo 3,65 litra goriva. Za te nizke številke je zaslužna tudi nova tehnološka platforma in uporaba nove tehnologije pri izdelavi karoserije. Več si preberite na tej povezavi.

Škoda

Za Škodo bo ta ženevski avtosalon minil v znamenju osvežitev vsepovprek. Prenovljena sta tako rapid in njegova malce alternativna različica spaceback, octavia je dobila nove razklane žaromete, ki polarizirajo javnost, in do zdaj najmočnejšo izvedenko 245 RS oz. vRS na Otoku, malenkostne osvežitve je bil deležen tudi malček citigo; manjkal pa ni tudi novinec kodiaq v izvedenkah sportline in scout. Še najbolj nas je ogrela tista nabrita octavita, ki zdaj premore, kot ime pove, 245 'konjev' in 370 Nm navora. Do stotice zdaj potrebuje 6,6 sekunde.

Techrules
 

Zaradi takšnih cvetk, kot je tale techrules, zasnovan s strani Kitajcev, je ženevski avtosalon tako poseben. Dostop do notranjosti bo mogoč preko dvižne strehe, ki se bo odprla v stilu letalskih lovcev, po napovedih pa naj bi premogel ogromno moči in vrhunske vozne lastnosti. Med ostalimi podrobnostmi izstopata še posebna LED-žarometa spredaj in vgrajeni vzvratni kameri zunaj, ki nadomeščata vzvratni ogledali. Aja, govora je o več kot tisoč konjskih močeh.

Volkswagen

Volkswagen CC je bil pri nas kar popularen, tole zdaj pa je novi arteon, njegov naslednik. Očitno niso bili zadovoljni s prodajo, sicer mu verjetno ne bi spreminjali imena. Nas pa veseli, da se še vedno znajo pošteno lotiti dizajna in se podati v manj konzervativne vode. Nemci novega fastbacka postavljalo nad passata, kar predvsem pomeni cenovno, glavna novost, ki tudi najbolj bode v oči, pa so tile z masko združeni žarometi. Kot kaže, bodo sčasoma vsi volkswagni izgledali tako. V primerjavi z modelom CC je arteon za šest centimetrov daljši, 1,6 centimetra širši in centimeter višji. Arteon ima v primerjavi z nekdanjim CC kar 13 centimetrov daljšo medosno razdaljo in ta je za pet centimetrov daljša celo od passatove. Več avta za več denarja, torej. Cene še niso znane.

Če ste hoteli biti 70. letih prejšnjega stoletla kul, ste si samo pustili dolge lase, kot to počne naš Iztok, sotrpine natrpali v kultni volkswagen T1 in šli 'kruzat' po Kaliforniji. No, prevrtimo v leto 2022, ko bodo pri Volkswagnu domnevno obudili to zapuščino na podlagi tega koncepta – ID buzz. Takrat bodo ciljali že na 600-kilometrski doseg z enim polnjenjem. Saj je jasno, da je električen, ne? Futurističen dizajn ga izda. Ta koncept je namenjen vsem modernim družinam 21. stoletja, ki dajo nekaj poudarka na naravo, obenem pa hočejo biti kul. Tako vsaj pravijo pri Volkswagnu. 

Volvo

Volvo XC90 je lani požel ogromno zanimanja ob lansiranju na trg, a je za mnoge pač predrag. Zato pa je tu XC60 z nekoliko manjšo ceno, a nič manj hudim izgledom. Tudi za varnost po poskrbljeno v enaki meri, nekatere stvari so celo dodali, kot je samodejno zavijanje okoli ovire v primeru, da se sami ne boste dovolj hitro odzvali. Mogoče vam bo volan zlomil kak noht, a boljše to kot alternativa…

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |