Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vse novosti ženevskega avtosalona

Avtosalon Ženeva 2014

Avtor prispevka: Jure Cehner
Sloviti ženevski avtosalon je odprl svoja vrata. Seveda smo se tudi mi zapodili noter, tako da vas bomo postopoma obveščali o vseh novitetah, serijskih in konceptnih, ki jih tokrat ponosno razstavlja kar 250 znamk in obiskovalcev.
Vse novosti ženevskega avtosalona
Foto: Anže Jereb
4. 3. 2014 ob 14:30
Komentarjev: 0
video salon Ženeva 2014
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Napočil je čas prestižnega avtosalona v Ženevi, kjer se vsako leto srečujejo vse avtomobilske znamke, ki nekaj veljajo. Že od leta 1905 tukaj predstavljajo svoje cestne novitete, tako nove serijske, ki so tik pred splovitvijo v salone, kakor tudi odštekane konceptne projekte. Čisto prvi salon je privabil že kar 17.000 radovednežev, tako da ni čudno, da je danes to eden največjih avtosalonov na svetu. Nekaj let so izpustili, tako da je sedaj 84. zaporedni sejem. Ta avtosalon nekako velja za enakopravno področje, saj Švicarji nimajo lastne avtomobilske industrije. Zanimivo, še tu so nevtralni. 

Pričakovano je letošnji salon v znamenju naprednih tehnologij, ki so v znamenju varnosti in avtonomne vožnje, in električnih pogonov. Zeleni val ni prizanesel niti temu sejmu. Avtosalon poteka v areni Palexpo na vsega skupaj kar 110 tisoč kvadratnih metrih. Čisto vseh modelov, ki so razstavljeni pa je okrog 900. Seveda ta številka obsega vse možne variacije enakih modelov. Kar 250 je različnih znamk in predelovalcev, ki tokrat kažejo svoje mojstrovine. 

Alfa Romeo

Prispevek odpiramo z enim najlepših avtomobilov nasploh, predelano alfo romeo, ki sedaj nosi ime disco volante. Podjetje Touring Superleggera si je za temeljito predelavo izbralo alfino platformo 8c. Oblika je znana, kajne? Gre za poklon discu volante iz 1950, ki smo ga videvali že na prejšnjih salonih, ponavadi v kričeče rdeči barvi, tokraj pa je model manj vpadljiv, vendar nič manj zapeljiv. V tole na sliki je šlo več kot 4000 ur dela, saj je zadeva izdelana v celoti ročno. Cena? Ne vemo, verjetno kolikor se dogovorite, ampak zneski se gibajo od pol milijona zelencev navzgor. V notranjosti ni veliko spremenjeno, namreč še vedno jo poganja enak agregat kot 8c competizione, se pravi 4,7-litrski motor tipa V8, ki jo do stotice izstreli v pičle 4,2 sekunde.

Audi

Audi S1 zna prevzeti krono med turbomalčki. Različici S1 in S1 sportback bo poganjal dvolitrski motor TFSI s 170 kilovati oz. 231 'konji', kar pomeni samo 5,8 sekunde do sto. Izjemno hitro za pritlikavca. Trdijo tudi, da se povprečna poraba ne bo dvignila nad 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov, vendar je slednjo informacijo priporočljivo jemati z zrnom soli. Permanenten bo štirikolesni pogon, menjalnik bo šeststopenjski ročni, imel bo tudi elektronsko zaporo diferenciala, ESC in tako naprej. Skratka, celoviti športni paket, kot se spodobi. O njem smo se že razpisali nekaj časa nazaj, in sicer na tej povezavi

Tretja generacija audija TT je narejena na platformi MQB, na kateri sta narejena tudi novi audi A3 in volkswagen golf. Samo poglejte ta zaslon na instrumentalni plošči. 12,3-palčni zaslon sedaj praktično kar je nstrumentalna plošča. Zato je aramturka še čistejša in veliko bolj elegantna. Manjša teža vozila, daljša medosna razdalja in izboljšana stabilnost, novi TT je izboljšan praktično v vseh aspektih. Samo na dizajnerskem ne, namreč od strani je skoraj na las podoben modelu, ki zapušča prodajne salone. O njegovih tehnoloških novitetah smo pisali že tukaj.

Bentley

4-litrski motor V8, ki so ga predstavili v modelu continental GT, je bilo potrebno posaditi še v nekaj bolj praktičnega. Pri Bentleyju zato predstavljajo štirivratnega flying spur V8, ki so mu dodali dva turbopolnilnika, tako da ima sedaj 507 'konjev' in kar 660 Nm navora. Vse to je dovolj za 5,2 sekunde do stotice in končno hitrost 295 kilometrov na uro. Enako kot model W12 se tudi flying spur bohoti z Bentleyjevim naprednim računalniškim sistemom zračnega vzmetenja. 

BMW

Tule se pa stvari zakomplicirajo. Kar se segmenta tiče. Očitno hočejo, da ste zmedeni, kajti tole je BMW 4 gran coupe, ki je v bistvu štirivratna različica kupejske štirice, ki pa temelji na limuzinski seriji 3. Tako. V bistvu je veliko lepša trojka in konkurent audiju A5. Sicer ima enake dimenzije kot kupe, pa tudi motorji se bodo seveda prenesli. Če se ozremo v Audijev štab, pa zgodba postane znana, saj gre v bistvu za neposredno konkurenco Audijevem naboru avtov z oznako A5. Temeljito smo ga preučili že nekaj časa nazaj, kar si lahko preberete na tej povezavi

Bavarci so predstavili tudi serijo 2 active tourer. Moramo reči, da je BMW-ju lepo uspelo obdržat duh znamke, kljub temu, da so enoprostorniki ponavadi grdi oz. vsaj estetsko ne toliko dopolnjeni kot limuzinske ali kupejske različice. Tole je tudi prvi BMW s sprednjim pogonom in Nemci trdijo, da kar se voznih lastnosti tiče, ostaja čistokrvni BMW. Izboljšave na sprednji premi bi naj poskrbele, da se bo vozil najbolje v razredu. Koncept so v skoraj proizvodni različici predstavili že dve leti nazaj, ko smo o njem pisali tukaj

Bugatti

Prisotnosti dramatičnega bugattija veyron smo navajeni že na vseh večjih salonih pogled nanj nam sploh ni odveč. Še manj odveč bi nam bil, če bi dejansko imeli za pokazati kaj novega, kajti, kar gledamo, je že milijonta edicija tega superšportnika. Tokrat gre za poklon Elisabeth Junek, izvrstni dirkačici z začetka prejšnjega stoletja, ki jo seveda zelo spoštujemo, vendar na tej točki je že jasno, da Bugattiju zmanjkuje idej. Še ime ima zato neumno, kličejo ga, pazite, bugatti veyron grand sport vitesse legend elisabeth junek edition. Avto je enak, kot ga poznamo, torej '1.200-konjski' monstrum s 1.500 Nm navora. Naj že enkrat predstavijo naslednika in s tem novi najhitrejši avto na svetu in bomo srečni. 

Citroën

Novi C1 je od predhodnika daljši samo za dobra 2 centimetra, kljub temu pa lahko brez težav prevaža štiri odrasle osebe, v prtljažnik pa je mogoče spraviti za 196 litrov prtljage. 57 litrov več kot pri predhodniku. Pošten napredek, ni kaj. Pa še veliko lepši je, staremu so se že precej poznala leta. Dobro, razen obrvi nad sprednjimi žarometi, za te nismo prepričani, če so nam povsem povšeči. Uradne fotografije in podatke so razkrili že pred slabima dvema tednoma. Kar je bilo takrat torej že znanega, si preberite na tej povezavi.

Pri Citroënu so poleg novega najmanjšega člana razkrili tudi proizvodno verzijo vozila, ki so ga posrečeno oklicali po bodeči rastlini. Evo, citroën C4 cactus, ki je sila nenavaden in ustvarjen za zaljubljene. Vsaj tako sumimo. Zakaj? Nima sprednjih sedežev, ampak kar zofo. Če dokupite stekleno streho, bo nočno občudovanje zvezd res romantično. Novinec je sicer zahvaljujoč rabi lahkih materialov kar za 200 kilogramov lažji od standardnega C4, medtem ko medosna razdalja pri 2,6 metra ostaja nespremenjena, čeprav je osnovan na manjši karoseriji, ki je podlaga tudi bolj ekstravagantnemu DS3. O njem smo pisali tukaj.

Ferrari

3,8-litrski turbomotor V8, 560 'konjev' pri 7.500 vrtljajih ter 755 Nm navora. To so osnovni podatki novega ferrarija, oklicanega california T. Manjkata še morda 3,6 sekunde do stotice in 316 kilometrov na uro. Sedaj smo dobili najnovejšega predstavnika turboferrarijev, ki je obdržal značilno podobo in zmogljivosti legendarnih in za navadne smrtnike nedosegljivih ferrarijev. Spil bi naj samo 10,5 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je za tak stroj kar težko verjeti. Zaradi vseh teh lastnosti in ekskluzivnosti bo temu avtomobilu sigurno pripadla vloga enega največjih zvezdnikov na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi. Vse podatke smo zbrali že v novici nedavno nazaj, ki vas čaka na tej povezavi.

Ford

Prenovljeni ford focus ponuja še več elegance, veliko več pa je tudi novih tehnologij, ki bodo uspešnemu modelu zagotovile veliko priljubljenost še naprej. Eden izmed takšnih novih sistemov je tudi druga generacija že znane tehnologije ford sync, kjer so omenili novi 8-palčni zaslon na dotik ter izboljšano prepoznavnost glasovnih ukazov. Astin martinovski je sedaj torej tudi focus, oblikovalci so se ob prenovi namreč skoncentrirali predvsem na sprednji del avtomobila, ki je sedaj izražen v podobni maniri kot pri sorodstvu (aktualna fiesta in bodoči evropski mondeo), veliko sprememb pa je tudi na armaturni plošči, ki so jo poskušali narediti bolj elegantno in manj, kako bi se izrazili, napihnjeno. Temeljito smo se o njem razpisali že tukaj.

Predstavili pa so še mustanga, ki ga tako ali tako zaradi medijske pozornosti poznamo tudi že na stari celini. Sedaj nas z ameriškimi mišicami poskušajo privabiti tudi tu in morda jim s tem dobrim 2,3-litrskim turbomotorjem celo uspe. Konkurenco, ki si je izbral, je sicer malce hujša kot čez lužo, namreč tu se bo pomeril z vrstami novih M4 in celo porschejem 911. Ampak tokrat se bolj zanaša na tehnologijo, namreč mustanga so pri Fordu dodobra prevetrili tako odzunaj kot znotraj. Če vam 2,3-litrski agregat ne bo dovolj, bodo za vse nostalgike seveda ponudili še zverini v obliki 5-litrskega V8, ki bo proizvedel kar 528 Nm navora in 313 kilovatov. 

Honda

Široka postava, brutalni zadnji spojler in tunelske izpušne cevi namigujejo na pravi tekmovalni pedigre, ampak pri Hondi pravijo, da gre za 'dirkalni avto za na ceste'. Novi civic type-R, seveda. Da se stvari pošteno premikajo, nas izjemno veseli, namreč Honda je zadnje čase postala malce dolgočasna, saj so večino sredstev namenjali za običajne cestne modele. Tale bo pa vse prej kot to. Serijsko bo namreč opremljen z nastavljivimi blažilniki na zadnji osi in povečana bo čvrstost karoserije. O njem smo pisali že tukaj.

Hyundai

Hyundai je predstavil novo prestižno limuzino genesis, ki jo nekateri kličejo kar južnokorejski mercedes. Hja, na cestah bo res lahko kvarila priokus tudi voznikom najbolj premium znamk. Najmočnejši motor v ponudbi bo kar '425-konjski' petlitrski agregat tipa V8. Sicer pa gre za zelo napreden avto, povezljiv je celo z samsung galaxy gear in očalami google glass. Za doplačilo, seveda. Lastniki teh sodobnih naprav bodo lahko z njimi upravljali avtomobil in ga zaklepali, odklepali ali oddaljeno zaganjali motor preko posebne Hyundaijeve aplikacije. Bo takšna prihodnost vseh vozil? O genesis smo pisali že tukaj, tukaj in tukaj

Lamborghini

Pa ga imamo, pričakovani naslednik osivelega gallarda je končno zapeljal pod žaromete. Ne bo cabrera, kakor se je sprva špekuliralo, ampak huracan. Črka 'h' je nema in ponovno si ime sposoja od nekega ekstra krvoločnega bika. Temu primerne so tudi številke, V10, 448 kilovatov, 560 Nm navora, 3,2 sekunde do stotice in 9,9 sekunde do dvestotice. Pošteni podatki, ki so včasih bili rezervirani za najboljše superšportnike, sedaj pa kar že za vstopni lamborghinijev model. Pogonski gregat je posodobljeni V10-motor, ki ga je že v sebi nosil gallardo, s tem da tokrat izbljuva dobrih 50 'konjev' več. Enako kot predhodnika tudi huracana poganjajo vsa štiri kolesa, vendar tokrat bo prestave pretikal dvosklopčni sedemstopenjski samodejni menjalnik. Več informacij o njem in fotografij najdete na tej povezavi

Koenigsegg

Tale pa kar pomete z vso konkurenco na letošnjem ženevskem avtosalonu. Novi koenigsegg, ki mu pravijo one:1. Ja, gledate kmalu najmočnejši serijski avto na svetu z močjo enega 'konja' na kilogram. Od tu mu tudi ime. Dobro, v naših metričnih konjih jih znese kar 1400, kilogramov pa ima 1340. Pri Koenigseggu ne skrivajo ambicij, da bi one:1 postal najhitrejši hiperšportnik na svetu, vendar konkurenca je vse prej kot lahka. Pri butičnem podjetju pravijo, da jim končna hitrost sploh ni bistvena, saj ne gre za 'dragsterja', tako da ga bo moč pognati samo nekje do 440 kilmetrov na uro. Švedi imajo dobre standarde. Več o njem tukaj

Jeep

Dobro, da se niso odločili obdržati imena jeepster, renegade zveni neprimerljivo bolj surovo. Kar se vseeno nekako ne spodobi za mini križanca, kar je tale jeep. Temelji na novi majhni 4x4-platformi skupine Fiat Chrysler, podal pa se bo direktno v boj z nissanom juke in kio soul. Enako platformo ima tudi Fiat 500L, za kar pa nismo prepričani, da nam je popolnoma všeč. Nam je pa po drugi strani tale agresiven izgled po godu, tako da mu v tržnem boju vseeno pripisujemo dobre možnosti. 

Maserati

Pri Maseratiju so na ženevski avtosalon pripeljali model alfieri koncept, ki igra za podjetje sila pomembno vlogo. Edini kupejski športnik, ki ga proizvajajo je granturismo, ki šteje sedaj že veteranskih sedem let in se stežka spopada z mladostniki, ki jih serijsko proizvajata Aston Martin in Porsche. Maserati letos praznuje 100-letnico delovanja in za počastitev jubileja predstavljajo kupeja, ki bo sicer športno znamko popeljal nazaj na pota stare slave. Po karakterju je koncept precej športnejši od ostarelega granturisma, četudi v sebi nosi enak atmosferski motor tipa V8. Do proizvodne različice se seveda zna še marsikaj spremeniti, med drugim tudi pogonski agregat. Kakorkoli, dejstvo, da se Maserati ponovno spogleduje z dirkalnimi stezami, nam je še kako všeč. 

Mazda

Mazda je predstavila konceptnega malčka, ki bo naslednik mazde2. Ime hazumi, ki v japonščini pomeni “skočiti” ali “planiti kvišku”, po mnenju proizvajalca dobro pristoji prototipni kompaktni kombilimuzini za katero se zdi, da jo kar razganja od energije. Novi prototip, ki ne skriva oblikovne podobnosti z nekaterimi ostalimi modeli znamke Mazda, je grajen popolnoma brezkompromisno v skladu z že znanimi inženirskimi principi, zato ta prototip po mnenju proizvajalca izraža idealno obliko sodobnega mestnega avtomobila naslednje generacije.

Druga svetovna premiera japonskega proizvajalca, znanega po nekonvencionalnih rešitvah, bo novi, čisti dizelski motor skyactiv-D 1,5. Premierni motor je Mazdin, v celoti na novo razviti čisti dizelski motor male prostornine. 

McLaren

Malce slabši od že legendarnega P1, a precej boljši od že tako odličnega 12C bo novi 650S. Pri McLarnu res ne znajo z imeni, ampak znajo pa s tehnologijo. 650 'konjev', tri sekunde do 100, 333 kilometrov na uro, vendar manj emisij kot 12C. Od tega je boljši praktično v vseh pogledih. Kako tudi ne, saj si dele izposojali kar iz superiornega P1 in tega tudi ne skrivajo, namreč oblikovno z večjim bratom še zdaleč ne skriva enake genske zasnove. Modri dirkač tako zapolnjuje vrzel med 12C in P1. Vrzel, ki je verjetno niti ni bilo potrebno zapolniti, a vendarle imate sedaj možnost, da malce več denarja dobite veliko več glasbe. Podatke so na medmrežje poslali že nekaj časa nazaj, o njih pa smo pisali na tej povezavi

Mercedes-Benz

Eden izmed bolj dramatičnih debitantov je bil na avtosalonu nedvomno nemški namrščen novinec. Očitna zamenjava za odhajajočega CL je končno tu. In kakšen prihod je to, kajne? Od konceptne različice, ki smo jo občudovali ne davno nazaj, se ta S coupe skoraj ne razlikuje. Na voljo je tudi s kristali Swarovski v žarometih. Gre ideja avta kot statusnega simbola že predaleč? Kakšna Kim Kardashian zagotovo ni takšnega mnenja. Ob splovitvi v drugi polovici letošnjega leta bo kupejski razred S na voljo s samo enim motorjem, in sicer 4,7-litrskim biturbo V8, ki bo proizvedel največ 335 kilovatov oz. 455 'konjev' in 700 Nm navora. Večjega nabora se verjetno lahko nadejamo v 2015. Sicer je naphan s kopico novih tehnologij, med drugimi bo omogočal aktivno nagibanje v ovinkih. Kot motor, tako je. Več si preberite na tej povezavi

Mini

Tale novi koncept karavanskega minija, ki mu pravijo clubman, bo obdržal čudno deljiva vrata prtljažnika, s katerimi se je ponašal predhodnik, ovrgli pa so t.i. samomorilska zadnja vrata, ki so bila samo na desni strani. Ja, tisto je bilo šele čudno. Kakorkoli, kljub temu, da izgleda še precej konceptovsko, pravijo, da gre za bolj ali manj končno različico. Ponaša se z večjo prostornostjo v kabini, kakovostnejšimi materiali in popolnoma novo BMW-jevo platformo, ki se v koncernu uporablja za vse avte te velikosti s sprednjim pogononom. 

No, en drugi mini pa cilja na čisto drugo ciljno skupino med njihovimi kupci. Tisto, ki jim čudna skedenjska vrata prtljažnika clubmana ne pomenijo kaj dosti. John cooper works concept je najbolj nabrita verzija minija, ki jo poganja kar 230 'konjev', kar je 40 več od cooperja S. Gre za dvolitrski BMW-jev motor, ki sicer poganja tudi verzijo S, vendar je tu precej bolj navit.

Nissan

Nenavaden Nissanov koncept bladeglider v celoti poganja elektrika in izgleda res čudno. Kar je še najboljše, morda se bo res proizvajal v roku treh let. Navdih za dizajn so našli v modelu deltawing, ki sodeluje v dirkah Le Mans. Tisti proizvede nekaj čez 300 'konjev', tale jih pač ne bo. Pravijo celo, da bi znal biti prvi avto z elektromotorji znotraj koles. Japonci so z bladegliderjem želeli na novo začrtati že močno zasidrane koncepcije, ki jih imamo glede avtomobilov nasploh. Izboljšana aerodinamika na račun našpičene oblike in popolnoma nič emisij sta bila dva izmed ključnih faktorjev ob pričetku načrtovanja. O njem smo se razpisali že na tej povezavi, ko je bil uradno razkrit. 

Malce bolj adrenalinski je pa nissanov izdelek, ki ga sicer že dobro poznamo, saj smo ga vozili. Nissan GT-R nismo končno prihaja v Evropo, tako da nam bo tudi na stari celini ob pospeških lahko uničeval obrazne poteze. Pomembnejše so spremembe v podkožju. Podvozje je tristopenjsko nastavljivo in odslej bolj udobno, kadar to želite, krmilni mehanizem je pri manjših hitrostih lahkotnejši, a še bolj natančen pri višjih, in pogon so optimizirali do te mere, da mu noben tekmec ne seže do kolen. Ob njegovi mendarodni predstavitvi smo se odzvali na povabilo in se odpravili na daljno Japonsko, kjer se je z njim podil naš Anže. Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da je bil nad dvema sekundama in pol, kolikor traja pospešek do stotice, precej navdušen. Njegov prispevek najdete na tej povezavi

Japonci so se odločili tudi njihovega majhnega križanca juke. Po štirih letih je bil tudi že skrajni čas. Spremembe so predvsem spredaj in zadaj, maska je morala pošteno stopiti v korak s časom in tudi je. Motorna paleta je tudi osvežena, največja novost pa je verjetno 1,2-litrski turbobencinski motor, ki bo nadomestil že kar precej dotrajani 1,6-litrski štirivaljnik.

Opel

Avto, ki je prvotno modni dodatek, je dobil še »terensko« različico. Opel rocks združuje dva različna svetova, je kvazi offroad in kabriolet. Ampak dejansko nobeden od teh. Da ni terenec, je jasno, kabriolet pa tudi ni, saj je streho mogoče samo potegniti nazaj. Ta se zloži v petih sekundah s pritiskom na gumb in sestoji iz treh slojev. Ima avto pa dodelano vzmetenje in prilagojen krmilni mehanizem, tako da se bo lahko povzpel tudi na kakšen ne preveč strm in valovit klanec. Med drugimi boste lahko znotraj izbrali tudi temnorjave sedeže s svetlomodrimi šivi, 'infotainment' sistem intellilink, ki vključuje 7-palčni zaslon na dotik in ki se bo povezoval z vašim pametnim telefonom, bodisi androidom ali pa katerem z operacijskim sistemom iOS. O njem smo pisali že na tej povezavi

Še ena, malce bolj zanimiva novost na salonu, pa je astra OPC extreme, ki je tudi najhitrejša astra doslej. Gre za derivat astre OPC cup, dirkalnika vztrajnostnega prvenstva na Nürburgringu. Dvolitrski turbobencinski motor proizvede več kot 300 konjev, je za kar 100 kilogramov lažja od »klasične« OPC in do stotice rabi manj kot šest sekund. Brutalno. Pri Oplu pravijo, da brezkompromisnost športnega kupeja OPC ectreme temelji v dirkaški tehnologiji namenjeni uporabi v vsakdanjem prometu in občasnim obiskom legendarnega dirkališča Nürburgring Nordschleife. Ko je bila prvič predstavljena spletu, smo jo seveda ulovili na tej povezavi

Peugeot

Pričakovano je letošnji evropski avto leta prejel tudi karavansko različico. Peugeot 308 SW bo imel 610-litrski prtljažnik. To je edini podatek, ki vas bo zanimal, ker če ne rabite prostora, boste itak izbrali lepšega kombilimuzinskega. 610 litrov je spodobna prostornina, ki novinca postavlja ob bok aktualnima golfu variant in škodi actavia. Večji prtljažnik zaenkrat obljublja honda civic tourer, ki bi se naj bohotil s kar 624 litri. Kar pa bomo seveda še videli. Peugeot 308 SW je dolg 4,58 in visok 1,47 metra, prtljažni prostor pa se ponaša tudi s povsem ravnim dnom in praktično možnostjo podiranja zadnjih sedežev z eno potezo kar iz prtljažnika. Na naših cestah ga bomo zasledili v poletnih mesecih. 

Porsche

Eden izmed Porschejevih modelov je bil 919 hybrid, ki ga vidite na sliki. Seveda gre za čistokrvnega dirkalnika, ki pa nosi v sebi zelo zanimiv motor tipa V4 z dvema litroma delovne prostornine. Proizvede približno 500 'konjev', kar je za peresno lahko karoserijo več kot dovolj. Vse to pri največ 9.000 vrtljajih. Seveda ima notri še elektromotor, ki odvečno energijo, ki se realizira v obliki toplote iz izpušnih plinov in kinetični energiji, ki se sprošča med zaviranjem, shranjuje za težke čase. Za pospeške, seveda. Gre za sistem, ki je precej podoben modelu 918. Pravijo, da je 919 njihov najhitrejši mobilni laboratorij in nasploh najbolj kompleksen dirkalni avto, ki so ga pri Porscheju ustvarili. 

Qoros

Tale avto je kombilimuzinska izvedba najbolj varnega avta leta 2013 v Evropi. Ta častni naziv je prejela limuzinska izvedba qorosa 3. Tale na slikah ima seveda enake gene, samo previsa so mu spredaj in zadaj skrajšali za 17 centimetrov. Novi so sicer tudi maska motorja, odbijač, meglenke, C-strebrička in nove barvne kombinacije v notranjosti. Qoros 3 je nabit z novimi tehnologijami, med drugim bo imel že v osnovni opremi tudi 8-palčni zaslon, občutljiv na dotik, ki bo upravljal z avdiokomponentami in navigacijo. Celoten sistem pa bo povezan še z internetom, tako da bo lahko voznik kar med vožnjo sporočal svoja mnenja, občutke in tudi slike na razna socialna omrežja. Sedaj, ko je njegova sestra dosegla tako odlične rezultate na testiranjih, bo kitajski prodor v Evropo precej lažji, ker so Kitajci dokazali, da so sposobni zelo hitrega učenja in prenosa znanja in tehnologij od že uveljavljenih znamk. O njem smo pisali že v začetku leta, in sicer na tej povezavi.

Renault

No, po tistem spletnem striptizu, ki so ga pri Renaultu zasnovali prek Twitterja, si ga lahko slečenega ogledamo še tukaj. Slovenski avto v Ženevi, pa ga imamo. Twingo je obdržal precej dizajerskih potez koncepta twin'run, ki je bil podoben pokojnemu renaultu 5. Dobro, če smo pošteno zamižali. Malček bo imel motor zadaj pod prtljažnikom, kar je zelo zanimivoin kar jim je omogočilo, da so armaturno ploščo in celotno kabino pomaknili bolj naprej, kar pomeni več prostora za potnike. Francozi celo trdijo, da se bohoti s prostornino, ki smo je sicer vajeni pri predstavnikih višjega razreda. Malček je pomemben v globalnem merilu, vendar za našo podalpsko državico pa še toliko bolj. Novomeški Revoz bo namreč zaradi proizvodnje obeh malčkov (proizvaja se namreč skupaj z novim smartom, s katerim si deli platformo) zaposlil dodatnih 270 delavcev, kar je za naše razmere veliko. O novem twingu smo se razpisali, ko so ga pri Renaultu na očeh širnega medmrežja slekli, prispevek pa si lahko preberete na tej povezavi

Rolls Royce

Pri Rolls Royce imajo očitno drugačno percepcijo časa, kajti njihovi modeli ponavadi ostanejo aktualni desetletje ali več. Rolls royce ghost je bil splovljen sicer leta 2009, vendar očitno je čas za prenovo. Series II je tako tokrat samo osvežen in nabasan z novo tehnologijo, motor pa ostaja isti. Ta pa tako ali tako ni potreboval popravkov, namreč 6,6-litrski dvanajstvaljnik s 570 'konji' je, recimo, dovolj. Še vedno cilja na poslovneže najvišjega kova, saj pri znamki pravijo, da je ghost namenjen podjetnikom, ki sredi zaposlenega in povezanega sveta iščejo oazu miru, da lahko v miru opravljajo svoje posle. Zato je še posebej dobro zvočno izoliran.

Seat

Rekord na slovitem dirkališču Nordschleife je stvar, ki so jo želi verjetno vsak proizvajalec športnih avtov. In rekord sedaj drži seat leon cupra. Podrl je rekord spredaj gnanega avtomobila za 10 sekund, tako da zdaj znaša 7:58.4, se pravi slabih 8 minut. Za avto, ki ima 206 kW, 280 'konjev', in je zelo uporaben vsak dan, sila presenetljivo. Evropejci imamo na izbiro celo pet vrat, vendar trivratni leon je precej agresivnejši na prvi pogled, kar se take zmogljivosti enostavno spodobi. 

Subaru

Za prave turbonavdušence je novica o tem modelu vedno razburljiva. Subaru predstavlja novo imprezo WRX STI, ki že spet na daljavo daje vedeti, da z njo ni šale. 4-litrski motor tipa bokser z dvema litroma in pol prostornine in 227 kilovatov to potrjujejo. Zlata kolesa ostajajo, prav tako ogromno zadnje krilo, ki se ga ne bi sramovali niti kakšno letalo. Zlata platišča BBS in pa tale relijasta modra barva so pa omejeni samo na prvih 1000 proizvedenih vozil, saj gre za omejeno izdajo STI launch edition. 

Manj agresiven je pa tale njihov koncept - viziv 2. Dizelskemu 1,6-litrskemu bokserju tu delajo družbo kar trije elektromotorji, dva samo za zadnji kolesi. Gre za križanca, ki bo zamenjal ostarelo tribeco, ime pa so premeteno skovali iz angleškega izraza 'vision for innovation', ki v prevodu pomeni vizija za inovacije. Gre za pogled v prihodnost Subarujevega oblikovalskega jezika in tehnologij, ki se jih v takšni ali drugačni obliki lahko nadejamo. Oblikovno nam je zelo všeč, ampak deluje še precej konceptovsko, tako da se bo do proizvodnih trakov še drastično spremenil.

Škoda

Pri Škodi nismo navajeni čustvenih izdelkov, s tem konceptnim modelom visionC pa igrajo ravno na čustva. Ne skriva podobnosti z audijem A7, mogoče celo A5 sportback. Dejstvo je, da avtomobil, ki ga proizvajalec označuje kot 5-vratni kupe, predstavlja naslednjo evolucijsko stopnjo v razvoju sodobnega Škodinega oblikovanja. Dobro, oblika je res lepa, kar pa je pomembno, je, da jo lahko poganja bencin ali plin. Za premikanje tega prototipnega avtomobila, zasnovanega na osnovi že znane hišne MQB (Modulare Querbaukasten) tehnološke platforme, ki jo je prispevala aktualna octavia, so Čehi uporabili bivalentni 1,4-litrski bencinski TSI motor s 110 'konji', ki lahko deluje tudi na stisnjen zemeljski plin (CNG). Zelena ji kar ustreza, moramo reči. O njej smo pisali že tukaj

Volkswagen

Oblikovno se popularni polo bliža večjemu bratu golfu. Tudi pri tej prenovi je vse v detajlih, namreč na prvi razen sprednje maske ni veliko novega. Nemci trdijo, da z novim polom v razred malčkov vnašajo nove standarne, predvsem kar tehnologij in udobja tiče. Med drugim polo sedaj kupcem ponuja aktivni radarski tempomat, ki je zmožen vozilo popolnoma ustaviti in speljati, in pa sistem večnaletnega zaviranja. Slednji poskrbi, da se ob nesreči avto zaustavi in tako prepreči nadaljnje nalete. Osvežena je seveda tudi bera motorjev, tako da so sedaj vsi opremljeni s sistemom start & stop. Docela nov agregat, ki bo v ponudbi, bo turbobencinski motor s tremi valji in litrom delovne prostornine ter 66 kilovati. Poraba slednjega naj bi znašala 4,1 liter na na 100 prevoženih kilometrov, vsega skupaj pa bo v ozračje izpustil 94 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. 

V Volkswagnovem kotičku smo zasledili še golfa GTE plug-in hybrid. Gre seveda za hibrida in po našem mnenju je bil zanj že kar čas. Poganjata ga seveda dva motorja: 110-kilovatni turbobencinski 1,4-litrski TSI in 75-kilovatni električni agregat. Samo s pomočjo 130-kilogramske baterije bo šel največ 130 kilometrov na uro, kar sploh ni slabo. Napajal se bo pa kar pod sprednjim logotipom VW, kar je dobrodošla podrobnost. 

Volvo

Med množico novosti, ki privabljajo obiskovalce letošnjega avtomobilskega salona v Ženevi, je tudi novodobna, trenutno samo prototipna reinterpretacija legendarnega serijskega volva, ki simbolizira enega izmed najpomembnejših predstavnikov elitne kategorije pravih športnih karavanov (kombikupe), znanih predvsem po britanski oznaki 'shooting-brake'. Tehnično enak kupejskemu konceptu, vendar nad pasom precej drugačen. No, pa rjav je. Zaenkrat mu pravijo estate koncept. Imena seveda ne bo obdržal, če bo splovljen, je pa odvisno od tega, kako bo mimoidočim tukaj všeč. Pa nam, novinarjem, seveda. O uporabnem in prestižnem športniku smo pisali na tej povezavi

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 7 urami  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |