Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Evropska verzija afriškega avtomobila

Evum a-Car 4x4

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Leta 2016 so strokovnjaki Tehnične univerze v Münchnu predstavili koncept enostavnega, striktno električno gnanega lahkega gospodarskega vozila, ki so ga Nemci prvotno razvili za potrebe Afričanov.
Evropska verzija afriškega avtomobila
Foto: Evum
12. 9. 2019 ob 8:08
Komentarjev: 1

Sedaj se je v Frankfurtu pojavila evropeizirana verzija tega vozila, ki ga lahko že naročite. Nemška ideja glede nastanka enostavnega in posledično resnično ekološko usmerjenega ter tudi cenovno sprejemljivega striktno električno gnanega gospodarskega vozila odstopa od današnjih avtomobilskih smernic, ki proizvajalcem ob proizvodnji terensko orientiranih avtomobilov (prava terenska vozila z ločeno vozno šasijo in nanjo poveznjeno karoserijo, SUV-ji in 'šišmiš' kreacije (oblikovni križanci)) v kombinaciji s čedalje večjimi karoserijskimi merami ter posledično čedalje večjo maso nalagajo vgradnjo čim večje količine elektronike, ker so se Nemci očitno naučili zgodovinskih lekcij, pridobljenih ob Hitlerjevem napadu (22. junij 1941 - operacija Barbarosa) na nekdanjo Sovjetsko zvezo.

Takrat so sovjetski konstruktorji dali Nemcem tri pomembne tehnične lekcije (položno nameščen oklep na tankih, široke tankovske gosenice in zanesljivost delovanja orožja in tehnike v neidealnih klimatskih in ostalih pogojih), zato ste v starejših nemških avtomobilskih katalogih ob opisu pregovorno enostavnega in legendarno robustnega ruskega terenskega vozila znamke UAZ (model 469 'Tundra') lahko prebrali, da gre za vozilo s konstrukcijsko enostavnostjo (ta prinaša tudi enostavnost popravil, poleg tega se stvar, ki ni vgrajena v vozilo ne more pokvariti), ki meji že na genialnost.

Zakaj so nemški novinarji opevali enostavnost ruskih konstruktorjev? Ker jim je bilo za razliko od današnjih konstruktorjev in novinarjev jasno, da boste ob vožnji po neskončnih brezpotij daleč stran od kakšne civilizacije zelo težko našli kakšen Boschev servis za pokvarjeno elektroniko vašega terenskega vozila, ki je seveda zasnovana tako, da je sami sploh ne boste mogli popraviti. S tem bo najverjetneje zapečatena tudi vaša usoda, ker pač nimate avtomobila, ki ga na koncu sveta lahko popravi kakšen tam živeči kovač ali pa podoben rokodelec.

V skladu s takšnim razmišljanjem so Nemci ob sodelovanju z Afričani (konstruktorji iz Gane, Kenije, Nigerije in Tanzanije) pred nekaj leti razvili prvi vozni prototip modela a-Car, ki bi se na podlagi vgrajene špartanske opreme in enostavne zasnove lahko res okitil z oznako 'lightweight'. Sedaj smo dobili verzijo (dolžina: 4,1 metra, širina: 1,5 metra, višina: 2 metra, masa vozila: približno 1100 kg) za pomehkužene in razvajene evropske kupce, ki nam Evropejcem deluje veliko bolj domače, ker se je evropski a-Car v pogledu oblikovanja močno oddaljil od 'afriškega polizdelka', namenjenega predvsem tamkajšnjim kmetom, gozdarjem in majhnim obrtnikom.

Tudi serijska evropska verzija modela a-Car, ki bo kupcem na voljo v drugi polovici leta 2020, nagovarja podoben segment kupcev, istočasno pa tudi javne komunalne službe, ker je takšen striktno električno gnan kompaktni 'mini-tovornjak' z uporabno nosilnostjo ene tone zelo primeren za uporabo v mestih in ostalih urbanih sredinah. Povsem enak kot pri afriškem prototipu iz leta 2016 pa ostaja vgrajeni pogonski sklop (dva elektromotorja, vsak lahko mobilizira 10 kW pogonske moči), kjer vsak izmed vgrajenih elektromotorjev premika samo eno pogonsko os. Na ta način se ta simpatični 'Afronemec' lahko pohvali z oznako 4x4.

Vgrajeni pogonski sklop ga lahko požene do največ 80 km/h, zaloga električne energije v vgrajenih akumulatorjih pa bo zadostovala za največ 200 (100 km v primeru manjšega paketa akumulatorjev) prevoženih kilometrov. Nemci bodo uporabnikom ponudili najmanj tri tipe možnih karoserijskih nadgradenj prostora za tovor, v Frankfurtu se je predstavila samo 'Pritsche' različica, ki ji bosta kmalu sledila tudi 'kiper' (prekucnik) in pa furgon (zaprt tovorni prostor). Nemci so na njihovi spletni strani že pričeli sprejemati rezervacije (prednaročila) za ta avtomobil, ki bo kupcem na voljo leta 2020. V Nemčiji bo domači kupec za takšen 'mini-tovornjak' odštel točno 34.391 evrov (tovarniška cena brez dajatev: 28.900 evrov).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Gare....se za v predelavo v avtodom ni....tle ne mores niti spat zadaj ce bi naredu plac k je premajhno hahaha lol
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 13 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |