Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Štirikolesno krmiljenje

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Leta 1988 je Ari Vatanen z dirkalnim peugeotom 405 postavil hitrostni rekord na sloviti Pikes Peak. Avtomobil je bil tako hiter in vodljiv tudi zaradi štirikolesnega krmiljenja, a ga ima še danes malo vozil.
Štirikolesno krmiljenje
25. 10. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 1
Tehno volan - štirikolesno krmiljenje
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno ste slišali tudi za izraz štirikolesni volan, tega namreč uporabljajo nekateri proizvajalci, gre pa za enako stvar, pri kateri levo in desno zavijajo vsa štiri kolesa, poleg sprednjih torej še tisti dve zadaj. Tehnologija sploh ni tako zelo nova, a so kljub temu še danes vozila s tem sistemom precej redka. Zakaj podobno stvar uporabljajo težki tovornjaki, kjer običajno zavijajo kolesa priklopnikov, ali, zakaj ga najdemo tudi pri ogromnih 'monster truckih', je najbrž jasno? Takšna vozila so zaradi svojih dimenzij zelo okorna in jim je pri obračanju pač potrebno pomagati. No, zgodba je pri osebnih avtomobilih podobna.

Tehnologija skratka ni nova in do danes je štirikolesno krmiljenje uporabljalo, in ga še uporablja, vsaj petdeset različnih modelov. Malce starejši se boste spomnili vozil, ki so bila dokaj pogosta tudi pri nas, pred petindvajsetimi leti je bila takšna honda prelude, pa mazda RX-7 in še precej ostalih, zato je po svoje hecno, da se tehnologija ni bolj razširila. Nekaj dragih avtomobilov jo uporablja, recimo novi porsche 911, pa kakšen audi Q7, med bolj ljudskimi znamkami pa v bistvu le Renault.

Prednosti je veliko, sklepam pa, da se marsikateremu proizvajalcu takšen sistem enostavno zdi predrag in preveč kompleksen, zato se zanj ne odloča. Renault se in štirikolesno krmiljenje je pri njih skorajda postalo sinonim, na voljo pa je pri vseh njihovih večjih modelih, celo megane ga ima, le pravo različico je potrebno izbrati. Zadnji kolesi sta na ta način vpeti nekoliko drugače, saj je med njima še posebna povezava, ki zagotavlja pomik koles levo in desno. Za ustrezen kot v pravih razmerah skrbi elektromotor, računalniška enota pa vse skupaj nadzoruje.

Tudi ostali proizvajalci uporabljajo podoben princip, delovanje pa se vseeno nekoliko razlikuje, predvsem pri mejnih hitrostih obračanja. Celo Renault pri vseh modelih koles ne obrača pri identičnih hitrostih, večinoma pa je tako, da se zadnji kolesi obračata nasprotno od sprednjih do hitrosti 60 km/h, nad to pa v enako smer. Prednost obračanja v nasprotno je predvsem okretnost, predstavljajte si, kako okreten je viličar, pri katerem se obračata zadnji kolesi. Na parkirišču to še kako pride prav in megane se s štirikolesnim krmiljenjem obrne na enakem prostoru kot manjši clio.

Bolj ko se približamo mejni hitrosti, manjši je seveda zasuk zadnjih koles, pri 60 km/h so popolnoma poravnana in potem pri povečevanju hitrosti svoj kot usmerijo v drugo smer ter se obrnejo enako kot sprednji dve, le pod bistveno manjšim kotom. Zgolj nekaj stopinj. Prednost tega je vodljivost in hitrejša odzivnost, lepše se porazdeli še naloga usmerjanja. Dokler se tega ne navadite, se zdi, da vozilo drsi z zadkom, a le zato, ker 'rit' tako ubogljivo sledi nosu, pozneje pa vsak hitro ugotovi, da je štirikolesno krmiljenje super stvar. Lega je občutno bolj zanesljiva in potreben obrat volanskega obroča manjši kot sicer.

Štirikolesno krmiljenje ne potrebuje posebnega vzdrževanja in nima posebnih slabosti, seveda pa vsaka dodatna tehnična stvar pač pomeni, da stvari lahko odpovedo. Verjetnost posebnih okvar pa je zelo majhna. Glavni razlog za majhno razširjenost so torej stroški razvoja in vgradnje štirikolesnega sistema v vozila, ki na koncu dvigne ceno.

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
bbbbbbbbbb pravi:
TO PA BO AVTO JA
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: arh12345
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 dnevi  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 dnevi  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 dnevi  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 6 dnevi  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 1 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 2 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 2 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 meseci  |