Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Italijanski MX-5

Fiat 124 spider

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Fiat je na losangeleškem avtomobilskem salonu predstavil svojo različico športnika MX-5, ki so mu nadeli ime 124 spider v poklon modelu 124 spider iz poznih šestdesetih in sedemdesetih let preteklega stoletja.
Italijanski MX-5
Foto: Fiat
18. 11. 2015 ob 7:00
Komentarjev: 0

Avtomobil ima v primerjavi z japonskim bratrancem veliko svojevrstnih elementov, vse zato, da ga ne bi preveč povezovali z MX-5. Tako ima fiat 124 spider svojevrstno armaturno ploščo, sedeže, notranje panele vrat, nekatere zunanje dele, vzmetenje, blažilnike in tudi svoj motor. Zaradi zmanjševanja stroškov bodo fiat 124 vseeno izdelovali v japonski Hirošimi, kjer bodo roboti pod pokrov motorja vgrajevali 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik multiair z močjo 117 kW (160 KM) in 250 Nm navora. Gre sicer za prvi primer, da motor multiair dovaja moč na zadnji kolesi. Prodaja bo stekla poleti prihodnje leto, ravno ob 50. obletnici oblike originalnega modela, ko bo naprodaj prvotna izdaja prima edizione lusso, odeta v modro barvo azzurro italia in s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (brez skrbi, na voljo bo tudi ročni šeststopenjski).

Fiat 124 spider je od japonskega dvojajčnega dvojčka tudi malenkost težji, predvsem zaradi turbobencinskega motorja, obenem je za 14 centimetrov daljši. Oblikovalci so sicer svoje delo opravili z odliko in tako ima spider zunanje panele svojevrstne, saj je enako ostalo samo vetrobransko steklo, v primeru fiata 124 spider gre za čvrsto akustično steklo. Ročna pomična streha se odpre in zapre z lahkoto, tako kot pri MX-5, zaenkrat pa ni govora o pomični trdi strehi, tudi ne o brutalni različici abarth 124 spider, ki naj bi za pogon uporabljala motor iz alfe romeo 4C, torej 1,75-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo okoli 176 kW (240 KM), ki bi se na zadnji kolesi prenašala preko dvosklopčnega menjalnika.

Vizualno je torej 124 spider zelo malo povezan z mazdo MX-5, tudi zaradi svoje šesterokotne maske in večjih žarometov s tridelnimi dnevnimi lučmi LED. Dve izboklini na pokrovu motorja se poklanjata prvotnemu fiatu 124 coupe, obenem pa celoten izgled spominja na klasične modele ferrari iz zgodnjih šestdesetih, na kar so ciljali tudi Fiatovi oblikovalci. Brez skrbi, značka spredaj je dovolj velika, da avtomobila nihče ne bo zamenjal ne z mazdo ne s ferrarijem. Od strani sicer lahko vidimo nekaj sledi Mazdinega oblikovnega jezika kodo, ki se razblini pri kljukah. Zadek pa znova deluje nostalgično, saj malo spominja na chevrolet corvette rondine, ki ga je leta 1961 oblikoval italijanski oblikovalski studio Pininfarina. Fiat 124 spider bi sicer moral postati alfa romeo, vendar so se odgovorni odločili drugače. Celoten avtomobil so na novo preoblikovali, sprememba pa je projekt zamaknila samo za pol leta.

Cenovno bo fiat 124 spider gotovo enak japonskemu polbratu, na voljo pa bo z dvema nivojema opreme. Vstopni model bo nosil ime classico in bo imel sedeže z navadnim tekstilom ter šeststopenjski ročni menjalnik, ob doplačilu tudi samodejni menjalnik. Prej omenjeni paket lusso pa bo dodal še ogrevana usnjena sedeža ter dvobarvno notranjost s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Fiat 124 spider ima, kot rečeno, svoje sedeže in vratne panele, tudi armaturna plošča je predelana, vendar zaradi drobovja po obliki spominja na tisto iz MX-5. Na sredinski konzoli sta dve mesti za pijačo ravno tam, kjer bi bil sicer sredinski zaslon. Na voljo je še 7-palčni zaslon na dotik, kjer domuje multimedijski sistem, zvok pa se bo ob doplačilu lahko slišal iz ozvočenja Bose. Poleg tega bo na voljo še povezljivost preko povezave bluetooth in kamera za parkiranje zadaj.

Zaenkrat bo modra barva na voljo samo pri prvih primerkih, ki bodo na voljo samo s samodejnim menjalnikom. Ostale barve so še rdeča (rosso passione), bela (bianco gelat), črna (nero cinema), siva (grigio argento, temno siva (grigio moda), srebrna (bronzo magnetico) ter perlasto bela (bianco perla), ki bo na voljo samo pri najbolj prestižnih modelih lusso. Pri Fiatu še obljubljajo, da bo že prihodnjo jesen na voljo več nivojev opreme, obenem pa še razmišljajo, da bi bil ročni menjalnik na voljo pri vseh nivojih opreme. Fiat 124 spider ima sicer po napovedih posebej nastavljeno podvozje, zaradi katerega bi lahko bil avtomobil mehkejši od MX-5, vendar bomo to videli šele konec poletja, ko ga bomo dobili na test. Zanimivo bo tudi videti, kako se v avtomobilu, ki je v osnovi mazda MX-5, obnaša turbobencinski motor.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |