Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Praznovanje treh pomembnih obletnic

SEAT & Techno Classica 2019

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Včeraj so se v Essnu odprla vrata letošnjega, že enaintridesetič izvedenega salona Techno Classica Essen, kjer se je s tremi pomembnimi jubileji predstavila tudi španska znamka SEAT, ker letos mineva že 50 let od prvega milijona serijsko proizvedenih seatov.
Praznovanje treh pomembnih obletnic
Foto: SEAT
11. 4. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 1

Leto 1969 pa ni zaznamoval samo tedanji proizvodni rekord, temveč tudi predstavitev dveh takrat popolnoma novih serijskih modelov znamke SEAT. Tako bodo obiskovalci letošnjega sejma starodobnikov in eksotičnih avtomobilov lahko spoznali Seatov tedanji nišni model v obliki resnično kompaktnega športnega dvoseda z oznako 850 sport spider, ki je do današnjih dni edini takšen športni seat v celotni zgodovini te znamke. Avtomobil (dolžina: 3820 mm, širina: 1500 mm, višina: 1219 mm, medosna razdalja: 2027 mm, masa avtomobila 735 kg), ki so ga Španci pričeli izdelovati leta 1969, predstavlja licenčno različico druge modelne generacije tudi pri nas dobro znanega fiata 850 sport spider (1968-1973). Za obliko tega elegantnega športnega avtomobila, ki so ga Španci izdelali v zelo majhni nakladi (do konca leta 1972 je nastalo samo 1746 primerkov španskega spiderja …), je poskrbel slavni Giorgetto Giugiaro v času, ko je bil zaposlen pri oblikovalski hiši Bertone. Bivšim prebivalcem in prebivalkam Jugoslavije je dobro znan tudi vgrajeni pogonski sklop iz tega seata, ker je njegova osiromašena različica poganjala tudi yugo 45 ter tudi 'eksotični' model znamke Zastava z oznako yugo uno 45. V jugoslovanskih izdelkih je 0,9-litrski bencinski štirivaljnik iz fiata 850 lahko mobiliziral samo 33 kW (45 KM) pogonske moči pri 6000 vrt./min., v primeru italijanskih in španskih kupe in spider modelov je vgrajeni pogonski sklop ob povezavi s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom lahko mobiliziral 43 kW (52 KM, odnosno 58 ameriških SAE 'konj') pri športnih 6500 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran spider je lahko drvel z največ 150 km/h (0-100 km/h: 18,9 sekunde). V Nemčiji, kamor znamka Seat ni izvažala tega modela, ste leta 1971 za takšnega spiderja odšteli malenkost manj denarja (7.420 nemških mark) kot za fiata 124 special (1,4-litra 51 kW/70 KM, 7.560 nemških mark), ki je posodil pogonski motor tudi naslednjemu španskemu junaku naše zgodbe.

Govorimo pa o Seatovem derivatu fiata 124, ki se je pojavil leta 1969 kot 'premijska' verzija seata 124. V bistvu je model 1430 samo španska verzija fiata 124 special, ki smo ga prvič spoznali že v oktobru leta 1968. Španci so pri modelu 1430 vseeno poskrbeli za nekoliko drugačen videz vozila, ker ima seat 1430 oblikovane prednje luči v stilu fiata 124 special T (1,4-litra, 59 kW/80 KM), spremenjena pa je tudi podoba zadnjih luči, ki so večje kot pri osnovni verziji modela 124. Kasneje (leta 1973) se je pojavila tudi različica 1430 especial (serija FU) z vgrajenimi 1,6-litrskimi in 1,8-litrskimi bencinskimi 'twin cam' (dve odmični gredi) motorji iz fiata 125 ter fiata 132 (1,8-litrski motor). Španska različica Fiatovega 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika, ki je premikal tudi karavansko verzijo ('Especial 1600 Familiar') modela 1430, je lahko uporabniku ponudila 70 kW (95 KM) pogonske moči, in to v povezavi s samo 980 kilogrami mase. Posledično je bil takrat najdražji Seatov karavan tudi hiter (za tedanje čase …), ker je lahko dosegel največjo hitrost 169 km/h. Ker tedanji kupci praktičnih in prav nič športnih 5-vratnih karavanov pri takšnih avtomobilih niso cenili zmogljivosti, temveč predvsem udobje, prostornost in uporabnost, je bila tudi ta naklada zelo omejena, ker so kupcem v dveh letih (1974-1976) proizvodnje dostavili samo 852 primerkov takšnih, za današnji marketing 'športnih karavanov'. Zato ga Španci sedaj radi omenjajo kot spiritualnega predhodnika današnjega para seatov z oznako leon ali pa cupra ST. Za časa proizvodnje (1969-1976) so Španci kupcem dostavili približno 255.000 primerkov modela 1430, ki ga je leta 1976 nadomestil nekoliko večji seat 131 (licenčni fiat 131) v karavanski in limuzinski verziji.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Pa nehite s temi kripami no...fuj in fej
(pred 6 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |