Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Z land cruiserjem na koncu sveta

Toyota land cruiser & Namibija

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko vsem avtom zmanjka poti, ostane eden, ki se ne ustavi. Ni edini, jasno, je pa eden redkih, ki premaguje teren v vsem udobju, ki ga sodobni avtomobili premorejo, in to je toyota land cruiser.
Z land cruiserjem na koncu sveta
Foto: Matej Mihinjač
31. 3. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0
ekskluzivna reportaža Namibija
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Da bi to postalo jasno celo nam, ki smo vsaj z avtomobili vajeni ’vsega hudega’, nas je Toyota povabila praktično na konec sveta, začeli pa smo tam, kjer so vrata v pekel! Vsaj tako so slikovit prostor ob oceanu imenovali Portugalci, domačini pa so ga označili za deželo, ki jo je Bog ustvaril v jezi. Sem moral prav pazit, kam sem stopal, da nisem vznemiril kakšnega okostnjaka na Skeleton coast, po naše obali okostnjakov.

Mrzel morski tok tam ves čas skrbi za mistično meglico, ki se baje zadržuje skoraj ves čas. Na obali si lahko pristal, nisi pa mogel nazaj odpluti, razen če si prehodil na stotine kilometrov naprej po vroči puščavi. In večina je vmes seveda izginila. Za vedno. Na leto ne pade niti 10 milimetrov dežja in zdaj veste, zakaj je tam toliko okostij ladij, živali, raje nisem razmišljal o tem, da verjetno tudi ljudi.

Ko smo rili z land cruiserji po pesku plaže, kar je tam čisto nekaj običajnega, smo se seveda režali kot otroci, saj si moški težko predstavljamo boljšo zabavo z velikimi igračami. Za takšno doživetje res ni noben problem ždeti en dan na vedno utesnjenem avionu in pozabiti na domačo plundro. Če vam uspe takole presekati turobno zimo s puščavsko vročino in soncem, bo res hitro minila. Če boste po neizprosni naravi Namibije vozili mimo nosorogov in levov v land cruiserju, vam pa sploh ne bo nič manjkalo, ker ga verjetno tudi divje živali tam že dobro poznajo.

To je namreč avto, ki se prodaja praktično povsod po svetu. V kar 195 državah! Večinoma mu pravijo prado, ker je za njih land cruiser tisti taveliki z motorjem V8. Samo ime land cruiser se je prvič pojavilo že leta ’54, boter land cruiserja pa naj bi bil BJ, letnik ’51. Mi smo preizkusili peto generacijo, po vsem svetu pa so jih do danes prodali že več kot 3 milijone. Edini motor, ki se prodaja tudi pri nas, je 2,8-litrski štirivaljni turbodizel s 130 kilovati moči (177 ’konji’) in 450 Nm navora od 1.400 vrtljajev naprej, če imate samodejni menjalnik.

Številke se ne zdijo obetavne, za takšen stroj in puščavo bi pričakoval vsaj še dva valja v motorju več, ampak na cestah, kjer so nas vodili na premieri, nismo pogrešali prav ničesar. Mogoče bi edino na kakšnem odročnem ruskem podeželju hotel imeti močnejši bencinski motor. Je pa na namibijskih cestah toliko kamenja, da tudi če paziš, mimogrede prileti kakšen v vetrobransko steklo, zato bodo menjave tam kar pogoste. Na mojem avtu sta v samo štirih dneh počili kar dve in še zdaleč nisem bili edini primer. Kar 90 odstotkov cest je tam makadamskih in itak se ne splača polagati asfalta. Omejitev je tudi po makadamu 100 km/h, določene ceste, predvsem tiste ob obali, so pa iz soli. Ja, prava morska sol je po tleh, ki jo polivajo z vodo, da nastane zelo trda površina, skoraj kot asfaltna cesta. Gume so bile serijske, nič niso goljufali s kakšnimi poudarjeno terenskimi, torej točno takšne, kot jih boste vi dobili, ko boste kupili svoj land cruiser.

Namibija je res velika in lepa dežela. Približno 23-krat večja od Slovenije pa približno enako število ljudi živi tam, potem veste, da praktično nikogar ne srečate izven mest. Vožnja med posameznimi lokacijami zaradi prostranosti hitro postane dolgočasna, sploh, ko se vozite v koloni, boste videli le prah, če ne bo pihal močan bočni veter. In takrat morate še posebej paziti na varnostno razdaljo, saj se mimogrede znajde na cesti kakšen predmet ali žival. Ampak to je nujno zlo, če želite pripeljati do, na primer, kraterja Messum! Premer ima kar 18 kilometrov, star je 135 milijonov let in predstavljajte si, kaj vse je moral izbruhati, da je Afrika sploh nastala. To se je zgodilo, še preden sta se Afrika in Južna Amerika ločili kot celini, eksplozivni izbruh pa velja za največji v zgodovini Zemlje sploh.

In po vseh teh norih lokacijah se lahko vozite sami ali pa organizirano, če se pustite voditi tako izkušeni ekipi, kot je bila naša. Vodič moje skupine je imel nadimek Šakal, zelo zabaven tip z ogromno izkušnjami na terenu, ki pa je znal na primeren način tudi okarati tiste novinarje, ki se niso držali pravil v divjini. V nekem trenutku se je na primer nekdo zakopal v blatu, ko je vodila pot po eni zelo redkih mokrih strug na poti, in tam blizu smo opazili sledi leva. Novinar iz dežele, ki leži precej južno od Slovenije in od koder prihajajo gosti, ki jih naši hotelirji nočejo videti niti od blizu, pa je mirno odprl vrata in odšel na malo potrebo v goščavo ob ustavljeni koloni land cruiserjev. V mojem avtu je bilo še dekle, zadolženo za nudenje prve pomoči na terenu, in ko je videlo, kaj počne tip, ji je postalo prav vseeno, kaj se mu zgodi, če veliki muc slučajno pride preblizu.

Po divjini in zahtevnem terenu se nikoli ne voziš sam. Vedno mora biti zraven vsaj še eno vozilo, ki te lahko pomaga izvleči, če se kje zakoplješ. Preden smo zapeljali v široko suho strugo, kjer je bil pesek še posebej mehak, smo gume spustili na 0,8 bara, vklopili zaporo sredinskega diferenciala in reduktor ter se pognali naprej! Land cruiser je rinil, kot da ni nič, pesek pa je bil včasih tako globok, da sem imel občutek, kot da vozim po sveže zapadlem snegu.

Bistvo takšne vožnje je, da imaš ves čas dovolj vrtljajev in da se nikoli čisto ne ustaviš. Spet član iste skupine novinarjev, ki sem jo omenil prej, je ves čas pred menoj počel neumnosti, ker se je skoraj ustavil in potem na polno speljal, ker se mu je zdelo noro, da pesek leti na vse strani, v svoji umski omejenosti pa seveda ni pomislil, da je bilo za njim vsaj še 10 vozil, ki so morala zavirati in seveda se mora prej ali slej nekdo ustaviti in ne more več speljati. Med takšno vožnjo lahko z volanom ves čas malo poskušaš s kratkimi zasuki levo in desno, kam sta kolesi zasukani in če še vedno vsa grabijo, nikakor pa ne preveč, da ne skreneš s poti, ker se potem spet takoj zakoplješ.

Land cruiser ima med sodobnimi terenci edini šasijo v času, ko so ceste preplavili SUVji in križanci. Torej je očitno, da gre za resno terensko vozilo. Novi ima še ’multi terrain select’, ki zelo pomaga na različnih podlagah, ker sam prilagaja delovanje štirikolesnega pogona, za manj izkušene pa je tukaj še funkcija ’crawl’, po slovensko plazenje, da kar sam spelje na terenu in se počasi pomika na vrh klanca. Včasih sem bil prav presenečen, da so nas peljali po tako zahtevnem terenu, kjer smo se prav po polžje pomikali, ampak očitno avtom zaupajo in prav z nobenim ni bilo težav.

Ko smo spet pripeljali do blata, je bil način vožnje malo drugačen. Spet reduktor, ampak počasneje, nikoli se nismo smeli ustaviti in nikakor preblizu eden drugemu, da ne bi slučajno zaradi njega ostali notri. Šakal nam je po radijski postaji dal še napotek, da če že obstanemo v blatu, naj ne vrtimo preveč koles, ker se bomo samo še bolj zakopali, zato moramo poklicati na pomoč, da nas potegne ven. Tukaj je še posebej prišla do izraza vsestranskost land cruiserja, saj je eden najbolj prilagodljivih avtov, kar sem jih v življenju vozil. Prav nikjer nisem obstal z njim in nisem mogel verjeti, kako lepo se je peljal po vseh možnih površinah, ki so nam jih vrgli pod kolesa: pesek, skale, blato, voda, vse je zmlel brez najmanjše težave, tudi sneg, ki smo ga pred potjo v Afriko imeli doma, smo za šalo prevozili, in zaradi vse te vsestranskosti je land cruiser kljub vsem modernim in lepšim terencem še vedno uspešen.

V šali sem ob koncu poti izjavil, da v Namibiji pa nikoli ne bi bil čistilec avtomobilov. Povsod je toliko prahu, da bi se mi zmešalo vsakič, ko bi prišla stranka in zahtevala čisto kabino. Je pa tudi to verjetno dober posel pri njih, čeprav je glavni prihodek tam rudarstvo. Kopljejo dragulje, zlato, srebro in uran. Celo eden največjih izvoznikov slednjega so na svetu, ampak velika puščava poskrbi, da je to ena najredkeje naseljenih držav na svetu. Tudi živali v tem suhem delu ne boste srečali veliko, mi smo videli le nepregledno množico tjulnjev in iz morja z ribičem potegnili pravega morskega psa, ki smo ga seveda vrnili v vodo. Tudi avte smo vrnili Toyoti in se po zraku vrnili na drug konec sveta, čeprav se ne bi prav nič ustrašil povratka z land cruiserjem, le malo dlje bi trajala pot pa veliko bolj zanimiva bi bila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: PakiiRS
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |