Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Atkinsonov cikel

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če malo bolj spremljate avtomobilski svet, potem ste v zadnjih letih sigurno velikokrat slišali za Atkinsonov cikel. Z njim se nekateri proizvajalci radi hvalijo, ko govorijo o varčnosti svojih motorjev.
Atkinsonov cikel
Foto: Splet
10. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - atkinsonov cikel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Atkinsonov cikel ni plod sodobne tehnologije, ki bo spremenila svet. V bistvu ga je James Atkinson patentiral že leta 1882, torej v času, ko so naši predniki po Sloveniji še veselo pešačili ali pa gonili pedala. Takšen cikel zagotavlja manjšo porabo goriva, a na račun nekoliko zmanjšane moči motorja, pod črto pa je izguba moči manjša od prihranka pri gorivu, zato je po svoje zelo zanimiv. Obenem se sodobni motorji znajo prilagajati in po potrebi uporabljati le klasični cikel Otto, Atkinsonovega pa le ob nezahtevnih pogojih.

Za takšen cikel boste največkrat slišali pri vozilih, ki se hvalijo z majhno porabo goriva. Hibridi so precej znani po tem, ker pri njih zmogljivosti niso v prvem planu, običajno pa kakšen kilovat bencinske moči na ta račun kompenzirajo z elektromotorjem. Je pa vseeno proizvajalcev oziroma modelov več, kot bi mislili. Zakaj potem proizvajalci enostavno ne vgradijo manjšega motorja, se sprašujete? Ker znajo sodobni motorji, kot rečeno, prilagajati delovanje in ob potrebi po večji moči to lahko tudi ponudijo. Ko se boste pa vozili umirjeno, takrat bo motor deloval drugače.

Atkinsonov cikel namreč zagotavlja, da se ob vračanju bata nazaj gor, torej v fazi kompresije, sesalni ventil ne zapre povsem. Na ta način dejansko malce 'pušča' in mešanico goriva ter zraka spusti iz valja ven. Obenem pa naslednji takt, torej delo, ni nič krajši in zato je dovolj časa, da manj goriva v valju povsem izgori. Prej izpuščena mešanica pa se v naslednjem ciklu vrne v sistem in porabi. Zaradi spremembe kompresije je izkoristek boljši, posledično pa poraba manjša. Ko voznik močneje pritisne plin, sistem izključi Atkinsonov cikel, ventil ostane popolnoma zaprt in motor ponudi vso razpoložljivo moč. Torej dejansko slabosti ni, ker po potrebi motor diha s celotnimi 'pljuči', v manj zahtevnih razmerah pa s pomočjo cikla porabi manj goriva.

Vse skupaj se zdi tehnično sila komplicirano, pa niti ni. Pravzaprav so vse enote enake, razlika je le v krmiljenju delovanja, torej ne gre za bolj kompleksno sestavo motorja, ampak le za malce kompleksnejše krmiljenje. Zato dodatna servisiranja ali pa odpovedi sploh niso predmet debate. Seveda pa je Atkinsonov cikel le ena od tehnologij za povečevanje motornega izkoristka, obstajajo pa še druge. Veliko takšnih smo že opisali v naših ostalih rubrikah Tehno volana, zato le pobrskajte po temah.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |