Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvi serijski audi s hitrim zadkom

Audi 100 coupe S

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Letos mineva 50 let od predstavitve legendarnega Audijevega kupeja, ki je še vedno eden izmed najbolj elegantno oblikovanih serijskih modelov znamke, njegova 'fastback' zapuščina pa je vidna predvsem pri aktualnih 5-vratnih 'nekupejih' kot sta A5 in A7 sportback.
Prvi serijski audi s hitrim zadkom
Foto: Audi
18. 4. 2019 ob 5:00
Komentarjev: 3

»Pri evropskih podanikih Forda in General Motorsa smo se pred leti navadili na hitro in poceni potomstvo karoserij. Nekaj bolj ali manj preprostih potez, ki od stilistov komajda zahtevajo kakšno večjo brihtnost, od orodjarjev pa nekaj nadur pri izdelovanju kalupov za stiskanje pločevine - pa je program tovarne razširjen še na kupe! Tak surogat je - tako lahko preberemo v prospektih - namenjen kupcu s posebnimi zahtevami. Resnica pa je bila v večini primerov le ta, da je kupec odštel nekaj dodatnih bankovcev, ne da bi dobil kaj prida več kot v 'hitri zadek' (fastback) potlačen zadnji, gornji del karoserije in po možnosti nekaj manj zraka in prostora na zadnjih sedežih. Taki 'športniki po sili' so se kupcem kaj kmalu priskutili.« Tako je ob testiranju audija 100 S coupé za tedanjo revijo Avto Magazin zapisal legendarni jugoslovanski novinar Tom Pleterski, ker so tedanji novinarji za razliko od številnih aktualnih novinarjev razumeli pravi pomen pojmov kot sta kupe in 'fastback' in posledično v vsakem štirikolesniku s 'hitrim zadkom' niso prepoznali pravega kupeja, ker 'hitri zadek' ni nekaj, kar si lastijo samo kupeji, temveč splošna dobrina, ki jo povezujemo tudi z limuzinami in kombilimuzinami. Zapis, ki ga je pred približno 50. leti ustvaril Tom Pleterski, pa bi z lahkoto uporabili tudi ob opisovanju današnjih modnih SUV 'nekupejev', ki v resnici niso nič drugega kot 'visoko nasajene' 5-vratne kombilimuzine z rahlo potlačenimi strehami.

Za nastanek prvega serijskega audija s 'hitrim zadkom' je zaslužen predvsem Ludwig Kraus, tedanji Audijev glavni konstruktor, ki kot pravi samski moški ni nikoli maral avtomobilov z več kot enim parom bočnih vrat, zato je proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja ukazal hišnim oblikovalcem, da ustvarijo kupe različico modela 100, ki so ga kupcem do takrat ponujali samo v dveh karoserijskih različicah (2- in 4-vratna 'notchback' limuzina z identično medosno razdaljo: 2675 mm). Za preoblikovanje klasične limuzine v elegantni kupe je bil zadolžen legendarni oblikovalec Hartmut Warkuß, ki je zaključil kariero pri koncernu Volkswagen šele leta 2003. Če želite ustvariti pravi kupe, potem morate spremeniti medosno razdaljo. Tega zlatega pravila glede oblikovanja pravih kupejev so se takrat držali tudi Nemci, ker ima kupe občutno krajšo medosno razdaljo (2560 mm) in tudi krajšo (4398 mm) karoserijo kot 2-vratna športna limuzina ter klasična 4-vratna limuzina (dolžina in medosna razdalja v milimetrih: 4590 / 2675). Poleg tega je 4-sedežni kupe tudi nižji (limuzina/kupe: 1421/1370), ponuja pa tudi manjši prtljažnik s 'samo' 500 litri prostornine. Med premium lastnostmi pa lahko omenimo višjo poprečno porabo goriva (na testu revije 'Auto, Motor & Sport' je popil povprečnih 14,4 litra goriva), ker je za premožne to povsem nepomembna kategorija. Za to je zaslužen vgrajeni 1,9-litrski bencinski štirivaljnik, ki je uporabniku ob povezavi s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom lahko ponudil 85 kW (115 KM) pogonske moči pri 5500 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran 4-sedežnik je lahko dosegel največjo hitrost 185 km/h (0-100 km/h: 10 sekund). Posebej velja omeniti tudi lahkotnost takšnega audija, ki je v današnjih časih nekaj nepredstavljivega, ker znaša masa takšnega športnega audija samo 1100 kg.

Za tiste, ki si leta 1969 niso mogli privoščiti elegantnega kupeja, so imeli pripravljeno 2-vratno športno limuzino, ki je kupcu ponudila nekaj v stilu kupejev, čeprav ob tem 2-vratna limuzina ni bila nič cenejša od 4-vratnih bratov. Vendar vam 2-vratna limuzina ni mogla zagotoviti ekskluzivnosti kupeja, ki je zaradi visoke prodajne cene privabil samo 30.787 od skupnih 827.000 kupcev audija 100 iz prve generacije. Leta 1971 si je nemški kupec lahko omislil novi audi 100 že za 10.320 nemških mark, ob tem velja omeniti, da je bila prodajna cena povsem enaka, ne glede na število karoserijskih bočnih vrat. Za podobno vsoto denarja si je nemški kupec takrat lahko omislil novo 2-vratno športno limuzino znamke BMW (1602, spiritualni predhodnik serije 3: 10.250 nemških mark). V obeh primerih je bil kupec deležen iste pogonske moči (62 kW/85 KM). Za audi 100 S coupe je moral odšteti najmanj 14.400 nemških mark. Za ta denar ste takrat dobili tudi nov BMW 2000 (4-vratna limuzina, spiritualni predhodnik današnje serije 5).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Ceprav ni nikjer alike zadka...lahko bi jo dodali mar ne?
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Drgac nism ljubitelj krip...ampak tale auto je usecen
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Hitrim zadkom je reku hahah
(pred 3 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 urami  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |