Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od Nakla do Bovca

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V drugem prispevku z električno kono nas je zanimalo, če lahko Anže zapelje svojo družino na izlet iz Nakla v Bovec brez polnjenja. In kdor vsaj malo pozna geografijo Slovenije, ve, da je na tej poti tudi kakšen klanec.
Od Nakla do Bovca
Foto: Gašper Miš
15. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1
Hyundai kona electric 02: Od Nakla do Bovca
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak za začetek je morala biti baterija polna in Anže s tem nima posebnih težav. Doma ima hišno polnilnico za električna vozila, na kateri lahko kono electric polni s 7,2 kilovata namesto z več kot trikrat počasnejšim polnjenjem preko standardne hišne vtičnice, kar pomeni slabih 10 ur proti dobrim 30im pri čisto prazni bateriji. To se še kako pozna in nekaj takšnega si boste morali omisliti vsi, ki boste z električnim avtom prevozili več kot 200 kilometrov dnevno. Tudi zaradi varnosti pred kratkimi stiki in pregrevanjem hišne napeljave, jasno, ampak to je že druga zgodba.

Kot pravi Gorenjec se Anže seveda tudi znajde in v Naklem imajo še javno polnilnico, ki je zaenkrat še brezplačna. V takšnem primeru imate srečo in niti ne rabite polnilnice doma pa še vedno lahko brez skrbi uporabljate električni avtomobil. Ampak v večini primerov boste uporabljali domačo in če gledamo strogo samo strošek goriva, boste z nočno tarifo zapravili okoli 5 EUR na teden, če se vozite tako malo kot povprečen Slovenec, na mesec je to malo več kot 20 EUR. Sliši se super, je pa zadaj še marsikaj drugega, kot lahko preberete v tem obsežnem prispevku.

Torej, pot! Najvišja točka je bila prelaz Predel, kjer se cesta vzpne na 1.156 metrov nad morje. Lahko bi sicer šel celo višje preko Vršiča, ampak je bil ta ravno zaprt zaradi snega. Za začetek pa avtocesta, torej koni ni prizanašal. Hitra vožnja je poskrbela, da je bila povprečna poraba 21,1 kWh na 100 kilometrov, kar bi pomenilo okoli 300-kilometrski doseg. Po navadni cesti naprej je potem pričakovano padla, čeprav je cesta do Predela ves čas lezla navzgor. Na vrhu je bila poraba 19,9 kWh na 100 kilometrov in po 81,9 kilometra vožnje je bil doseg še vedno kar 272 kilometrov.

Električni avtomobili imajo pred klasičnimi pri vožnji po klancu navzdol eno veliko prednost. Ne le, da ne porabljajo energije, ki je sicer tudi klasični avtomobili skoraj ne, ampak gre energija namesto v toploto nazaj v baterijo. Torej je kona postala elektrarna, ki pridno izkorišča potencialno energijo, vam pa niti zavirati ni treba, če ni pred vami ravno 180-stopinjski ovinek. Bi bilo fino, če bi klasičen avto tudi na koncu klanca kazal več bencina ali nafte v rezervoarju, a ne? Kona ima 4 stopnje regeneracije, ki jih določate z ušesoma ob volanu. 0 ne zavira, 3 pa že kar konkretno in to je uporabljal Anže na najbolj strmih klancih navzdol. Zadeva je še kako uporabna v mestih, kjer pred semaforji lahko zavirate praktično samo z regeneracijo.

Izkupiček vas zanima, a ne? Po točno stotih kilometrih je ostalo 64 odstotkov baterije, povprečna poraba je bila 15,1 kWh/100 km, doseg pa še vedno 284 kilometrov. Ko se je Anže vrnil v Naklo, je bila baterija še vedno napolnjena več kot 30 odstotkov, s čimer je lepo pokazal, da je Slovenija skoraj premajhna, da bi s takšnim avtom kje obstali.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Grda kona
(pred 3 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |