Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Atkinsonov cikel

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če malo bolj spremljate avtomobilski svet, potem ste v zadnjih letih sigurno velikokrat slišali za Atkinsonov cikel. Z njim se nekateri proizvajalci radi hvalijo, ko govorijo o varčnosti svojih motorjev.
Atkinsonov cikel
Foto: Splet
10. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - atkinsonov cikel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Atkinsonov cikel ni plod sodobne tehnologije, ki bo spremenila svet. V bistvu ga je James Atkinson patentiral že leta 1882, torej v času, ko so naši predniki po Sloveniji še veselo pešačili ali pa gonili pedala. Takšen cikel zagotavlja manjšo porabo goriva, a na račun nekoliko zmanjšane moči motorja, pod črto pa je izguba moči manjša od prihranka pri gorivu, zato je po svoje zelo zanimiv. Obenem se sodobni motorji znajo prilagajati in po potrebi uporabljati le klasični cikel Otto, Atkinsonovega pa le ob nezahtevnih pogojih.

Za takšen cikel boste največkrat slišali pri vozilih, ki se hvalijo z majhno porabo goriva. Hibridi so precej znani po tem, ker pri njih zmogljivosti niso v prvem planu, običajno pa kakšen kilovat bencinske moči na ta račun kompenzirajo z elektromotorjem. Je pa vseeno proizvajalcev oziroma modelov več, kot bi mislili. Zakaj potem proizvajalci enostavno ne vgradijo manjšega motorja, se sprašujete? Ker znajo sodobni motorji, kot rečeno, prilagajati delovanje in ob potrebi po večji moči to lahko tudi ponudijo. Ko se boste pa vozili umirjeno, takrat bo motor deloval drugače.

Atkinsonov cikel namreč zagotavlja, da se ob vračanju bata nazaj gor, torej v fazi kompresije, sesalni ventil ne zapre povsem. Na ta način dejansko malce 'pušča' in mešanico goriva ter zraka spusti iz valja ven. Obenem pa naslednji takt, torej delo, ni nič krajši in zato je dovolj časa, da manj goriva v valju povsem izgori. Prej izpuščena mešanica pa se v naslednjem ciklu vrne v sistem in porabi. Zaradi spremembe kompresije je izkoristek boljši, posledično pa poraba manjša. Ko voznik močneje pritisne plin, sistem izključi Atkinsonov cikel, ventil ostane popolnoma zaprt in motor ponudi vso razpoložljivo moč. Torej dejansko slabosti ni, ker po potrebi motor diha s celotnimi 'pljuči', v manj zahtevnih razmerah pa s pomočjo cikla porabi manj goriva.

Vse skupaj se zdi tehnično sila komplicirano, pa niti ni. Pravzaprav so vse enote enake, razlika je le v krmiljenju delovanja, torej ne gre za bolj kompleksno sestavo motorja, ampak le za malce kompleksnejše krmiljenje. Zato dodatna servisiranja ali pa odpovedi sploh niso predmet debate. Seveda pa je Atkinsonov cikel le ena od tehnologij za povečevanje motornega izkoristka, obstajajo pa še druge. Veliko takšnih smo že opisali v naših ostalih rubrikah Tehno volana, zato le pobrskajte po temah.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |