Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sistem proti zdrsavanju - ASR

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Namen sistema ASR ni izogibanje kaznim za agresivno speljevanje, temveč pomoč pri speljevanju oziroma vožnji takrat, ko podlaga nima dobrega oprijema. Elektronika je namreč bistveno natančnejša in hitrejša od naših stopal.
Sistem proti zdrsavanju - ASR
Foto: splet
22. 5. 2015 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tehno volan - ASR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vrtenje koles v prazno lahko povzroči policijsko pozornost in priskrbi kazen, ker je dejansko prepovedano. A z mislimi bolj pri namernem agresivnem speljevanju, ko se boste postavljali pred kakšnim lokalom, ne pa ob vrtenju koles v prazno, ko gume pozimi zaradi slabe podlage enostavno ne najdejo oprijema, da bi nas popeljale naprej. Najpogostejši oznaki za sistem proti zdrsu gnanih koles sta ASR, pričakovano zapletena nemška kratica, ali pa TC, torej Traction Control. V bistvu gre za pripomoček, ki je del ABS-a in enostavno preprečuje, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. Recimo takrat, ko je pod njimi zelo malo oprijema, kakšen led.

Ker gre praktično le za dodatek sistema ABS, ASR uporablja iste senzorje, običajno ima dodan le še poseben elektro-hidravlični zavorni aktuator in o kakšni zgodovini niti ne moremo govoriti. Bojda je bil Buick prvi, ki je nekaj podobnega leta 1971 vgradil v svoj avtomobil, MaxTrac se je reklo temu takrat. Tehnologija je seveda do danes močno napredovala in elektronski možgani so sedaj občutno hitrejši, prav tako pa so pnevmatike bistveno bolj kakovostne. Oboje že samo po sebi pripomore k boljšemu oprijemu.

Ko tega zmanjka, poskuša zagato rešiti ASR. Takoj, ko sistem zazna, da so se kolesa zavrtela v prazno in je oprijema zmanjkalo, poseže vmes in preko sistema ABS zavira. Ko se kolesa umirijo, popusti zavoro, vse skupaj pa deluje tako bliskovito, da v praksi izgleda, da je na gnanih kolesih vedno ravno prav moči. Tega uravnavanja sami ne zmoremo, ker je noga hitro premočna, predvsem pa se ne moremo tako hitro prilagajati razmeram. Računalnik to zmore v nekaj milisekundah in posledično v večini primerov avtomobil dobi oprijem ter se premakne v želeno smer.

Tega pomočnika ima dandanes že vsak avtomobil, ker gre torej le za boljšo pamet sistema ABS, ki se zna soočiti tudi s takšnimi zagatami, ko se želimo premakniti naprej. Nekaj malega ASR zmore pomagati tudi v zavoju; ko boste preveč agresivno dodali plin, bo umiril vse skupaj, obenem pa bo vmes hitro posegel še sistem ESP. Vedite pa, da je ASR vseeno omejen in ob slabem oprijemu ali izrabljenih pnevmatikah avtomobil podlage enostavno ne bo uspel prepeljati. Če bi bil vsemogočen, štirikolesnih pogonov niti ne bi potrebovali ...

Iz prakse lahko povem še, da ASR ni vedno najboljša rešitev. Ko sva se z Matejem z amarokom zakopala v puščavskem pesku, ni pomagalo nič, dokler nisva sistema izključila in pustila kolesom, da s hitrim vrtenjem v prazno vseeno ne ustvarijo dovolj vrtilnega momenta, potem pa se je avtomobil premaknil. ASR ga je pred tem enostavno preveč zaviral, ker oprijema praktično ni bilo, kolesa pa se sploh niso vrtela. Podobna dogodivščina se nam je ob drugi priložnosti zgodila v snegu, ko smo ga najprej tri ure odkopavali, na koncu pa iz zagate spravili na enak način, zato ima večina avtomobilov tudi možnost izklopa tega praktičnega pomočnika.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 12 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |