Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od Ljubljane do Izole

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kolega ribič me je postavil pred novo nalogo. Živi v Ljubljani in vsak vikend skoči na obalo lovit ribe. Pravi, da bi takoj nabavil električni avto, ampak ne more z njim tja in nazaj v enem dnevu. Res?
Od Ljubljane do Izole
Foto: Gašper Miš
20. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0
Hyundai kona electric 04: Od Ljubljane do Izole
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Baterijo sem napolnil čez noč in imel doseg 380 kilometrov.

Za cilj sem si izbral Izolo, ker mi je všeč. Lahko bi šel tudi v Koper, Portorož ali Piran, povsod imajo električne polnilnice, če bi jo res rabil, ampak imel sem polno baterijo, sem jo napolnil čez noč, in doseg, ki se je izpisal na potovalnem računalniku, je bil 380 kilometrov.

Zunaj je bilo 10 stopinj, zelo mrzlo za maj, se je pa ob morju potem ogrelo do blizu 20, kar je že idealna temperatura za električne avte. Ob tem velja omeniti, da so litij-ionske baterije precej nerade na mrazu, zato se pozimi še kako pozna, da imajo električni avti manjši doseg, po naših testih celo do četrtino manj. Veliko energije gre tudi za ogrevanje, ob vklopu je bilo na potovalnem računalniku 13 kilometrov razlike pri dosegu (380 na 393), če sem vklopil gretje. Če ste sami v avtu, si lahko nastavite z gumbom, da greje ali hladi samo vas, s čimer tudi prihranite nekaj energije, nisem pa sam tiste vrste voznik, ki bi se pozimi vozil v treh puloverjih in bundi, da bom ja prevozil 20 kilometrov več z enim polnjenjem. Ne, vožnja mora biti najmanj enako udobna kot pri klasičnih avtomobilih.

Na viaduktu Črni Kal je bil doseg še vedno 259 kilometrov. Hitrost je bila ves čas nastavljena na tempomatu, 130 km/h, prometa pa ni bilo veliko, zato je bila vožnja precej tekoča. Na poti tja me ni doseg prav nič skrbel, ker je bilo očitno, da bom normalno pripeljal do postanka v Izoli, kjer je pisalo, da še vedno lahko prevozim 248 kilometrov. Jasno, pot je bila bolj ali manj navzdol, če bi me vseeno skrbelo, bi lahko baterijo tudi polnil v mandraču na javni polnilnici z izmeničnim tokom z dobrimi sedmimi kilovati. Torej v dveh urah, kolikor je dovoljeno parkirati, okoli 14 kilovatov, to pa je ravno za nekje 70 kilometrov podobne vožnje kot do tja.

Sam sem takoj obrnil nazaj proti Ljubljani, ampak tokrat me je čakal dolg klanec gor. Že pri Kozini se cesta vzpne do 500 metrov nad morje, pri Razdrtem in Ravbarkomandi še malo višje, to pa se pri porabi pozna. Sploh, če stalno vzdržujete hitrost 130 km/h, ker se v praksi večina voznikov v klanec nevede vozi počasneje, ko kakšni avti komaj sopihajo. Na primorski avtocesti so sicer kar tri hitre polnilnice, torej čez palec ena na 30 kilometrov, pri Kozini, na Ravbarkomandi in na Lomu. To pomeni, da praktično nikoli ne morete ostati nekje na cesti, če se baterija res toliko izprazni, in vedno polnite samo toliko, da pridete do doma, več nima smisla, ker je dražje in zamudno.

Če sem prej omenjal mraz, po drugi strani baterij nič ne moti vročina. Večja poraba je samo zaradi vklopljene klime, pri avtomobilih, kot je kona, pa tudi zaradi tekočinskega ogrevanja ali hlajenja baterije. Res je zato nekaj večja poraba elektrike tudi med samim polnjenjem, ampak naj bi po drugi strani baterija zato tudi ’živela’ dlje.

Ko sem naredil postanek za snemanje pri hitri polnilnici na Lomu, je po 213,8 prevoženega kilometra potovalni računalnik kazal doseg 118 kilometrov. Do cilja, kjer je bil začetek moje poti, je bilo še 45 kilometrov, torej bi s takšnim načinom vožnje brez vmesnega polnjenja brez težav prevozil preko 300 kilometrov po avtocesti, kolega ribič pa brez težav lovil ribe.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: PakiiRS
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |