Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obtežitev vozila

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kako gredo stvari lahko hitro narobe, če tovor v oziroma na avtomobilu ni pravilno pripet, smo že obdelali. Včasih pa se vožnja lahko zaplete tudi, če tovor lepo pričvrstimo, a s seboj prevažamo kakšno zelo težko stvar. Sem ter tja pač ne gre drugače in je potrebno hladilnik, vreče cementa ali kaj podobnega pač prepeljati. Takrat vedite, da so vozne lastnosti avtomobila občutno slabše. Koliko natančno, smo preverili na poligonu in v prtljažnik enega od obeh golfov namestili 300 kilogramov tovora.
Obtežitev vozila
8. 8. 2012 ob 9:11
Komentarjev: 0
Nasvet z Goodyearom - preobteženo vozilo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšna obtežitev je povsem v skladu z nosilnostjo in je nismo presegli. Je pa avtomobil zadaj vseeno pošteno počepnil, zaradi česar smo bili takoj prepričani, da se ne bo peljal enako dobro, kljub temu, da so bile na obeh avtih povsem enake gume, skoraj nove letne pnevmatike goodyear efficientgrip. Začeli smo s preizkusom vodljivosti. Oba golfa sta peljala eden za drugim z enako hitrostjo, pri čemer je črni neobteženi golf slalomiral bistveno lahkotneje.

Pri obteženem avtomobilu je zadek pri vsakršnem spreminjanju smeri želel oddrseti ven iz zavoja in ga je bilo potrebno umirjati. V posnetku lahko vidite, da sem imel sam bistveno več dela in sem moral pri vsakem zavoju še dodatno popravljati smer, medtem ko je kolega Dani iz AMZS zavijal povsem umirjeno. Takšen efekt smo sicer pričakovali, saj smo avtomobil obremenili precej neenakomerno in vseh tristo kilogramov položili v prtljažnik. A prav tja vsak med nami polaga težje tovore.

Še ena razlika se je pojavila pri vodljivosti, ki pa je ne vidite. Črni golf je slalom odpeljal brez težav, pri belem pa mi je ves čas pomagal še sistem ESP in umirjal drsenje zadka. Ta je bil povsem pritisnjen k tlom.

Prazen avtomobil je na koncu slalom odpeljal s približno 5 km/h večjo hitrostjo, ampak bolj kot sama hitrost se je pokazala razlika pri vodljivosti. Kjer je bil črni golf še povsem miren, je beli že pošteno silil iz zavoja in je bilo ves čas potrebno popravljati smer.

Za naslednjo vajo sem izbral zaviranje. Težja vozila se v teoriji ustavljajo počasneje in slabše, kar je seveda povsem logično. A ne vedno. Kot lahko vidite, sta se oba golfa pri 90 km/h ustavila enako hitro, včasih obteženi celo hitreje. Razlog za to je enostaven in ne pomeni, da morate svoj avtomobil dodatno obremeniti, če se želite hitro ustavljati. Ker smo obremenili zgolj zadek, se je pri zaviranju avtomobil manj postavil na nos in tako obdržal bolj ravnovesno lego, obenem pa so zaradi tega bolj suvereno lahko zavirala še zadnja kolesa. Če bi tovor razporedili bolj enakomerno ali celo obremenili predvsem sprednji del, bi bil rezultat povsem drugačen. In ne pozabite, na cesti se je poleg zaviranja običajno potrebno oviri še izogibati, skoraj nikoli ne zavirate le naravnost, in tam bi se hiba hitro pokazala.

Tudi če vaše sposobnosti obvladovanja avtomobila ostajajo na enakem nivoju pa ne bodo enake sposobnosti avtomobila. Zato le previdno, ko ga tako obtežite.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |