Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Osveženi shooting brake znamke Ferrari

Ferrari GTC/4 Lusso

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Med številnimi novostmi na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi bo tudi edini serijski 'shooting-brake' coupé znamke Ferrari, ki je ob občutni vizualni in tehnološki osvežitvi prejel tudi povsem novo modelno oznako, ki jo poznamo že v povezavi s številnimi predhodniki tega edinstvenega kombi-kupeja.
Osveženi shooting brake znamke Ferrari
Foto: Ferrari
9. 2. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

Ob tej napovedi enega izmed redkih sodobnih serijskih avtomobilov, ki si resnično zasluži prestižno oznako shooting brake, se je razkrila tudi dvoličnost nekaterih avtomobilskih medijev, ker veliko poznavalcev ob opisovanju tega kombi-kupeja ni omenilo, da gre za pravi shooting brake kupe. Namesto tega v člankih raje malikujejo 5-vratne karavane iz okolice Stuttgarta, kjer seveda ne pozabijo vsaj nekajkrat omeniti, da je to pravi shooting brake model, čeprav to z resnico in strokovnim pojmovanjem* tega pojma nima prav nobene zveze. Enako velja tudi za stuttgartsko marketinško ugotovitev, ki jo nekateri predstavljajo za strokovno, glede 'štirivratnih kupejev'. Po tej za lase privlečeni hipotezi so pri znamki Mercedes-Benz leta 2004 izumili 'štirivratni kupe'. Resnica je tudi v tem primeru drugačna, prvi 'vaški posebneži', ki so proglasili klasično 4-vratno limuzino za 'štirivratni kupe' (v resnici gre za 'hardtop sedan' …) so se pojavili že leta 1962 v Solihullu, ko so pri znamki Rover predstavili legendarni serijski model z oznako 5B coupé, ki so ga izdelovali do konca leta 1965 (5.482 izdelanih primerkov). Nato se skoraj 40 let ni nihče spomnil, da bi posnemal to briljantno idejo o zavajanju kupcev (če avtomobil promoviraš kot kupe, ima lahko višjo prodajno ceno …). Sedaj čakam samo še na to, da bodo na najstarejšem (starost je ocenjena na približno 5200 let) lesenem kolesu z osjo, ki je bilo leta 2013 razstavljeno v Mestnem muzeju v Ljubljani, odkrili majhen napis »Made in Untertürkheim am Neckar (Stuttgart)« in bo mera o zavajanju kupcev s strani te nemške avtomobilske znamke polna …

Ob preimenovanju modela FF v model GTC/4 Lusso so Italijani obudili tudi spomin na podobno označene (275 GTB/4, 365 GTB/4 daytona in 365 GTC/4) klasične kupeje iz preteklosti, ki so zaradi razpoložljivih štirih sedežev uživali status družinskih vozil. Podobno velja tudi za najbolj praktičnega in posledično najmanj športnega predstavnika ferrarijev, ki je po novem okrašen z modelno oznako GTC/4 Lusso, ker Italijani pač ne verjamejo v sodobne marketinške pravljice, kjer je 2,5 tonska SUV lokomotiva označena za športno, zato takšnih nešportnih vozil, ki kvarijo športni pedigre vsake poštene avtomobilske znamke, pač ne nameravajo izdelovati. Čeprav bi človek ob pogledu na priložene fotografije pomislil, da so Italijani tokrat ustvarili samo osveženo različico modela FF, bo podrobnejši pogled razkril kar nekaj razlik. Novi model deluje bolj atletsko, predvsem na račun nekoliko razširjenih zadnjih bokov. Drugačna je tudi podoba prednjega dela avtomobila, ker ima GTC/4 Lusso drugačen prednji odbijač ter spremenjen pokrov motorja, povssem nova je tudi podoba zadka, kjer po novem kraljuje klasični dvojni par zadnjih luči. Nova je tudi podoba prednjih blatnikov, ker so spremenili podobo bočnih škrg, omenjajo pa tudi spremenjeno silhueto strešne konstrukcije.

Več novosti je tudi na tehničnem področju, ker je novi GTC/4 Lusso (dolžina: 4922 mm, širina: 1980 mm, višina: 1383 mm, masa avtomobila: 1790 kg) prvi ferrari, ki je opremljen s kombinacijo stalnega štirikolesnega pogona in štirikolesnega krmilnega sistema. Tej kombinaciji so Italijani dali ime 4RM-S. Sistem deluje v povezavi z zadnjo evolucijsko različico (4.0) sistema SSC (Slip Side Control) ter dodatnim parom sistemov (E-Diff in SCM-E (z elektroniko podprto delovanje vzmetenja)). Povsem drugačna je tudi notranjost potniške kabine pri tem prestižnem športniku, ker so spremenili podobo armaturne plošče, spremenjena je tudi oblika volanskega obroča ter sedežev. Večja kot pri modelu FF je tudi razpoložljiva pogonska moč, ker ima novi kombi kupe dodatnih 30 'konj'. Skupno število razpoložljivih vrancev, ki jih lahko zagotovi vgrajeni aristokratski bencinski 12-valjnik s 6,3 litra delovne prostornine, se je dvignilo na 690 (507 kW) pri športnih 8000 vrtljajih v minuti, istočasno bo vozniku na razpolago 697 Nm motornega navora pri 5750 vrtljajih v minuti. Končna hitrost (335 km/h) ostaja povsem enaka kot pri modelu FF, nekoliko so se izboljšali le časi pospeševanj, ker bo novi kombi-kupe zaključil pospeševanje od 0-100 km/h v 3,4 sekunde. Model FF bo za isto nalogo porabil 0,4 sekunde več.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |