Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Danes še na tleh, jutri že v zraku

Audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S line & Pipistrel

Avtor prispevka: Anže Jereb
Mobilni telefoni so že zdavnaj prerasli svojo osnovno funkcijo, torej omogočanje klicanja. Tudi avti so že zdavnaj presegli svoje poslanstvo, torej prevoz od točke A do B. Kam bo šlo vse skupaj naprej?
Danes še na tleh, jutri že v zraku
Foto: Jure Cehner
6. 11. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0
Audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S line & Pipistrel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ker smo 'Volanovci' veliko na cestah, imamo med vožnjo pogosto preveč časa in se celo lotimo premišljevanja. In ko včasih razmišljam, sem prav presenečen, koliko tehnologije uspejo proizvajalci vgraditi v en avtomobil. Audi A7 sportback je eden najbolj naprednih na svetu. Voziti zna že skoraj sam, če bi mu to dovolili, saj ima laserski skener, kar 5 radarjev in še sprednjo kamero, da nadzoruje promet okoli avta, vi pa lahko medtem spite. Saj ne, nismo še tako daleč, vseeno pa zadeva deluje izvrstno.

Ampak med takšno vožnjo je še bolj zanimiv lahki hibridni sistem, kot so ga poimenovali Nemci. Za razliko od klasičnega 12 ima tale 48-voltni električni sistem, ki omogoča rekuperacijo energije, ko zavirate. Hkrati lahko popolnoma izklopi motor celo med vožnjo po avtocesti do hitrosti 160 km/h. Vse skupaj samo zato, da bo poraba goriva manjša; pravijo, da naj bi s tem prišparal do 7 decilitrov na 100 km, meni pa je najbolj zanimivo, da se motor izklopi, še preden se ustavite, in da se nazaj tako lepo zažene. Ni tistega dizelskega tk-tk-tk-tk-vrooom, ampak samo lep nežen start.

Napredek s tehnologijo se pozna na vsakem koraku in podobno napredno razmišljajo tudi v kakšni drugi industriji. Na primer letalski. Pipistrel je ime za enega od rodov netopirjev, da boste vedeli, zakaj je v logotipu letal našega primorskega inovatorja. Sicer pa gre za podjetje, ki je lani praznovalo že 30 let in danes velja za vodilnega svetovnega proizvajalca ultralahkih motorno-jadralnih letal ter jadralnih letal s pomožnim motorjem. Mimogrede, bili so tudi prvi privatni proizvajalec letal v nekdanji Jugoslaviji.

Ivo Boscarol pravi, da je za takšno uspešnost potrebno dvoje oziroma celo troje. V prvi vrsti ekipa, ki deluje homogeno, je polna idej in zamisli za njihovo uresničitev ter je posledično karseda ustvarjalna. Prav na pomembnost sodelavcev okoli sebe opozarja vedno in se zaveda, da so nepogrešljiv člen v verigi. Potrebni pa so tudi odlični materiali, ki pa se jih ni mogoče lotevati brez ustrezne tehnologije. Na vprašanje glede prihoda hibridnih letal se je zgolj nasmehnil in dodal, da je delujoč prototip že narejen in bo v kakšnem letu ali dveh že v zraku, itak pa že zelo dolgo izdelujejo povsem električna letala.

S takšno kapaciteto lahko leti eno uro in v tem času preleti vsaj 200 ali pa celo 300 kilometrov.

Če so učinkovita, vas zanima? Dvosedežno električno letalo s seboj nosi okoli 60 kilogramov baterij, kar je okoli 17 kilovatnih ur energije. S takšno kapaciteto lahko leti eno uro in v tem času preleti vsaj 200 ali pa celo 300 kilometrov. Za primerjavo, osebni avtomobil s tolikšno količino energije lahko prevozi le 100 kilometrov. Torej, ja, so učinkovita. Ampak mi smo se tokrat zapeljali z njihovim največjim štirisedežnim letalom, ki se imenuje panthera.

Se mi je zdelo bolj primerno duhu audija A7 sportback, ker tudi panthera ponuja kar veliko elegance. Vsi štirje sedeži so oblečeni v usnje, udobni, celo malo športno delujejo, vsaj pri obliki, čeprav bočni sedežni oprijem v letalu nima posebne funkcije, je potrebno še kaj več. Panthera je nekoliko večja od ostalih Pipistrelovih letal in zato v zraku bolj mirna. Tisti, ki ne letite velikokrat, ogromna razlika je med letenjem z ultralahkim letalom ali potniškim. Če je zajetno in težko potniško letalo praktično ves čas mirno, je ultralahko ves čas nemirno. Kot en mini zabaviščni park se zdi, ker potniki čutijo vsak dvig ali zavoj, vsak močnejši tok vetra ali spremembe tlaka v zraku.

Panthera se mi zdi precej umirjena, čeprav so to besede nepoznavalca. Itak je namenjena daljšim potem in posledično ponuja kar nekaj udobja in sodobne opreme. Je pa tudi hudo okretna, po krajšem preletu gradu Miramare in bližnje okolice smo preizkusili še njene zmogljivosti med vragolijami. Moram priznati, da takšne okretnosti in zmogljivosti nikakor nisem pričakoval, pilot Nejc Faganelj pa je dokazal, da gresta človeško znanje in tehnika z roko v roki tudi tukaj.

Vem, da bomo ali pa boste naši otroci nekoč v prihodnosti ob pogledu na nebo videli še bistveno več letečih strojev. Upam, da jih bo čimveč iz Slovenije, nam, Volanovcem, pa zaenkrat ostanejo takšne leteče preproge, kot je odlični A7 sportback.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |