Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Motiviran razvoj športnih avtomobilov

Nemške srebrne puščice

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V medijih boste lahko našli nešteto člankov, kjer njihovi pisci pridno malikujejo uspehe legendarnih nemških 'srebrnih puščic' (dirkalniki iz koncernov Auto Union in Mercedes-Benz) pred drugo svetovno vojno, ob tem pa 'pozabijo' omeniti vpliv Adolfa Hitlerja na nastanek tedaj nepremagljivih nemških dirkalnikov.
Motiviran razvoj športnih avtomobilov
Foto: Splet
7. 9. 2019 ob 5:00
Komentarjev: 3

Sodeč po zapisih znanega nemškega avtomobilističnega novinarja (Hanns-Peter von Thyssen und Bornemisza) je imel Adolf Hitler ogromno zaslug za nastanek tedanjih nemških dirkalnikov, ker so ga tedanji nemški avtomobilistični veljaki (pri tem je prednjačil predvsem Ferdinand Porsche) že leta 1934 prepričali, da mu razvoj zmogljivih pogonskih sklopov za dirkalne avtomobile lahko zelo koristi pri njegovem načrtovanem zavzetju sveta, ker bi takšne konstruktorske izkušnje in spoznanja lahko kasneje uporabili pri razvoju in izdelavi primernih pogonskih sklopov za letala, plovila, tanke in ostala vojaška transportna in bojna sredstva.

Hitler, ki je bil po duši 'die-hard fan' znamke Mercedes-Benz, se je posledično nagibal k temu, da bi tej znamki avtomobilov namenil izdatno uradno finančno pomoč (1 milijon 'Reichsmark') nemške države pri premagovanju tedanjih italijanskih, britanskih, francoskih in ostalih tekmecev na dirkalnih stezah, poleg tega bi bili nemški zmagovalci po vsakem uspešnem nastopu na dirkalnih stezah še dodatno finančno nagrajeni s strani nemške države. Ker se Ferdinand Porsche v tistem obdobju (leta 1928 so se razšli po sodni poti, s poravnavo) ni več preveč dobro razumel z vodilnimi pri znamki Mercedes-Benz, je leta 1934 na enem izmed srečanj s Hitlerjem predlagal spremembo njegove donatorske ideje, ker je Porsche zagovarjal idejo o delitvi Hitlerjeve donacije med tedaj novim koncernom Auto Union in že uveljavljenim koncernom Mercedes-Benz, istočasno mu je predstavil tudi idejo o dirkalniku z vgrajenim 16-valjnim pogonskim sklopom.

Po navedbi ene izmed prič (Ghislaine Kaes, nečak Ferdinanda Porscheja), ki je bila pogosto prisotna na takšnih srečanjih, je bil Hitler popolnoma prevzet nad takšnim mogočnim pogonskim sklopom in je Porscheju ter spremljevalcem dostikrat celo namenil približno triurno pozornost, ker so ga zelo zanimali detajli in samo delovanje takšnega orjaškega pogonskega sklopa. Na podlagi takšnih srečanj in prejetega državnega denarja so si konstruktorji v obeh nemških avtomobilskih koncernih lahko privoščili bogato izmenjavo idej in izdelavo številnih prototipov, ki so na koncu pripeljali do nastanka zmagovitih 'srebrnih puščic' (auto union tip A, B, C in D ter mercedes-benz W25, W125, W154, W165 in T80). O takšni finančni spodbudi s strani države, ki bi jim na koncu zagotovila tehnološko superiornost, so tedanji italijanski, britanski in francoski proizvajalci dirkalnikov lahko samo sanjali.

Na koncu velja omeniti še zanimivo anekdoto, ki trdi, da je bil nastanek prvega tekmovalnega avtomobila s sredinsko nameščenim pogonskim sklopom (auto union tip A (1934)) samo sad nepravilnega tolmačenja Porschejevih načrtov s strani nemških obrtnikov, ki so poskrbeli za nastanek prvega takšnega voznega prototipa, ker se na originalnih načrtih Ferdinanda Porscheja baje vidi, da je Porsche razvijal klasični dirkalnik (motor spredaj, pogon zadaj), ne pa vozila s sredinsko nameščenim motorjem. Koliko je v tej navedbi resnice, ne bomo nikoli izvedeli. In ko smo pri znamki Porsche, velja razjasniti še zmoto, ki je aktualna v teh dneh, ob nenadni smrti moža (Ferdinand Piëch), ki je močno zaznamoval delovanje koncerna Volkswagen.

V večini medijev lahko preberete, da je Ferdinand Piëch najbolj zaslužen za nastanek prvega audija quattro. Resnica, ki jo je podal eden izmed pravih poznavalcev nemške avtomobilske industrije ('turbo guru' Friedrich Indra), je drugačna, ker je za nastanek ideje o 4x4 audiju v resnici zaslužen samo Walter Treser, Piëch se je v tem primeru samo okitil s tujim 'intelektualnim perjem'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
To ni Cadillac mr.
(pred 1 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Od kdaj je cadillac nemski?
(pred 1 tedni )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Legenda pa je ta avto
(pred 2 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |