Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dirka za spremembe

Continental & Extreme E

Avtor prispevka: Continental
Lahko bi rekli, da je bila Mikaela-Ahlin Kottulinsky rojena za motošport. Njen dedek Freddie Kottulinsky je edini Šved, ki je kdaj zmagal na dirki Pariz-Dakar, njena mama Susan je zmagala na evropskem prvenstvu v reliju in njen oče Jerry Alin na švedskem mladinskem prvenstvu v reliju.
Dirka za spremembe
Foto: Continental
15. 7. 2020 ob 5:00
Komentarjev: 0

27-letna Švedinja je osvojila naslov edine zmagovalke skandinavskega prvenstva turnih avtomobilov.

- Moja ekipa in sodelujoči partnerji so vedno verjeli vame in videli moj potencial. Ko pa sem zmagala, so tudi ostali in tisti, ki niso videli celotne slike od znotraj, opazili moj potencial in me začeli spoštovati enako kot vse ostale voznike – ne le kot žensko voznico. Seveda so mi s tem začeli namenjati pozornost tudi mediji, zaradi česar je moje ime postalo obče znano, to pa mi je vsekakor pomagalo vzpostaviti nove povezave in seči dlje, tako da sem postala testna voznica za Continental in prvenstvo Extreme E.

Odraščali ste v družini dirkačev. Je to za vas pomenilo več prednosti ali več težav pri izbiri kariere?

- Prednost pri izbiri, saj so me seveda podpirali, včasih pa tudi težave, saj gre ravno za to, da dobro poznajo to dejavnost in so mi zato ravno oni vedno postregli z najbolj neizprosnimi in iskrenimi kritikami. Po drugi strani je seveda tudi to lahko prednost, saj moramo konec koncev vsi slišati resnico, če želimo napredovati.

Prvenstvo Extreme E, na katerem boste prihodnje leto sodelovali, je vodilno po enakosti spolov v motošportu. Ali to pomeni, da motošport odslej ne velja več za izključno moški šport?

- Rekla bi, da smo na tej poti, vendar še nismo dosegli tega cilja. Vedno trdim, da lahko postaneš najhitrejši voznik le, če imaš podporo in zaupanje! Če ne dobiš priložnosti, da razviješ in nato pokažeš svoj polni potencial v najboljšem možnem okolju, kar zadeva ekipo in sodelujoče partnerje, je pot na vrh izjemno težka ali celo nemogoča. V zadnjem času pa smo lahko videli, da so mnoge ekipe stavile na dirkačice in da so mnoge dirkačice dokazale, da si to priložnost zaslužijo. Smo torej na poti v svet, v katerem nas dojemajo kot enakovredne v enem od redkih športov, v katerih smo to dejansko lahko, in program za enakopravnost v prvenstvu Extreme E je pomemben korak proti temu cilju.

Kakšna je razlika med tekmovanjem na dirkališču in tekmovanjem Extreme E?

- Zagotovo obstaja velika razlika. V primerjavi z dirkalnikom se avtomobil namreč obnaša povsem drugače – hod vzmetenja pri vozilu Odyssey 21 je namreč 385 mm in vzmetenje je povsem drugačno kot pri običajnem dirkalnem avtomobilu (in cestnem avtomobilu). Tudi proge bodo drugačne. Sicer bomo dirkali na tako imenovanem dirkališču, vendar bodo to bolj točke, ki jih bo treba prevoziti, in ne natančno določena proga, po kateri bi morali. In nenazadnje – zagotovo bomo dirkali po asfaltu! Dirkali bomo po različnih podlagah, vse od grobega grušča do blatnega peska in puščavskega okolja. V prvenstvo Extreme E bo zajeto vse! Toda vsa prizadevanja za hitrost, trud ekipe, strast in želja zmagati bodo enaki!

Električnega športnega terenca ODYSSEY 21 je imelo doslej čast preizkusiti le malo ljudi. Kot testna voznica pri Continentalu, ki je uradni dobavitelj pnevmatik in soustanovitelj tekmovanja, ste bili med temi redkimi izbranci. Kako je bilo?

- Enkratna izkušnja, vendar je bilo obenem presenetljivo vse pod nadzorom. Avtomobil je ogromen, a ko sem ga vozila, sem hitro dobila tisti občutek, ki ga vedno iščeš, da si eno z avtom. Da je obnašanje avtomobila predvidljivo, zato da lahko načrtuješ, ga imaš pod nadzorom in zato voziš tako hitro, kot je mogoče. Vsekakor je navdušujoča tudi hipna polna moč, vendar ga je tudi izjemno dobro voziti in usmerjati v želeno smer. Ko voziš z največjo hitrostjo, je seveda zelo pomembno, da se lahko zaneseš na pnevmatike avtomobila, in tu je vskočilo podjetje Continental, kjer so zasnovali pnevmatike, ki se odlično prilagodijo vsaki podlagi.

Poleg tega, da služi kot platforma za enakopravnost in promocijo elektrifikacije, prvenstvo Extreme E poudarja tudi posledice podnebnih sprememb na lokacije dirk, ki ga sestavljajo. Nam lahko poveste malo več o lokacijah?

- Vse lokacije odražajo različna področja in teme posledic podnebnih sprememb. Senegal prinaša refleksijo o naših oceanih in plastiki v njih, Grenlandija o ledenikih, ki se talijo, Amazonija o uničenju deževnega gozda in požarih, Savdska Arabija pa o svoji puščavi. Najbolj razburljiv del prvenstva Extreme E pa sta skupina znanstvenikov, ki bo obiskala vse dogodke in tam zbirala podatke, in programi, ki bodo predstavljali zapuščino tega projekta. Ti programi bodo pripravljeni posebej za vsako od lokacij s ciljem izboljšati in podpirati te lokacije v njihovih konkretnih okoliščinah. Videti te lokacije bo zanimivo, bojim pa se, da tudi strašljivo, saj bomo videli, kaj za naš svet pomenijo podnebne spremembe. Ampak ravno to je cilj – ne le, da to spoznamo, temveč da tudi ukrepamo za boljšo prihodnost!

Omenja se, da nekateri morebitni dirkači prihajajo iz Formule E, nam lahko poveste kaj več?

- Trenutno je k Extreme E pristopila le ena voznica, in sicer Sara Price, ki je že pri rosnih osmih letih začela graditi kariero na enduro motorjih in ima naslov 19-kratne državne prvakinje v tej disciplini. Predpisi določajo, da mora imeti vsak avtomobil v vozniški ekipi moškega in žensko in zanimivo bo spremljati, kako so ekipe razmišljale pri izbiri svojih dirkačev. Dirkač bo odpeljal en krog, nato se bosta med seboj zamenjala in nadaljevala dirko, kar pomeni, da bosta v tekmovanju izjemno pomembna ekipno delo in sposobnost hitrega prilagajanja posameznim lokacijam.

Motošport velja za ekstremni šport, kar tudi je. Ena napaka lahko dirkača veliko stane. Ste se že kdaj znašli v nevarnem položaju, kjer ste se bali za življenje?

- V letu 2017 sem imela hudo nesrečo, zasukalo me je pri 240 km/h in nato sem s 120 km/h trčila v zid. Ko sem v tistem trenutku zagledala nebo, sem se vsekakor ustrašila, kaj se bo zgodilo, in od takrat naprej sem sklenila, da bom vozila le takrat, ko bom pomirjena in ko bom poznala obnašanje svojega avtomobila. Kot sem že rekla, moram se počutiti eno z avtom.

Katera je najpomembnejša lekcija, ki ste se je naučili o motošportu?

- Hm, ne vem, če lahko na tej točki svoje kariere že govorim o najpomembnejši lekciji, toda ena od zelo pomembnih je bila, da stvari ne gredo vedno po načrtih, toda če ostanem iskrena in še naprej verjamem vase in ohranim vero, se bodo stvari uredile in na koncu bo vse dobro, včasih celo še boljše.

Kaj je Extreme E?

Extreme E is je prvenstvo, na katerem električni športni terenci tekmujejo na nekaterih najbolj odročnih delih sveta, kjer se neposredno borijo z najbolj ekstremno naravo. Tekmovanje se začne 20. marca 2021 z vožnjo po peščeni saharski krajini, nato se v maju seli v Senegal. Avgust je rezerviran za grenlandske fjorde, v oktobru pa se bomo podali v amazonske tropske gozdove. Zadnja destinacija je Walvisbaai oziroma Zaliv kitov v Namibiji. Kar zadeva tekmovalce, sta poleg že omenjenih dirkačic možna voznika za Extreme E tudi Sebastian Ogier, večkratni zmagovalec svetovnega prvenstva v reliju Mednarodne avtomobilistične zveze, in Bruno Senna, ki je dobro znan iz Formule E, Formule 1 in svetovnega vzdržljivostnega prvenstva Mednarodne avtomobilistične zveze. Med ljudmi, ki so že testirali električni športni terenec ODYSSEY 21, je tudi legendarni relijski dirkač in zvezdnik YouTuba Ken Block.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 tedni  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |