{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

50 let Fordove oznake 'Rallye Sport'

Ford 15M RS, 17M RS in 20M RS

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V marcu leta 1968 so se na nemškem tržišču prvič pojavili trije povsem novi predstavniki bolj športno naravnanih fordov iz tedaj predstavljene modelne družine RS (Rallye Sport), ki jo v današnjih časih zastopa samo kombilimuzinski focus RS. To so bili časi, ko je imela dodatna modelna oznaka 'sport' še resen pomen.
50 let Fordove oznake 'Rallye Sport'
Foto: Ford
8. 8. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Temu primerno je bila izvedena tudi vizualna podoba, motorizacija ter oprema vseh treh RS fordov (15M RS (P6), 17M RS (P7) in 20M RS (P7)). Fordov tedanji 'AMG/M' program je obsegal samo tri karoserijske različice, ker so si kupci ob povezavi z oznako RS lahko omislili 2- in 4-vratno limuzino, nekoliko bolj premožni pa so lahko izbrali tudi 'Notchback Hardtop Coupé', ki se je lahko pohvalil z enako karoserijo kot dvovratna limuzina, vendar v povezavi s črno vinilno streho ter pomanjkanjem nosilnih okvirjev pri bočnih kabinskih steklih.

Zanimiv je tudi tedanji marketinški jezik znamke Ford, kjer so podarjali pomen 'funkcionalne maske hladilnika' pri vseh treh modelih, ker je z nje izginilo nekaj kroma, ki ga je nadomestil integrirani par dodatnih halogenskih žarometov. Omenjajo pa tudi 'bojne barve' v obliki črnih mat črt, ki so pri večini modelov krasile samo karoserijske boke, pri nekaterih (15M RS) ste jih lahko našli tudi na zadkih. Modela 17M RS in 20M RS sta ob tem prejela tudi več črno obarvanih obrob. Športnost takšnih fordov so poudarjala tudi nameščena 14-pačna 'Spezialräder' (posebna kolesa, običajni primerki so počivali na 13-palčnih kolesih) brez zračnic, ki so bila pri cenejših različicah obarvana srebrno, seveda brez dodatne krame v obliki 'radkap' (pokrov kolesa). Namesto tega je sredinski del platišča, kjer se nahajajo kromirani vijaki, obarvan črno. Različica 20M RS se je lahko ob tem pohvalila s serijsko kromiranimi platišči.

'RS dodelava' vseh treh fordov je bila opazna tudi v notranjosti potniških kabin, ker so popestrili nabor kontrolnih instrumentov z vgradnjo velikega števca za vrtljaje ter večjega merilnika hitrosti, seveda v kombinacijo z ampermetrom ter kazalcem za pritisk olja. Poleg tega so se takšni fordi lahko pohvalili tudi z usnjem na manšetah krajše odmerjenih prestavnih ročic ter vgradnjo v usnje oblečenih volanskih obročev (15M RS), medtem ko sta večja forda (17M RS in 20M RS) prejela klasične, z lesom obdane volanske obroče. Za pozornost ostalih v prometu je poskrbel že najmanjši športni ford v obliki različice 15M RS (dolžina: 439 cm, širina: 160 cm, višina: 138,5 cm, masa avtomobila: od 825 do 925 kg (odvisno od različice)), ki jo je premikal 1,7-litrski bencinski V4 motor, ki je lahko mobiliziral 70 KM (52 kW) pri prav nič športnih 5.000 vrtljajih v minuti ter 134 Nm motornega navora pri 2400 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran ford je zaključil pospeševanje od 0-100 km/h v 14,5 sekunde in na koncu dosegel največjo hitrost 155 km/h. Za primerjavo morate vedeti, da je najcenejši tedanji izdelek znamke BMW (2-vratna limuzina z oznako 1602, spiritualni predhodnik serije 3) dosegel največjo hitrost 161 km/h) …

Nad njim sta bila pozicionirana modela 17M RS in 20M RS (dolžina: 472 cm, širina: 176 cm, višina: 148 cm, masa avtomobila: od 1030 do 1110 kg (odvisno od različice)). Ob tem velja omeniti tudi zavajajoče modelne oznake, ker niso v skladu z delovno prostornino vgrajenih motorjev. Ta nečedna lastnost pesti tudi številne današnje izdelke znamk kot sta BMW in Mercedes-Benz. Tako ste v različici 17M RS lahko našli vgrajeni 2,0-litrski bencinski V6 motor, ki je lahko mobiliziral 66 kW (90 KM) pogonske moči pri 5000 vrtljajih v minuti ter 154 Nm motornega navora pri 3000 vrtljajih v minuti. Posledično je 17M RS nekoliko hitrejši (0-100 km/h: 14,2 sekunde, največja hitrost: 160 km/h) od malega brata. Pravo premium poslanstvo pa je pripadlo različici 20M RS z vgrajenim 2,3-litrskim bencinskim V6 motorjem, ki je lahko mobiliziral 108 KM (80 kW) pri 5100 vrtljajih v minuti ter 181 Nm motornega navora pri 3000 vrtljajih v minuti. V tem primeru je bilo pospeševanje od 0-100 km/h zaključeno v 11,4 sekunde, končna hitrost pa znaša 170 km/h, podobno kot pri tedanjem mercedes-benzu 220 (spiritualni predhodnik razreda E), ki je lahko drvel s 168 km/h (0-100 km/h: 13,2 sekunde).

Ob tej priložnosti lahko povemo tudi nekaj o prodajnih cenah takšnih športnih fordov. V Nemčiji ste morali leta 1971 odšteti najmanj 10.610 nemških mark za različico 17M 2000 RS v obliki 2-vratne limuzine. 4-vratna limuzina vas je olajšala za 10.975 nemških mark, podobna je bila tudi cena kupeja (10.850 nemških mark). Poleg tega je obstajala tudi možnost doplačila (416 nemških mark) za 2,3-litrski motor iz različice 20M RS. Za osnovno različico modela 20M 2300 RS ste odšteli najmanj 11.925 nemških mark. Tudi v tem primeru je obstajala možnost doplačila (318 nemških mark) za 2,6-litrski V6 motor (93 kW/125 KM). Za podoben denar si je nemški kupec takrat lahko omislil nov BMW 2002 (74 kW/100 KM, 11.230 nemških mark). Lahko pa si je omislil še enega zanimivega forda, ki ga današnji 'poznavalci' sploh ne poznajo, ker nam ob pomoči neizobraženih ljudi pri znamki Ford pridno prodajajo ideje o tem, da je aktualna generacija modela mustang prva, ki je uradno na voljo evropskim kupcem. Če je temu res tako, potem ne vem zakaj so me na uradni nemški Fordovi strani za novinarje čakale uradne fotografije, ki pričajo o zmoti Fordovega marketinga in današnjih 'poznavalcev'.

Na priloženih fotografijah si lahko ogledate ford T5, ki ga je ostali svet poznal po drugačni modelni oznaki (mustang). Tedanji nemški mustang ni smel nositi modelne oznake mustang, temveč samo uradno oznako T5, ker so si lastninske pravice za ime mustang takrat lastili pri dveh nemških proizvajalcih vozil (Krupp in Kreidler). Zraven priloženih fotografij je tudi opis tega modela v nemškem jeziku, 'verjetno' so ga ponujali neukim Nemcem, ki niso znali angleško in so živeli samo v ZDA, sploh če verjamemo sodobnim uradnim marketinškim bedarijam, ki jih nekateri 'poznavalci' ob opisovanju aktualnega mustanga zelo radi širijo v javnosti. Znana pa je tudi uradna nemška cena modela T5 v tedanji Zahodni Nemčiji. Leta 1971 ste za mustanga (4,9 litra V8, 213 SAE KM) odšteli točno 18.537 nemških mark. Za malenkost manj denarja ste si takrat lahko privoščili nov BMW 2800 (spiritualni predhodnik današnje serije 7).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">