Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ameriške gumijaste sanje

2019 Continental – Tire performance tour

Avtor prispevka: Anže Jereb
Cadillac escalade s Continentalovimi nalepkami, trening BMW performance, West Coast Customs in tovarna športnih vozil Saleen - vse to nas je čakalo na popotovanju, ki ga je organiziral gumarski velikan. Pa še Las Vegas in sejem CES.
Ameriške gumijaste sanje
Foto: Anže Jereb
10. 3. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0
2019 Continental - Tire performance tour 1. del - BMW, West Coast Cust
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video
2019 Continental - Tire performance tour 2. del - CES
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če se slučajno ne spomnite, da sem s Continentalom že lansko leto odkrival čezlužno pokrajino s kratico ZDA, tukaj je povezava, takrat smo si ogledali znamenito dirko v Daytoni in še marsikaj. Takrat nas je Continental povabil z namenom, da nam pokaže svojo prisotnost v dirkaškem svetu, ki je na drugi strani velikega ribnika še kako pomembna, zato so pred leti celo kupili Hoosier tires, specialiste za dirkalne gume.

Tokratna pot je imela drugačen namen, predvsem so nam želeli pokazati, da niso le dirkaško usmerjeni, da pnevmatike sploh niso njihov edini proizvod, ampak obvladajo še marsikaj drugega. Si predstavljam, ja, da so pravo utelešenje razvojne moči, če pa obstajajo že 145 let, v 2017 so ustvarili 44 milijard prihodkov in v 60 državah zaposlujejo preko 235.000 ljudi. To je več, kot jih imata po vsem svetu skupaj Ford in veriga burgerjev In&Out. Slednje omenjam, ker brez njih obiska zahodne strani ZDA zame ni.

Celoten teden v Kaliforniji in Nevadi je bil natrpan z zanimivim programom, začeli pa smo streljaj iz Los Angelesa, v puščavi, kjer že nekaj let stoji vrhunski BMWjev učni center. Saj veste, nič ni lepšega od jutranjega vonja po zažganih gumah in budilke v obliki prisilno polnjenega šestvaljnika. No, ameriški osemvaljni stroji zabrnijo še prijetneje, ampak tudi simfonija v M-duru sploh ni slaba.

Z BMWjem Continental sodeluje že od leta 2004 in jim zagotavlja vse pnevmatike, ki jih potrebujejo pri treningih ter ostalih preizkusih. Tamkajšnji inštruktor je Continental v isti sapi pohvalil zaradi odličnih gum pa tudi zaradi sodelovanja samega in dodal, da je to edino podjetje, ki inštruktorje celo spodbuja k agresivni uporabi, saj le na ta način lahko odkrijejo meje oprijema in nasploh lastnosti gum. Zelo zmogljivih gum, uporabljali smo model ExtremeContact, torej skoraj dirkaške gume, ker je omenjeni center pač eno ogromno učno polje z dirkališčem vred.

Pri takšnih treningih je treba vedno začeti počasi, zato smo najprej le zavirali in se tako privadili na avtomobile, potem pa nadaljevali nekoliko bolj resno. Z vajo, kjer je treba na zelo spolzki podlagi zadek BMWja M3 spodbuditi k uhajanju, a potem zdrs tudi obdržati; pač, poskušati ’driftati’ na podlagi, ki je spolzka kot led. Mi je kar šlo, čeprav je držanje avtomobila v natančnem položaju na takšni podlagi precej zahtevno, saj vsak premočan dotik stopalke za plin pomeni pirueto, premalo plina pa pomeni, da se avtomobil poravna.

Nadaljevali smo s preizkusom večine najbolj nabritih BMWjev, ki so vsi slišali na oznako M, na koncu pa smo se udeleženci med seboj pomerili še v dirki.

Trening je bil dolg in zanimiv, nadaljevali smo s preizkusom večine najbolj nabritih BMWjev, ki so vsi slišali na oznako M, na koncu pa smo se udeleženci med seboj pomerili še v dirki na krajši stezi. Avtomobil? M3. Končal sem na tretjem mestu, le dve desetinki sekunde za zmagovalcem ter desetinko za drugouvrščenim, zato sem z rezultatom precej zadovoljen. Četrti je za mano zaostal skoraj sekundo, torej je bila vodilna trojica precej hitrejša od ostalih.

Vedno govorimo, da pri gumah ni pomemben samo oprijem, ampak tudi povratne informacije, ki jih dajejo potem vozniku preko volana. Čeprav pnevmatik ExtremeContact res dobro ne poznam, poznam tokratne avtomobile in vem, da so nekateri med njimi včasih lahko malce ’žleht’. Končali smo, ko se je sonce počasi že spuščalo za bližnje gorovje, precej utrujeni, a izjemno navdušeni. In z novo kapljico znanja.

Vas zanima, kaj imajo skupnega Justin Bieber, Jeffree Star, Steve Dik, Kardashianove punce, Jay Leno, Shaquille O'Neal in celo Black Panther? Ja, vsem so avto 'porihtali' pri West Coast Customs. Njih poznate, ker jih od leta 2011 lahko spremljate celo v TV-seriji, to pomeni že 8 sezon oziroma 68 delov. Pa očitno še ne nameravajo končati. Mi smo jih prišli pogledat kar v živo v Burbank v Kaliforniji. Tam je njihova baza, kjer imajo velik 'show room', torej razstavni prostor, kjer stoji veliko modelov. Večina je lastniških, zato precej avtomobilov seveda sploh ni tam, nekaj jih ima v svoji zbirki tudi Jay Leno, na tem mestu pa je tudi delavnica, kjer vozila predelujejo.

Predelave so fantastične in zbirka je skoraj neverjetna. Lotijo se še tako zahtevnih projektov, zato je sprehod po njihovi delavnici res prava paša za oči. Je pa tudi res, da ameriška zakonodaja dopušča veliko več kot evropska in veliko vozil, ki pridejo iz te delavnice, pri nas ne bi smelo sploh voziti. Predelav tudi ni dobro gledati od blizu, ker se hitro vidi, da so stvari velikokrat narejene precej 'na hitro'. Ampak na nekaj metrov se napakic ne vidi, izdelek pa je ponavadi res atraktiven. Tudi pri West Coast Customs ima prste zraven Continental, saj obuva vsa vozila, ki jih predelajo.

Sam sem bil bistveno bolj navdušen nad obiskom avtomobilske znamke Saleen. Tisti, ki vsaj malo spremljate avtomobilizem, veste, da so pred natanko dvajsetimi leti pri Saleenu naredili prvi in edini pravi ameriški superšportni avtomobil. Nosil je oznako S7 in na številnih dirkah po celem svetu osvojil več prvih mest kot McLaren, Lamborghini in Ferrari skupaj. Zmagoval je praktično povsod. Zelo omejeno serijo so takrat hipoma razprodali, sedaj pa bodo naredili še sedem vozil, gre za nekakšno obujanje modela, vsak bo imel ceno krepko preko milijon dolarjev, poganjal pa ga bo več kot ’1000-konjski’ motor.

Pri Saleenu zaključujejo razvoj modela S1, ki ima pod pokrovom štirivaljni turbobencinski motor z okoli 450 ’konjički’.

Tudi za manj petične kupce imajo ponudbo. Pri Saleenu namreč ravno sedaj zaključujejo razvoj manjšega modela S1, ki ima pod pokrovom štirivaljni turbobencinski motor z okoli 450 ’konjički’, avtomobil pa tehta le 1.300 kilogramov. Tudi zamenjavo za S7 lahko bojda pričakujemo kmalu, če si ne želite avtomobila, ki je v celoti plod njihovega znanja, pa se lahko odločite tudi le za njihovo predelavo.

Če vaš novi poltovornjak ni dovolj zmogljiv, ga pri Saleenu ponudijo v bolj agresivni različici, najmočnejša izvedenka ima kar 700 ’konjičkov’ in goro navora, kar pomeni, da se gume lupijo hitreje od banane. Lastnik podjetja je Steve Saleen, nekdanji dirkač, ki je v svoji bogati karieri zelo dobro sodeloval s proizvajalcem pnevmatik General Tyre, zato so še danes njihovi predelani avtomobili, največ se lotevajo predelav mustangov, postavljeni na gume te znamke. Mimogrede, lastnik General Tyre je Continental. No, njihov novi avtomobil saleen S1 pa stoji na Continentalovih gumah. Vse skupaj je bilo izjemno zanimivo, verjetno še bolj zaradi dejstva, da si je za naš ogled čas vzel prav lastnik Steve Saleen in nas popeljal po celotnem obratu.

Najtežje strnem misli glede naše zadnje postojanke, obiska mesta luči in sejma CES. Las Vegas je vedno zanimiv, ker je pač - Las Vegas. Blišč, igralnice, luči, razkošje in najbrž najbolj nenavadna gruča ljudi na tako majhnem koščku zemlje so vedno dober razlog za obisk. Večerni ogled je obvezen, Strip zaživi po deseti uri in ne popusti vzdušja vse do jutranjih ur. Ampak mi smo bili v Vegasu zaradi sejma potrošniške elektronike, bojda največjega na svetu, če gre verjeti Američanom.

V bistvu nima smisla, da razlagam, koliko truda in denarja je bilo vloženo v to, da sem si uspel ogledati CES, ampak je bilo obojega precej. Za vstop na novinarska dneva sejma je bilo treba pridobiti delovno vizo in to ni kar tako. Sedaj jo imam in velja pet let, torej se lahko zaposlim v In&Out in pet let papam burgerje.

CES je eden svetovno najbolj znanih tovrstnih sejmov, kjer se predstavlja kup proizvajalcev iz na videz precej različnih panog, skupno jim je le, da imajo vsi elektronske izdelke, torej nekaj, kar poganjajo baterije ali omrežje. To je tudi super način, da podjetja, kakršno je ravno Continental, pokažejo, kaj vse še razvijajo. Njihova vizija je namreč, da bi celotna mesta postala pametnejša in varnejša, imajo tudi slogan: Mobility at your service, freedom to live, prevod se zdi precej nesmiseln, zato ne bom niti poskušal. In na takšnem salonu to pomeni predstavitev izdelkov, kot so inteligentne ulične svetilke, mestna flota vozil, ki so vedno na voljo potencialnim uporabnikom, avtonomni, se pravi samovozeči ’shuttli’ in tako naprej.

Na njihovem razstavnem mestu je bilo predstavljeno vse skupaj, še posebej zanimiva rešitev so se mi zdele luči, ki se prižgejo le takrat, ko je blizu njih pešec ali vozilo, s čimer varčujejo z energijo, manj svetlobno onesnažujejo in obenem bolj jasno opozarjajo udeležence v prometu, da je v njihovi bližini drugo vozilo, pešec ali kolesar. Luči znajo tudi pokazati, kje v bližini je prosto parkirno mesto. Potem je tukaj opozarjanje na ovire, mimogrede, antene V2X, ki jih za takšne stvari potrebuješ, tudi izdeluje Continental. Tehnologija je skratka pripravljena, le uporabiti jo je treba. Tudi robota za avtonomno dostavo pošiljk imajo.

Postavite me na katerikoli avtomobilski salon, pa bom OK, tole mi je pa dalo vetra.

Sicer pa me je CES presenetil s svojo velikostjo in raznolikostjo. Postavite me na katerikoli avtomobilski salon, pa bom OK, tole mi je pa dalo vetra. Nobene možnosti ni, da vam pokažem vse, pa če bi tekel naokoli ves dan, najbrž bi za kaj podrobnega potreboval vsaj tri dni in se pri vsakem proizvajalcu ustavil vsaj za uro ter se pozanimal o novostih. Ko gledaš televizije 8K že na šestnajstem razstavnem mestu, ti je jasno bore malo …

So pa CES izkoristili tudi nekateri 'avtomobilisti', Mercedes-Benz je denimo razkril novi CLA in dve študiji, pri znamki KIA so pokazali študijo samovozečega minibusa, Nissan je imel podobno stvar, vse je šlo nekako v smislu avtonomne vožnje in novih sistemov, ki bodo prevzeli vajeti. Ali pa BELL, podjetje, ki izdeluje helikopterje; pokazali so futurističen leteči stroj po vzoru tistih iz filma Minority report.

Obisk Vegasa smo zaključili z zaprto razstavo nekaterih Continentalovih tehnologij, ki smo si jo lahko ogledali le redki povabljeni. Samodejna vrata na avtomobilu, ki se sama odpirajo in zapirajo ter obenem pazijo, da vas ne priprejo ali se zaletijo v oviro ob avtu, sistem za samodejno parkiranje pred restavracijo, sistem za predhodno prepoznavo akvaplaninga oziroma splavitve, to so le nekatere od tehnologij, ki jih že imajo in jih najbrž lahko kmalu pričakujemo v avtomobilih. Saj pravim, da so prava zakladnica znanja in novih tehnologij. Pa še pnevmatike delajo ob vsem skupaj, včasih celo iz regrata. Ja, tudi takšna je bila razstavljena tam, ampak smo si na koncu vseeno privoščili še en burger.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |