Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Oživitev manjkajočega člena

Bentley corniche saloon by Mulliner

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Praznovanje stoletnice obstoja znamke so Britanci popestrili z oživitvijo manjkajočega veznega člena, ker so ga v drugi svetovni vojni izgubili v enem izmed nemških bombnih napadov na francoski Dieppe.
Oživitev manjkajočega člena
Foto: Bentley
12. 8. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 3

Prva ideja o oživitvi napredne Bentleyeve limuzine se je pojavila že leta 2001, ko se je Ken Lea (britanski avtomobilistični zgodovinar in eden izmed bivših direktorjev znamke Bentley) odločil, da bo skušal oživiti izgubljeni prototipni corniche s pomočjo originalnih sestavnih delov modela '4 ¼ Litre' (1936-1939), ki so jih pri znamki Bentley hranili vse do leta 1970. Na začetku se je s tem projektom (zbiranje potrebnih sestavnih delov in originalnih tehničnih skic in risb …) ukvarjala samo peščica prostovoljno zbranih ljubiteljev vozil te znamke, leta 2008 se je projekt dokončno ustavil, ker je zmanjkalo denarja. Takrat so jim pri znamki Bentley, kjer so slišali za njihovo idejo, priskočili na pomoč s solidno odmerjeno finančno injekcijo, ki je v prostorih karoserijske delavnice Ashley & James omogočila začetek izdelave nove nosilne lesene strukture karoserije, oblečene v aluminij, medtem ko so originalno vozno šasijo že od leta 1939 hranili pri znamki Bentley. Leta 2018 so se pri znanki Bentley odločili, da naj celotni postopek oživljanja tega pomembnega avtomobila prevzamejo strokovnjaki podjetja H. J. Mulliner & Co., predvsem zaradi tega, ker so želeli, da se ta prelomni bentley pojavi na letošnjem praznovanju stote obletnice znamke.

Za nastanek bentleya corniche je zaslužen predvsem grški dirkač André Embiricos, ker je v drugi polovici tridesetih let prejšnjega stoletja financiral izdelavo legendarnega unikatnega športnega bentleya ('4 ¼ Litre Embericos Pourtout Coupe'), ki so ga leta 1938 na osnovi vozne šasije modela '4¼ Litre' oblikovali in tudi dokončno izdelali Francozi (Georges Paulin & Carrosserie Pourtout). Ta, aerodinamično optimirani kupe je takrat požel ogromno odobravanja javnosti in zaposlenih pri znamki Bentley, ker so bili prepričani, da bi morala njihova znamka, ki je v oktobru leta 1939 načrtovala predstavitev novega serijskega modela (MkV saloon), pokazati veliko več poguma pri oblikovanju avtomobilov, ker je bil napovedani 'MkV saloon' oblikovan staromodno, v stilu starejših modelov iz poznih dvajsetih in zgodnjih tridesetih let prejšnjega stoletja. Tedanje vodstvo znamke Bentley je zaradi tega odobrilo nastanek voznega prototipa z oznako corniche, kjer so posnemali francoske ideje na področju aerodinamike, tudi tokrat so lahko karoserijo iz aluminija izdelali v Parizu (Carrosserie Vanvooren). Posebnost prototipa z oznako corniche je nekoliko lažja jeklena vozna šasija modela 'MkV saloon' (1939-1941) z vgrajenim modificiranim pogonskim sklopom, zato je corniche na testiranjih z lahkoto dosegel hitrost v območju 160 km/h, poleg tega so pri izdelavi karoserije uporabili 'pillarless' (odsotnost B stebričkov) koncept.

V juliju leta 1939 se je prototipni corniche podal na obsežna testiranja v Francijo, vendar ni imel sreče, ker ga je ob vožnji v tedanjem javnem prometu poškodoval nek francoski avtobus. Avtomobil so vrnili v karoserijsko delavnico Vanvooren, kjer so ga popravili. 8. avgusta leta 1939 ga je prevzel Bentleyev tovarniški testni voznik, ki se je z njim še isti dan zapletel v novo prometno nesrečo, po kateri je prototipni corniche pristal v jarku in ob tem zadel še drevo. Ker so Britanci želeli predstaviti avtomobil na tedanjem pariškem avtomobilskem salonu, ki so ga organizatorji zaradi izbruha druge svetovne vojne kasneje odpovedali, so Britanci takrat organizirali hitro reševanje ostankov avtomobila, ki je predvidevalo ponovno ločitev vozne šasije in karoserije. Medtem ko je imela vozna šasija srečo, da se je lahko kmalu vrnila v Crewe, karoserija ni imela te sreče, ker so jo po doživeti nesreči dostavili lokalnemu kleparju, ki jo je po izvedenem popravilu poslal v pristanišče mesta Dieppe, kjer je zaradi administrativne napake obtičala med kupi ladijskih tovorov. Ko so nemški bombniki kasneje napadli mesto Dieppe, so Nemci ob tem uničili tudi karoserijo prototipnega bentleya, ki se je sedaj vrnil v polnem sijaju.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
La croisant
(pred 4 tedni )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Poglej si logo na 13. sliki
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
To ni bentley ampak Bugatti LaCroisant
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |