Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od Nakla do Bovca

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V drugem prispevku z električno kono nas je zanimalo, če lahko Anže zapelje svojo družino na izlet iz Nakla v Bovec brez polnjenja. In kdor vsaj malo pozna geografijo Slovenije, ve, da je na tej poti tudi kakšen klanec.
Od Nakla do Bovca
Foto: Gašper Miš
15. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1
Hyundai kona electric 02: Od Nakla do Bovca
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak za začetek je morala biti baterija polna in Anže s tem nima posebnih težav. Doma ima hišno polnilnico za električna vozila, na kateri lahko kono electric polni s 7,2 kilovata namesto z več kot trikrat počasnejšim polnjenjem preko standardne hišne vtičnice, kar pomeni slabih 10 ur proti dobrim 30im pri čisto prazni bateriji. To se še kako pozna in nekaj takšnega si boste morali omisliti vsi, ki boste z električnim avtom prevozili več kot 200 kilometrov dnevno. Tudi zaradi varnosti pred kratkimi stiki in pregrevanjem hišne napeljave, jasno, ampak to je že druga zgodba.

Kot pravi Gorenjec se Anže seveda tudi znajde in v Naklem imajo še javno polnilnico, ki je zaenkrat še brezplačna. V takšnem primeru imate srečo in niti ne rabite polnilnice doma pa še vedno lahko brez skrbi uporabljate električni avtomobil. Ampak v večini primerov boste uporabljali domačo in če gledamo strogo samo strošek goriva, boste z nočno tarifo zapravili okoli 5 EUR na teden, če se vozite tako malo kot povprečen Slovenec, na mesec je to malo več kot 20 EUR. Sliši se super, je pa zadaj še marsikaj drugega, kot lahko preberete v tem obsežnem prispevku.

Torej, pot! Najvišja točka je bila prelaz Predel, kjer se cesta vzpne na 1.156 metrov nad morje. Lahko bi sicer šel celo višje preko Vršiča, ampak je bil ta ravno zaprt zaradi snega. Za začetek pa avtocesta, torej koni ni prizanašal. Hitra vožnja je poskrbela, da je bila povprečna poraba 21,1 kWh na 100 kilometrov, kar bi pomenilo okoli 300-kilometrski doseg. Po navadni cesti naprej je potem pričakovano padla, čeprav je cesta do Predela ves čas lezla navzgor. Na vrhu je bila poraba 19,9 kWh na 100 kilometrov in po 81,9 kilometra vožnje je bil doseg še vedno kar 272 kilometrov.

Električni avtomobili imajo pred klasičnimi pri vožnji po klancu navzdol eno veliko prednost. Ne le, da ne porabljajo energije, ki je sicer tudi klasični avtomobili skoraj ne, ampak gre energija namesto v toploto nazaj v baterijo. Torej je kona postala elektrarna, ki pridno izkorišča potencialno energijo, vam pa niti zavirati ni treba, če ni pred vami ravno 180-stopinjski ovinek. Bi bilo fino, če bi klasičen avto tudi na koncu klanca kazal več bencina ali nafte v rezervoarju, a ne? Kona ima 4 stopnje regeneracije, ki jih določate z ušesoma ob volanu. 0 ne zavira, 3 pa že kar konkretno in to je uporabljal Anže na najbolj strmih klancih navzdol. Zadeva je še kako uporabna v mestih, kjer pred semaforji lahko zavirate praktično samo z regeneracijo.

Izkupiček vas zanima, a ne? Po točno stotih kilometrih je ostalo 64 odstotkov baterije, povprečna poraba je bila 15,1 kWh/100 km, doseg pa še vedno 284 kilometrov. Ko se je Anže vrnil v Naklo, je bila baterija še vedno napolnjena več kot 30 odstotkov, s čimer je lepo pokazal, da je Slovenija skoraj premajhna, da bi s takšnim avtom kje obstali.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Grda kona
(pred 10 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |