Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Košnja gležnjev

BMW M4 GTS

Avtor prispevka: Jure Cehner
Samo 700 primerkov lažjega, močnejšega, hitrejšega, bolj karbonskega in precej bolj oranžnega BMW-ja M4 bomo ugledali širom oble. Pravijo mu GTS.
Košnja gležnjev
Foto: BMW
9. 10. 2015 ob 12:50
Komentarjev: 0

Po tem, ko so pri BMW-ju na kalifornijskem Pebble Beach Concours d'Elegance pokazali konceptno verzijo bolj nabritega M4, zdaj končno uradno razkrivajo novi M4 GTS. Ta na slikah je zdaj popolnoma serijski, prinaša pa nemalo dodelav, med drugimi precej večjo konjenico, ki zdaj šteje okroglih 500 'konjev', kar je 368 kilovatov, in kar 600 Nm navora. Motor kajpak ostaja enak vrstni šestvaljnik, vendar iz njega so tako iztisnili kar 69 'konjev' več. Karoserija pa ima tudi precej več delov iz ogljikovih vlaken.

Ta posebna edicija je zasnovana kot zastavonoša divizije M in bo luč sveta ugledala v le 700 enotah. Kar polovico jih bodo poslali čez lužo, v ZDA in Kanado, za drugo polovico pa se bodo greble ostale nacije sveta. Christoph Smieskol, produktni vodja pri BMW, pravi, da novinec nadaljuje zgodovino posebnih modelov GTS, ki predvsem dokazujejo, česa so M-i zmožni.

Ta precej lažji M4 nosi kar nekaj čisto svežih debitantskih inovacij, med drugimi novo tehnologijo žarometov, ki so zdaj OLED ('organski' LED), in baje precej pameten sistem vbrizgavanja vode, ki je najbolj pripomogel k večji moči trilitrskega šestvaljnika in obenem ni oškodoval ekonomičnosti. Ampak resnično učinkovit šele postane, ko se zavrti nad 5.000 vrtljaji. Če se boste torej vozili samo v trgovino in nazaj, vam nikoli ne bo potrebno napolniti 5-litrskega rezervoarja za vodo. No, k večji moči je pripomogel tudi izpušni sistem iz titana. Nazaj k lučem. Vse inovacije na tem področju so primarno bile podrejene estetiki, tako zadnje zdaj svetijo precej bolj ostro, ta tehnologija pa odpira čisto nova obzorja za oblikovalski oddelek, kajti pridejo lahko v katerikoli obliki. Skratka, avto ponoči zdaj izgleda še bolj fenomenalno. Rečeno je bilo, da se lahko te tehnologije v bolj ljudskih modelih nadejamo čez kakšni dve leti.

GTS tehta 1.510 kilogramov, kar je 30 manj kot 'navadni' M4. Do stotice pa se požene v samo 3,8 sekunde, kar je skoraj pol sekunde hitreje. Končna hitrost se ustavi pri 305 kilometrih na uro, ampak je še vedno elektronsko omejena. No, vse te številke pomenijo, da je M4 GTS postal najhitrejši serijski BMW na slovitem Nürburgringu, ki zdaj krog odvozi v sedmih minutah in 28 sekundah, kar je enako hitro kot prva generacija mclarna MP4-12C in porsche carrera GT. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik je ostal nespremenjen, takisto 'launch control'.

Po podobi ga boste tudi hitro prepoznali, saj ima nemalo 'kislinsko oranžnih' dodatkov, res brutalni sprednji 'spitter' za košnjo gležnjev in vpadljivi zadnji spojler. Nova so tudi ostra oranžna platišča, ki polarizirajo mnenja. V notranjosti se pozna oskubljenost, več je ogljikovih vlaken in alkantare ter logotipov GTS. Model na slikah ima še paket clubsport, ki je brezplačna opcija, in doda šesttočkovna pasova ter odstrani zadnje sedeže v zameno za varnostno kletko in gasilni aparat. Ni pa totalno oskubljen, navigacijski sistem ostaja, kakor tudi parkirni senzorji itn., kar pomeni, da je precej bolj ljudski, kot je bil, denimo, težkokategornik E46 M3 CSL. Cena? 142 tisočakov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |