Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ameriške mišice

Rolex 24 Daytona

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vam dirkanje ni všeč in ga celo prezirate? Pojdite v Daytona Beach in obiščite katero od tamkajšnjih dirk ter doživite pravo dirkanje v živo. Vam bo razširilo obzorje in spremenilo mišljenje. Obljubim!
Ameriške mišice
Foto: Anže Jereb
25. 2. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0
rolex 24 daytona continental
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Enkrat ali dvakrat na leto v uredništvo prileti vabilo, ob katerem se vsem našpičjo ušesa in adrenalin naraste. Tokrat je bilo to Continentalovo na 24-urno dirko v Daytono, saj veste, na eno najbolj znamenitih in svetovno znanih dirk na oni strani ribnika. Potrebno je bilo kar nekaj besednega pretepa, da smo določili srečnega člana, in tokrat sem bil to jaz. Dobrih osem tisoč kilometrov pozneje, po neštetih pregledih ameriških uradnikov in po slabih štiriindvajsetih urah za tem, ko sem zaprl domača vrata, sem prispel na Florido.

Da nam je na letališču obilna Američanka najprej dala premajhen avtomobil, morda ni pomembno, je pa zanimivo.

Da nam je na letališču obilna Američanka najprej dala premajhen avtomobil, morda ni pomembno, je pa zanimivo. Za šest potnikov so nam najprej namenili cadillac escalade, ki bi vse potnike sicer normalno sprejel, njihove prtljage pa ne. Zato so ga raje zamenjali za podaljšano različico taistega avtomobila, ki poleg enako prostorne potniške kabine ponuja še dober meter dolg prtljažnik, v katerega smo zbasali vseh šest velikih kovčkov. In z nežnim brbotanjem 6,3-litrskega bencinskega osemvaljnika z nekaj več kot 420 ’konjički’ pričeli svojo pot iz Orlanda v Daytona Beach - po omejitvah, za katere bi bil dovolj zmogljiv tudi avtomobil s kakšnimi trinajstimi kilovati moči.

Daytona Beach je majhno mesto z dobrimi 60.000 prebivalci, a tam je avtomobilsko dirkanje doma. Že v začetku prejšnjega stoletja so na njihovi peščeni plaži postavljali hitrostne rekorde in se po pesku celo vozili že preko 300 km/h, več kot petdeset let pa v tem mestu že potekajo dirke na znamenitem ovalu Daytona International Speedway. Sigurno ste že slišali za Daytona 500, torej za 500 milj dolgo dirko, ki poteka na njem, od leta 1962 pa se z nekaj presledki na istem mestu odvija tudi znamenita 24-urna vztrajnostna dirka, ki se uradno imenuje Rolex 24 at Daytona.

Prva stvar, ki vas bo presenetila, je namestitev dirkališča v mesto oziroma tik ob njega.

Prva stvar, ki vas bo presenetila, je namestitev dirkališča v mesto oziroma tik ob njega. Ni nekaj kilometrov proč, da hrup ne bi motil stanovalcev ali zaposlenih v bližnjih podjetjih, ampak zgolj na drugi strani dvopasovne ceste, kakršna je v Ljubljani denimo Celovška. In hrup se sliši, močno. Če boste zajtrkovali v katerem od tipično nezdravih a sila okusnih ameriških bistrojev, boste hrup vsekakor slišali. Pa očitno nikogar ne moti, ker se vsi prebivalci mesta zavedajo, da živijo tudi na račun dirkanja in denarja, ki ga slednje prinese s seboj.

Za drugo presenečenje bo poskrbela velikost celotnega dirkaškega sklopa. Tribune so leta 2016 prenovili in razširili, po moji oceni so dolge kakšnih 700 metrov, na njih pa je dovolj prostora za 167.785 gledalcev. In ogromno prostora je potem še znotraj ovala, kjer med tako pomembnimi dirkami Američani kar kampirajo. Nekateri v šotorih, drugi v luksuznih avtodomih, celotna kapaciteta je torej okoli 250.000 gledalcev. To pa pomeni pravi žur in doživetje.

Če vprašate mene, izdeluje Continental zelo dobre gume, najbrž ene najboljših in zato mi pred odhodom ni bilo jasno, zakaj se udeležujejo 24-urne dirke tukaj v Daytoni, kjer je steza skoraj le oval. Saj veste, potrebujete le močan avtomobil in ste prvi … No, ni čisto tako, sem opazil prvi trenutek, ko sem prispel na 'mesto zločina'. Steza ima tudi nekaj ovinkov in je seveda zanimiva, Continental pa je na njej glavni opremljevalec vozil, okoli 80 odstotkov vseh dirkalnikov je bilo obutih v njihove gume.

Na tej vzdržljivostni dirki nastopajo tudi zelo znani svetovni dirkači. Recimo Fernando Alonso, pa Juan Pablo Montoya in Bruno Senna, vsi trije so prišli iz Formule 1 in če se njim tovrstno dirkanje zdi zanimivo, potem najbrž res je. Ali pa Scott Pruett, ki je tekmoval v Nascarju, v International race of Champions in še marsikje, tukaj pa je rekel, da bo to njegova zadnja profesionalna dirka, potem se bo upokojil.

Continental ima v okviru dogodka tudi svojo dirko (reče se ji Continental Tire Sportscar Challenge) in ogledali smo si jo v petek – trajala je štiri ure. Na njej lahko sodeluje vsak, ki ima seveda dovolj denarja in pravi dirkalnik, pri čemer so bili avtomobili seveda zanimivi, tudi lamborghiniji so bili vmes, ferrariji, skratka precej pestra druščina. Na tisti resnejši 24-urni pa potem dirkajo le povabljeni.

Continental je bil na obeh dirkah zadolžen za menjavo obrabljenih pnevmatik.

Continental je bil na obeh dirkah zadolžen za menjavo obrabljenih pnevmatik. Imeli so poseben 'tire mounting station', torej mesto, kamor so ekipe prinesle obrabljene pnevmatike, fantje iz Continentala pa so jih potem zamenjali. Delali so ves čas in brez predaha, celo ponoči se delo ni umirilo in v 24 urah so zamenjali nekaj tisoč pnevmatik.

Zakaj ravno Continental, se sprašujete, saj nima dirkalnih pnevmatik? V Evropi res ne, a se bo tudi tukaj to kmalu spremenilo, povsem drugačna zgodba pa je v ZDA. Leta 2016 so namreč kupili znamko Hoosier tires, največjega proizvajalca dirkalnih pnevmatik na svetu, ki ima v svoji ponudbi več kot 1.000 različnih dirkaških gum. Oziroma, sedaj jih ima Continental in za vsak šport se najde prava.

Med dirko, ki je enostavno predolga, da bi jo gledal ves čas, smo se imeli možnost zapeljati po znameniti peščeni plaži, najbrž eni najbolj znanih, če ne kar najbolj znani na svetu. Na tisti, kjer so včasih postavljali hitrostne rekorde. Mi jih nismo, ker je hitrost omejena na 10 milj na uro, torej na 16 km/h, a je dogodivščina vseeno neverjetno zanimiva. Plačaš 20 dolarjev in se v istem dnevu potem lahko zapelješ dvakrat po plaži, ki je dolga kar nekaj kilometrov.

No, z močnim pritiskom na plin se jo brez težav malo preoblikuje, a je treba biti previden, ker obalna policija nikoli ni daleč stran.

Sam sem izbral mustang, ameriško mišico, ob kateri ti Američani ves čas kažejo palec odobravanja, pa čeprav je teh vozil tam ogromno. Vem, avto ni pravi za pesek s svojim zadnjim pogonom in širokimi gumami, a je šlo brez težav, ker je pesek zbit in podlaga čvrsta skoraj kot asfalt. No, z močnim pritiskom na plin se jo brez težav malo preoblikuje, a je treba biti previden, ker obalna policija nikoli ni daleč stran.

Torej, glavna dirka. Bila je nora. Po slavnih besedah: 'Ladies and gentlemen, please start your engines', je zrak oplemenitil neverjeten zvok dirkalnikov, ki te zasvoji, pa čeprav dirkanja sicer ne spremljaš. Hitrosti so neverjetne, vozniki pa s svojimi prehitevanji in vzdržljivostjo najbrž še bolj. Smo šli pogledat vzdušje še ponoči, ko bi človek mislil, da tempo pade, pa ne. Seveda so obrazi podporne ekipe utrujeni, dirkači, ki imajo tistih nekaj ur ravno odmor, spijo po tleh in si poskušajo vsaj malo odpočiti, na stezi pa tempo ne popusti. Lep dokaz za to je ekipa Mustang Sampling Cadillac z dirkalnikom številka 5, ki je prvo mesto držala od starta pa do konca. Za kaj takšnega je potrebno ogromno zbranosti, dirkaškega znanja in seveda tudi vrhunska ekipa.

Z zaključkom dirke pa moja pot po Ameriki še ni bila končana. S kolegi iz Continentala in ostalimi novinarji smo se usedli v naš ogromni escalade in se najprej odpravili malce južneje v Kennedy Space Center. Tam sem že bil pred tremi leti, ko smo z Matejem in Iztokom okoli Miamija strašili aligatorje, a nič zato. Je tako zanimiv, da sem si ga moral še enkrat ogledati. 50 dolarjev vas bo stala vstopnica, kar se morda sliši veliko, a jih je vreden. Le dovolj zgodaj pridite, da si boste lahko ogledali vse rakete, shuttle Atlantis in kup ostalih stvari, se zapeljali do vzletne ploščadi ali pa kupili 263 spominkov. Res je fino.

No, potem pa še bolj severno, najprej v južno Karolino in mesto North Mill, kjer ima ameriški Continental svojo bazo, potem pa še naprej v Severno Karolino in mesto Charlotte. Zakaj tja? Ker sredi mesta od leta 2010 stoji ogromen kompleks, na katerem je napis: 'NASCAR Hall of Fame'. Vam je že jasno, kajne? Tudi obisk slednjega priporočam, saj na izjemno privlačen način pokaže začetke dirkanja, njegov razvoj in celo aktualne dirkalnike si boste lahko ogledali. Čeprav tudi mene osebno NASCAR posebej ne zanima in ga sicer ne spremljam, je obisk takšnega kompleksa nekaj povsem drugega in zelo zanimivega. Saj veste, morda marsikdo med vami ne spremlja košarke, pa je vseeno gledal tekmo evropskega prvenstva ter se veselil naše zmage. Podobno je s tem, ko si enkrat v središču tako pomembne razstave in kar čutiš, kaj vse je potrebno, da takšne dirke živijo, te prevzame. Je pa res, da me je dirka v Daytona Beach še bistveno bolj.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |