Kot kažejo pretekle izkušnje, se tega začnemo resno zavedati šele takrat, ko smo sami ali pa nekdo od naših bližnjih soočeni z omejitvami, ko tudi najbolj samoumevne aktivnosti postanejo vse prej kot enostavne. Tu na pomoč priskoči Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Republike Slovenije Soča, ki je kot osrednji zdravstveni zavod v državi odgovoren za opravljanje najzahtevnejših nalog na področju rehabilitacije po poškodbah ali boleznih. Mednje sodi tudi varno vključevanje invalidov v promet.
Da bo zahteven proces v prihodnosti vsaj malce bolj enostaven, bo po novem skrbela tudi toyota auris, prilagojena ljudem z gibalnimi omejitvami. Gre za donacijo podjetja Toyota Slovenija inštitutu URI – Soča, ki skupaj z Avto-moto zvezo Slovenije (AMZS) že dlje časa sodelujeta v projektu Mobilnost za vse. Donirano hibridno vozilo je opremljeno s samodejnim menjalnikom, še bistveno bolj pomembno pa ročico BDF., ki paraplegikom, lažje oviranim tetraplegikom, bolnikom s cerebralno paralizo in nekaterim drugim v prvi vrsti omogoča varno vožnjo, v drugi pa potrebno svobodo.
Ročica BDF., ki je rezultat slovenskega podjetja Brend7 in o kateri smo več zapisali na tej povezavi, je v zadnjih letih postala najpogostejša predelava, ki omogoča svobodo vsem, ki ne morejo uporabljati nog, imajo pa neovirano ali delno ovirano delovanje rok. Čeprav gre na pogled za zelo preprosto mehansko rešitev, smo to lahko v praksi že preizkusili in potrdili trditve uporabnikov, ki pravijo, da je enostavna za uporabo, za nameček pa je lahko prilagojena še vsakemu posamezniku.
Na dogodku, na katerem je Toyota skupaj s partnerji podarila omenjeno vozilo, je bil navzoč tudi japonski veleposlanik Masaharu Yoshida, ki meni, da so tovrstna sodelovanja izjemnega pomena za krepitev vezi med državama. Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Soča med drugim sodeluje tudi s Toyotinim centrom za razvoj robotike Toyota Partner Robot (TPR), kjer so specializirani za razvoj in proizvodnjo rehabilitacijskih naprav, kar je k že tako dobremu sodelovanju le dodatno pripomoglo.
Po podatkih inštituta danes pri nas živi že 170.000 invalidnih oseb, od tega jih je več kot pet tisoč priklenjenih na invalidski voziček. Vozi jih več kot polovica, kar je resen problem, saj še dolgo nazaj nismo imeli niti ene specializirane avtošole, ki bi izobraževala te voznike, še večji problem pa inštitut vidi v zaznavi podobnih težav, s katerimi se invalidi soočajo dnevno. AMZS se kot partner projekta s pomočjo podobno predelane toyote auris že loteva rešitve prvega, URI – Soča pa bo lahko z novo pridobitvijo že skozi sam proces rehabilitacije osebam na invalidskem vozičku pomagal, da se bodo lahko le-te čimprej vrnile nazaj za volan.