Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Francosko obujanje športnih dosežkov

Renault & Goodwood Festival of Speed 2013

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Med množico razstavljenih avtomobilov, ki bodo od 12. do 14. julija postavljeni na ogled na legendarnem britanskem posestvu (Goodwood House), se bo letos nahajal tudi Renaultov vod 'hitrih Francozov', ker bodo Francozi s tem dejanjem lepo demonstrirali 111 let Renaultovega športnega udejstvovanja.
Francosko obujanje športnih dosežkov
Foto: Renault
8. 7. 2013 ob 16:20
Komentarjev: 0

V ta namen bodo Francozi pripeljali približno 20 modelov iz različnih obdobij, čeprav bo med njimi tudi nekaj zelo redkih renaultov, ki s športnim udejstvovanjem nimajo veliko skupnega. Eden takšnih je renault 10 CV tip MH 'Sahara' (znan tudi kot 'Pioneer Spirit' / 1923-1925), nekdanji 'športni terenec', ki ga proizvajalec opisuje kot 6-kolesno vozilo, čeprav ima v resnici 12 koles, ker so na vsaki osi nameščena 4 zelo ozka kolesa. S tem legendarnim modelom so v Billancourtu odgovorili na uspehe Citroënovih goseničarjev (autochenille) pri prečkanju Sahare, ki so ga izvedli  leta 1922, ker so Francozi želeli vzpostaviti direktno povezavo med tedanjo Alžirijo in območjem FZA (Francoska zahodna Afrika). Največji podvig s tem izrazito terensko orientiranim modelom, ki je trajal približno 8 mesecev (od 15. novembra leta 1924 do 3. julija leta 1925), je uspel zakoncema Delingette, ki sta potovala v spremstvu mehanika (gospod Bonnaure), ker sta takrat uspešno prevozila približno 23.000 kilometrov dolgo pot od južne Alžirije (Colomb-Béchar) do južnoafriškega Cape Towna. Pri tem podvigu, ki je Renaultu zagotovil zmago nad znamko Citroën, je Renaultova karavana prečkala 35 rek in ob tem naredila ali popravila 129 mostov.

Ker bo v Goodwoodu letos znova potekala tudi prireditev 'Cartier Style et Luxe', kjer športni uspehi ne štejejo veliko, ker je v ospredju oblikovanje, udobje  in prestiž, bodo Francozi pokazali legendarni 'Über-premium' model v obliki kraljevsko odmerjenega renaulta reinastella (dolžina: 5,3-metra, masa avtomobila: približno 2,5 tone), zelo prestižnega avtomobila, ki je takrat (od leta 1928 do konca leta 1934) tekmoval s tedanjimi 'modrokrvnimi' znamkami kot so Hispano Suiza, Rolls-Royce, Packard, LaSalle in Daimler. To je prvi serijski renault s spredaj nameščeno masko hladilnika, oblikovalsko lastnostjo, ki so jo kmalu uporabili tudi pri ostalih renaultih tedanjega časa. Ta avtomobil za bogate je premikal hišni vrstni bencinski osemvaljnik z delovno prostornino 7,1-litra, ki mu je omogočil potovalno hitrost v območju 130 km/h. Pri razvoju tega impozantnega avtomobila so se Francozi načrtno odrekli športnim ambicijam in raje ustvarili avtomobil, ki je tedanje petične kupce privabljal predvsem na račun udobja. Ker so Francozi ob izdelavi te limuzine uporabili veliko aluminija, jih veliko ni preživelo druge svetovne vojne, ker so jih Nemci zasegli in pretopili v aluminij za izdelavo nemških vojnih letal.

Veliko zanimanja bo požel tudi avtomobil, ki je znamki Renault pred 111. leti privozil prvo mednarodno zmago v avtomobilskem športu, ker je renault tip K zmagovalec legendarne dirke, ki je leta 1902 potekala od Pariza do Dunaja (dolžina: približno 1.300 km). Takrat je renault sodeloval s štirimi takšnimi dirkalniki (dolžina: 343 cm, širina: 148 cm, masa avtomobila: 650 kg), ki niso veljali za favorite, ker je nastopilo tudi veliko precej močnejših avtomobilov znamk kot sta Mercedes-Benz in Panhard, vendar je športno lahek renault (prostornina štirivaljnega bencinskega motorja: 3,8-litra, moč: približno 40 KM) zaradi boljše zanesljivosti in nizke mase ugnal vso tedanjo konkurenco. Marcel Renault je ob tem s svojim štirikolesnim izdelkom dosegel povprečno hitrost 62,5 km/h, čeprav je ta spiritualni predhodnik kasnejših alpine-renaultov lahko dosegel največjo hitrost 125 km/h. Istega leta je znamka Renault patentirala prisilno polnjenje v obliki turbo polnilnika.

Francozi bodo poleg številnih uspešnih dirkalnikov (alpine A310 skupina B (1977), alpine A442B Le Mans (1978), renault RS01 formula 1 ‘Yellow Teapot’ (1978), R5 maxi turbo (1984), renault RE40 formula 1 (1983), williams FW35 formula 1 (2013), lotus E21 formula 1 (2013), caterham CT03 formula 1 (2013) in red bull RB9 renault RS27 Formula 1 (2013)) in dveh novih konceptov (twin’run concept & twizy Renaultsport F1) pokazali tudi dva avtomobila, ki sta znamki privozila nekaj odmevnih hitrostnih rekordov. Prvi izmed obeh legendarnih rekorderjev je renault 40CV tip NM des records, unikatni dirkalnik iz leta 1926, ki v originalnem stanju ni preživel, zato so Francozi pred približno štiridesetimi leti izdelali verno kopijo, katere sedanji lastnik je Edouard Pichon. Ta avtomobil je zasnovan na osnovi prestižnega modela 40 CV (predhodnik prej omenjenega modela reinastella), ki ga je po prvi svetovni vojni premikal 9,1-litrski šestvaljni vrstni bencinski motor. Že tovarniški 'torpedo' (oblika karoserije: večsedežni kabriolet ) je leta 1925 postavil nov hitrostni rekord na  dirkališču Montlhery (Pariz), kjer je dosegel največjo hitrost 178 km/h in tudi hitrostni rekord v 24. urah (povprečna hitrost 141 km/h), vendar to dveh Francozov (Plessier & Gartfield) ni odvrnilo od snovanja aerodinamične enosedežne različice, ki je leta 1926 poskrbela za še večjo hitrost in dva nova svetovna rekorda. Ker je na povprečno hitrost pri 24-urnem svetovnem hitrostnem rekordu vplival tudi postanek v boksih, so Francozi istočasno poskrbeli tudi za 14-člansko ekipo, ki je postanek ob dolivanju goriva in menjavi pnevmatik (v 24. urah so porabili približno 100 pnevmatik…) skrajšala na tedaj neverjetnih 50 sekund. Takrat so Francozi s tem dirkalnikom postavili nov svetovni hitrostni rekord na dolžini petdesetih milj (približno 80 km), kjer je 40CV tip NM dosegel povprečno hitrost 190 km/h in kasneje tudi nov svetovni rekord pri 24-urni vožnji (povprečna hitrost: 173 km/h).

Kot zadnjo rariteto velja omeniti še enega rekorderja (renault étoile filante (shooting star)), ki se je leta 1956 proslavil na slavni stezi velikega slanega jezera v Utahu (ZDA). Zgodba o tem hitrostnem dirkalniku je tesno povezana z nastankom helikopterja alouette, ker je ta helikopter podjetja Aérospatiale premikal turbinski motor podjetja Turboméca. V sredini petdesetih let prejšnjega stoletja se je prvi človek (gospod De Szidlowski) tega podjetja odločil za ekspanzijo njegove pogonske tehnologije, ki naj bi pristala tudi v avtomobilih. S podobno idejo so se v tistih časih ukvarjali tudi pri znamkah FIAT in Rover. Tedanji prvi mož (Pierre Lefaucheux) znamke Renault je idejo podprl in trem možem (vodja Fernand Picard, inženir Albert Lory in inženir & testni voznik Jean Hébert) naročil konstrukcijo in izdelavo voznega prototipa z lahkim prostorskim okvirom iz cevi, ki je premogel aerodinamično oblikovano karoserijo iz umetnih vlaken (fiberglas). 5. septembra leta 1956 je Francozom s tem vozilom uspelo postaviti hitrostni rekord v njegovi kategoriji, ki velja še danes, ker je hitri Francoz z 270 KM dosegel največjo hitrost 306,9 km/h in na razdalji petih kilometrov dosegel celo hitrost 308,85 km/h.

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |