Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zadnji pravi avtohtoni kupe znamke SEAT

Seat 1200/1430 sport bocanegra

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Do leta 1986, ko je znamko SEAT prevzel avtomobilski koncern Volkswgen, smo znamko povezovali predvsem z licenčnimi fiati, čeprav so Španci kupcem že takrat ponudili tudi nekaj serijskih modelov-
Zadnji pravi avtohtoni kupe znamke SEAT
Foto: SEAT
8. 11. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Eden takšnih je tudi legendarni SEAT 1200/1430 sport 'Bocanegra'. Zgodba o tem avtomobilu se je začela odvijati že proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja, vendar ne v Španiji, temveč v Nemčiji, kjer so NSU-jevi konstruktorji in oblikovalci iskali primerno nadomestilo za že rahlo zastareli serijski model tip 110/1200 C (1965-1970). Med tedanjimi predlogi oblikovalcev se je znašel tudi prototipni NSU nergal, ki ga oblikoval Italijan Aldo Sessano. Sessano je takrat ustvaril privlačni 3-vratni in 4-sedežni kupe (dolžina: 3704 mm, širina: 1620 mm, višina: 1150 mm) z dvižnim parom prednjih glavnih žarometov ter pogonskim sklopom modela tip 110/1200 C, posledično se je nergalov pogonski sklop skrival v zadku. Čeprav so bili Nemci nad to idejo, ki so jo dokončno realizirali v italijanski karoserijski delavnici Eurostyle (Torino), navdušeni, je nergal ostal samo v prototipni fazi, ker je znamko NSU v tem obdobju (leta 1969) kupila znamka Audi, kjer niso imeli prav nič posluha za kompaktni italijanski kupe prototip, so pa vseeno dovolili njegovo predstavitev obiskovalcem torinskega avtomobilskega salona leta 1970.

Nastanek SEATA 1200/1430 je na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja sprožil Antoni Amat, tedanji tehnični direktor španskega podjetja Inducar (Industrias de la Carrocería), kjer so izdelovali nekatere serijske sestavne dele Seatovih avtomobilov. Amat se je ob tem povezal s človekom (Günter Óistrach), ki je imel veliko vpliva na odločitve tedanjega vodstva znamke SEAT. Skupaj sta uspela prepričati vodstvo v smiselnost takšnega avtomobila za znamko SEAT, ki je za realizacijo projekta kasneje najelo špansko podjetje Terrasa, kjer so morali opraviti tehnično prilagoditev prototipnega nergala, čeprav so se španski inženirji na začetku ukvarjali z idejo o sprejetju nemške zasnove (zadaj vgrajen pogonski sklop in zadnji pogon). Na koncu je obveljala ideja o spredaj vgrajenem motorju in prednjem pogonu. Ob tem so Španci uporabili tehnološko platformo seata 127 (licenčni fiat 127) v povezavi s pogonskimi sklopi seata 124 (licenčni fiat 124). Tako se je leta 1975 rodil SEAT 1200/1430 sport, ki si je med ljudmi zaradi karakterističnega prednjega dela karoserije kmalu pridobil ljudsko ime 'Bocanegra' (črna usta).

Nergalov prehod v serijsko proizvodnjo na začetku leta 1976 je prinesel tudi nekoliko spremenjene mere karoserije (dolžina: 3670 mm, širina: 1554 mm, višina: 1250 mm, medosna razdalja: 2225 mm, masa avtomobila: 810 kg) ter odsotnost tretjih (prtljažnih) vrat. Kupci so imeli na izbiro samo dva pogonska sklopa. V primeru različice 1200 se je pod motornim pokrovom skrival 1,2-litrski bencinski štirivaljnik iz modela 124-D. Ta motor, ki so ga vgrajevali tudi v 3-vratni kombikupe (seat 128/3 alias fiat 128 3P), je lahko mobiliziral 49 kW (67 KM) pogonske moči pri 5800 vrtljajih v minuti ter 92 Nm motornega navora pri 3800 vrt./min. Tako motoriziran seat je lahko drvel z največ 160 km/h (0-100 km/h: 14,5 sekunde). Obstajala pa je tudi verzija 1430 z motorjem seata 124-D special, kjer je vgrajeni 1,4-litrski bencinski štirivaljnik lahko mobiliziral 2 'konja' več kot v limuzini. Razpoložljivih 57 kW (77 KM) pri 5600 vrt./min. ter 115 Nm motornega navora pri 2800 vrt/min. je pognalo 'črna usta' do največje hitrosti 165 km/h (0-100 km/h: 11,7 sekunde), posledično je takšen seat na cestah lahko izzival tudi voznike tedanjih BMW-jev 315 (154 km/h), 316 (160 km/h) in 318 (165 km/h).

SEAT 1200/1430 sport 'Bocanegra' (1975-1981) znamki SEAT ni prinesel ravno veliko dobička, ker je nastalo samo približno 19.000 primerkov (izdelali so 11.619 primerkov različice 1200 in samo 7.713 primerkov različice 1430) tega kompaktnega in lahkega španskega kupeja, ki do današnjih dni še ni dobil spodobnega naslednika (3-vratna ibiza ni kupe, temveč kombilimuzina …). Bolj pomembno je bilo njegovo poslanstvo, ker so Španci s tem avtomobilom dokazali, da znajo misliti z lastnimi glavami in posledično ustvariti dober in privlačen avtomobil, ki so ga ponujali tudi nemškim kupcem (nemška prodajna cena leta 1979: 10.690 (1200) odnosno 11.490 (1430) nemških mark). Za informacijo morate vedeti, da so si kupci ob obisku tedanjega nemškega podjetja Vetrieb Promotor, ki je poleg obeh kupe seatov Nemcem in Nemkam prodajalo tudi poljske fiate, lahko za odštetih 8.990 nemških mark omislili tudi novo zastavo 1100 super (47 kW/64 KM).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |