Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvi serijski audi s hitrim zadkom

Audi 100 coupe S

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Letos mineva 50 let od predstavitve legendarnega Audijevega kupeja, ki je še vedno eden izmed najbolj elegantno oblikovanih serijskih modelov znamke, njegova 'fastback' zapuščina pa je vidna predvsem pri aktualnih 5-vratnih 'nekupejih' kot sta A5 in A7 sportback.
Prvi serijski audi s hitrim zadkom
Foto: Audi
18. 4. 2019 ob 5:00
Komentarjev: 3

»Pri evropskih podanikih Forda in General Motorsa smo se pred leti navadili na hitro in poceni potomstvo karoserij. Nekaj bolj ali manj preprostih potez, ki od stilistov komajda zahtevajo kakšno večjo brihtnost, od orodjarjev pa nekaj nadur pri izdelovanju kalupov za stiskanje pločevine - pa je program tovarne razširjen še na kupe! Tak surogat je - tako lahko preberemo v prospektih - namenjen kupcu s posebnimi zahtevami. Resnica pa je bila v večini primerov le ta, da je kupec odštel nekaj dodatnih bankovcev, ne da bi dobil kaj prida več kot v 'hitri zadek' (fastback) potlačen zadnji, gornji del karoserije in po možnosti nekaj manj zraka in prostora na zadnjih sedežih. Taki 'športniki po sili' so se kupcem kaj kmalu priskutili.« Tako je ob testiranju audija 100 S coupé za tedanjo revijo Avto Magazin zapisal legendarni jugoslovanski novinar Tom Pleterski, ker so tedanji novinarji za razliko od številnih aktualnih novinarjev razumeli pravi pomen pojmov kot sta kupe in 'fastback' in posledično v vsakem štirikolesniku s 'hitrim zadkom' niso prepoznali pravega kupeja, ker 'hitri zadek' ni nekaj, kar si lastijo samo kupeji, temveč splošna dobrina, ki jo povezujemo tudi z limuzinami in kombilimuzinami. Zapis, ki ga je pred približno 50. leti ustvaril Tom Pleterski, pa bi z lahkoto uporabili tudi ob opisovanju današnjih modnih SUV 'nekupejev', ki v resnici niso nič drugega kot 'visoko nasajene' 5-vratne kombilimuzine z rahlo potlačenimi strehami.

Za nastanek prvega serijskega audija s 'hitrim zadkom' je zaslužen predvsem Ludwig Kraus, tedanji Audijev glavni konstruktor, ki kot pravi samski moški ni nikoli maral avtomobilov z več kot enim parom bočnih vrat, zato je proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja ukazal hišnim oblikovalcem, da ustvarijo kupe različico modela 100, ki so ga kupcem do takrat ponujali samo v dveh karoserijskih različicah (2- in 4-vratna 'notchback' limuzina z identično medosno razdaljo: 2675 mm). Za preoblikovanje klasične limuzine v elegantni kupe je bil zadolžen legendarni oblikovalec Hartmut Warkuß, ki je zaključil kariero pri koncernu Volkswagen šele leta 2003. Če želite ustvariti pravi kupe, potem morate spremeniti medosno razdaljo. Tega zlatega pravila glede oblikovanja pravih kupejev so se takrat držali tudi Nemci, ker ima kupe občutno krajšo medosno razdaljo (2560 mm) in tudi krajšo (4398 mm) karoserijo kot 2-vratna športna limuzina ter klasična 4-vratna limuzina (dolžina in medosna razdalja v milimetrih: 4590 / 2675). Poleg tega je 4-sedežni kupe tudi nižji (limuzina/kupe: 1421/1370), ponuja pa tudi manjši prtljažnik s 'samo' 500 litri prostornine. Med premium lastnostmi pa lahko omenimo višjo poprečno porabo goriva (na testu revije 'Auto, Motor & Sport' je popil povprečnih 14,4 litra goriva), ker je za premožne to povsem nepomembna kategorija. Za to je zaslužen vgrajeni 1,9-litrski bencinski štirivaljnik, ki je uporabniku ob povezavi s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom lahko ponudil 85 kW (115 KM) pogonske moči pri 5500 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran 4-sedežnik je lahko dosegel največjo hitrost 185 km/h (0-100 km/h: 10 sekund). Posebej velja omeniti tudi lahkotnost takšnega audija, ki je v današnjih časih nekaj nepredstavljivega, ker znaša masa takšnega športnega audija samo 1100 kg.

Za tiste, ki si leta 1969 niso mogli privoščiti elegantnega kupeja, so imeli pripravljeno 2-vratno športno limuzino, ki je kupcu ponudila nekaj v stilu kupejev, čeprav ob tem 2-vratna limuzina ni bila nič cenejša od 4-vratnih bratov. Vendar vam 2-vratna limuzina ni mogla zagotoviti ekskluzivnosti kupeja, ki je zaradi visoke prodajne cene privabil samo 30.787 od skupnih 827.000 kupcev audija 100 iz prve generacije. Leta 1971 si je nemški kupec lahko omislil novi audi 100 že za 10.320 nemških mark, ob tem velja omeniti, da je bila prodajna cena povsem enaka, ne glede na število karoserijskih bočnih vrat. Za podobno vsoto denarja si je nemški kupec takrat lahko omislil novo 2-vratno športno limuzino znamke BMW (1602, spiritualni predhodnik serije 3: 10.250 nemških mark). V obeh primerih je bil kupec deležen iste pogonske moči (62 kW/85 KM). Za audi 100 S coupe je moral odšteti najmanj 14.400 nemških mark. Za ta denar ste takrat dobili tudi nov BMW 2000 (4-vratna limuzina, spiritualni predhodnik današnje serije 5).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ceprav ni nikjer alike zadka...lahko bi jo dodali mar ne?
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drgac nism ljubitelj krip...ampak tale auto je usecen
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Hitrim zadkom je reku hahah
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 1. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |