Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Speštanka C-ja in S-a še uradno razkrita

Mercedes-benz razred E

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kaj dobimo, ko skupaj speštamo razreda C in S? Razred E, seveda, in to še nikoli ni bilo tako očitno kot zdaj. Mercedes-benz na splet pošilja prve slike svežega E-ja.
Speštanka C-ja in S-a še uradno razkrita
Foto: Mercedes-Benz
11. 1. 2016 ob 9:00
Komentarjev: 0

Zadeva izgleda kot pomanjšan razred S, ampak tako izgleda tudi razred C, zato se ne bomo čudili, če ga bo kdo zamenjal s slednjim. Ali pa z velikim. Kakorkoli, gledate prve fotografije svežega razreda E, ki se bo v boj podal proti BMW-jevi petici, audiju A6 ter jaguarju XF.

Pri Mercedes-Benzu pravijo, da bo debitant najbolj inteligentna limuzina v svojem razredu, nabasana s tehnologijami, ki bodo tekom desetletja curljale v predstavnike nižjih razredov. Oblika je bolj aerodinamična kot prej, prihaja pa tudi s čisto novim štirivaljnim dizelskim motorjem, za katerega pravijo, da bo imel najmanjše emisije od vseh v razredu.

Ampak gremo lepo po vrsti, najprej k oblikovanju. Niti ne preveč presenetljivo so se za snovanje E-ja poslužili oblike velikega brata S, kar je še najbolj očitno, če ga pogledate s profila ali pa v nos, kjer se kitita samozavesten žar in prevelika značka znamke. LED-žarometi tudi ne izgledajo novo, sprednji previs pa je enako kratek kot pri obeh drugih modelih. Limuzina pete generacije je za 43 milimetrov daljša od poslavljajočega modela, medosna razdalja pa je pridobila kar 65 milimetrov, ki pridejo do izraza v kabini.

Tam se bo tudi dogajala vsa magija. Najbolj v oči skače integrirani zaslon oziroma dva, ki sta tokrat zavzela podobo smešno dolgega tabličnega računalnika. Vstopni modeli bodo imeli 8,4-palčni zaslon, ampak 12,3-palčni bo tudi na voljo z doplačilom. Govorimo o desnem zaslonu, kajti na levi, neposredno pred voznikom, je še en zaslon, ki zamenjuje običajne analogne merilnike. Skupaj z desnim zaslonom po Mercedes-Benzovih besedah 'se zdi, da lebdi v zraku'. No, za ta zaslon bo tudi potrebno doplačilo, sicer boste obtičali s klasičnimi analognimi merilniki. Z vmesnikom bomo še vedno komunicirali prek poznane postavitve 'miške' in koleščkov, za katere smo se odločili, da niso ravno najboljša ideja.

Poleg nešteto tehnologij najdemo v kabini tudi obilico svetleče plastike, usnja in aluminija. Na volan so se odločili namestiti tudi dva na dotik občutljiva gumba, ki se odzoveta na horizontalne in vertikalne premike prstov. To naj bi vozniku omogočalo nadzorovanje sistema, brez da kadarkoli umakne roke z volana. Standarden bo tudi sistem za prepoznavo glasu, s pomočjo pametne aplikacije pa boste lahko odprli tudi vrata.

Z veseljem smo prebrali novico, da so pri Mercedes-Benzu razvili čisto novi dizelski pogonski sklop. Njihovi dizelski agregati namreč niso poznani kot najbolj uglajeni na trgu. No, debitiral bo v modelu 220 d in gre za dvolitrski štirivaljnik, ki proizvede 143 kW moči oz. 195 'konjev' in ga do stotice požene v 7,3 sekunde; šlo pa bi naj za najbolj zelen motor v svojem razredu. V ozračje bo izpustil samo 102 grama ogljikovega dioksida na kilometer. Za primerjavo, najčistejši dizelski motor v BMW-jevi petici onesnaži okolje s 114 grami CO2 na kilometer. Poleti pride še močnejši trilitrski agregat, ki bo nameščen v 350 d in bo imel 190 kW oz 258 'konjev'; najšvohnejši E 200 d pa bo imel 135 kW oz. 184 'konjev' moči.

Puristi bodo nemara razočarani, ko bodo ugotovili, da Nemci ne načrtujejo vgradnje ročnega menjalnika, temveč bodo v vse modele nameščali novi samodejni 9-stopenjski 9G-tronic, podoben tistemu v novem GLC-ju. Tudi pri vzmetenju so se kar potrudili, saj bodo opcijsko ponujali zračno vzmetenje in sistem 'air body control', ki je neke vrste aktivno zračno vzmetenje, ki bo nadzorovalo višino avta glede na hitrost. Na avtocesti, denimo, se bo znižal, da bo zmanjšal upor; na kolovozih pa zvišal.

Kar pa je resnično presenetljivo, je, da bo navkljub večji medosni razdalji imel v zadnji vrsti manj prostora za noge kot aktualni model, takisto je manjši prtljažni prostor.

Je pa vsaj docela naphan z varnostnimi tehnologijami, standarden je sistem 'active brake' za samodejno zaviranje v sili, tudi sistema za zaznavanje peščev ter zaznavanje utrujenosti za volanom. Za doplačilo si boste lahko omislili sistem za prepoznavanje prometnih znakov, za nenamerno menjavo voznih pasov, 'drive pilot' itn. Slednji je baje naslednji korak k avtonomni vožnji, ki bo avtu omogočil samodejno vožnjo do hitrosti 200 km/h. Seveda za ritjo nekoga spredaj. Samostojno tudi ustavi in zavija v nezahtevne zavoje, prepoznava ostale udeležence v prometu in se celo znajde, če ni črt na cesti. In še najbolj zanimiv podatek je, da naj bi sistem videl za zavoji ter preprekami z zaznavo signalov mobilnikov ostalih udeležencev v prometu. Nas prav zanima, kako bo to izgledalo v praksi.

Cene in datumi bodo znani proti koncu meseca, do takrat pa uživajte v fotografijah.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |